ZXR400 som banhoj?

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Efter 1000 körda mil på VFRen känner jag för att prova lite bankörning.. fast Blade-polaren smågarvar lite när jag snackar om att ta Viffern till bana :rolleyes: Trots att jag har obefintliga chickenstrips jämfört med hans Blade :rolleyes: :rolleyes: Har en känsla att jag hade klått hans varvtider på en bana utan alltför långa rakor..

Hursomhelst, läste snacket om en ZXR400 kan kommas över för runt 25 tusen i Tyskland så jag har funderat på att kanske ha en mindre hoj för att öva mer teknisk körning på bana.. ZXR400 ser ju trevlig ut men jag undrar om den är så pass vanlig på banor så man kan jämföra sina tider mot liknande hojar i samma vikt/effekt klass.. Inte kul om det körs mest RR hojar i 600- och literklassen.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
varför inte köra en 600 om du nu ska köra bana?

tror du inte vinner mycket på att åka med en 400 mot en 600

köp en cbr som har några år på nacken..

sen att zxr 4 är jävligt grymm..

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
För 25 papp lär du få en lagom inkörd banhoj, med lite roliga delar på. Ska du bara ha den till bana så hade jag lätt köpt en räser direkt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det finns INGA 400'or på banorna så det borde svara på din fråga. En VFR800 är kanske inget att rejsa med men duger gott för att köra fort med på en allmänåkning...

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Chrille skrev:
Det finns INGA 400'or på banorna så det borde svara på din fråga. En VFR800 är kanske inget att rejsa med men duger gott för att köra fort med på en allmänåkning...

Apapapap :hej Hörru du du! :D
Visst, det är möjligt att jag inte tävlar men det finns 400-hojar på bandagar. I alla fall en! Jag åker gladeligen bana med mitt lik när tillfälle bjuds. Tyvärr jobbar jag mycket helg så tillfällena är långt emellan men ändå........... :D

fanns en racingklass som heter superstreet där det tävlades med 350cc 2-takt och 400cc 4-takt. Det är den som är anledningen till att Suzuki tog in ett antal med 400 gixxer 87 men dom kunde inte hävda sig mot anstormningen av RD350. Var visst någon kille som försökte köra med ZXR400 också men utan framgång, tvåtaktarna är snabbare på bana så är det bara. :fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ordet tävling nämdes, ska det bara allmänåkas så finns ingen anledning at byta bort VFR'n.

En ZXR400 körde mycket riktigt mot 250 så sent som 2000 eller 2001 men det är inte en klass att satsa på direkt...

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jo tävling är det inte prat om, men "allmänåkning" sker inte så ofta? Någon form av licens räknar jag med att behöva så att man kan "droppa in" och köra lite oftare. Men då är 400 kanske inte så kul.. 600'or har jag inte sett för det priset (25kkr) men finns de så inget mig emot! Ren banhoj vetefan heller, den måste iaf reggas för gata, ingen lust att slita med släp.. Vill bara kunna koppla av o köra av mig ibland, har märkt att jag mår bra av att köra lite agressivt :crash men tanken av att något kanske är i vägen runt kurvan gör att man släpper lite på gasen, och så kan jag inte ha det :fakta

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!