ZZR 600 tråden

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss med ZZR 600 hojar. Här kan vi utbyta erfarenheter och tips. Är det bara jag som har en ZZR 600 härinne? Finns knappt någon tråd alls för denna förträffliga hoj i segmentet lätta sport touring hojar....

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Förresten någon som har en metallpinne till centralstödet till övers? Betalar givetvis..

Burritomannen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
En sån där på 2 hjul
Har en zzr 600 som jag är kanonnöjd med, har dock inget att jämnföra med eftersom det är min första hoj.
Men tycker att det verkar vara svårt att hitta reservdelar etc till den, vart hittar ni prylar till era hojar?
Tänker på ljuddämpare och sånt.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Har en zzr 600 som jag är kanonnöjd med, har dock inget att jämnföra med eftersom det är min första hoj.
Men tycker att det verkar vara svårt att hitta reservdelar etc till den, vart hittar ni prylar till era hojar?

Jag hittade min bakre stötdämpare på tradera :) gav ca 175:- med frakt så jag tog chansen och den var i kanonskick :tummenupp

En ny skulle kosta nästan 3000:- :brinnerup

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag har också kvar min gamla zzr600 från 90, den orkade nästan 10.000 mil innan 2:an gav upp. Nu står den och samlar spindelväv trots att jag faktiskt köpte en reservmotor till den. Känns som om värdet på den är så lågt att det kvittar om man skall reparera den eller sälja delar till bättre behövande.

Ungarna tycker iofs att jag skall fixa den igen, dom gillar inte alls att sitta bakpå r1:an.

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600

De säger att det skall finnas mkt sånt på Ebay, är själv på jakt efter bromsskivor men har inte slagit till ännu.

Ace78

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Hoj
1992 zz-r600
Hej. ägare till en zzr.

Någon som vet hur strypningen som satt på dessa hojjar från början var konstruerad?
De flesta var som jag fattat det strypt till 46kw när modellen lanserades.

Jag funderar nämligen på att strypa min nu när damen min vill börja köra mc. Det är en perfekt motorcykel för henne (den har ju dugt åt mig) men den är dels för snabb för henne, speciellt nu när hon är väldigt väldigt ovan. Hojen har dessutom gått 6000mil så den blir säkert glad att inte behöva prestera max mer.

Strypning i trotteln? strypning i insug? någon som vet nått om strypningen på dessa?
jag menar, de flesta (alla?) strypningar är ju borttagna, jag vill ju bara göra tvärtom =)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Hej. ägare till en zzr.

Någon som vet hur strypningen som satt på dessa hojjar från början var konstruerad?
De flesta var som jag fattat det strypt till 46kw när modellen lanserades.

Jag funderar nämligen på att strypa min nu när damen min vill börja köra mc. Det är en perfekt motorcykel för henne (den har ju dugt åt mig) men den är dels för snabb för henne, speciellt nu när hon är väldigt väldigt ovan. Hojen har dessutom gått 6000mil så den blir säkert glad att inte behöva prestera max mer.

Strypning i trotteln? strypning i insug? någon som vet nått om strypningen på dessa?
jag menar, de flesta (alla?) strypningar är ju borttagna, jag vill ju bara göra tvärtom =)

Jag har för mig att min var strypt i förgasaren. Hmmm om jag mins rätt i vad det står i reggpapperna. Men när jag köpte den så fanns det inte kvar.

Och 6000 mil är inget min har gått lite mer än 8000 mil och fick ett blankt papper i torsdags på besiktningen.

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
R6-99
Hejsan allihop, har nyss köpt en strypt 1993 zzr 600 som min första hoj och får den levererad om ett par veckor :D hoppas att hon går bra, har hört att zzr 600:eek:rna e svåra att ta dö på :p
va betalade ni för era förresten? skulle vara kul att veta vad dom ligger på, jag köpte min för 22 000 med leverans, skatt, försäkring o garageplats betald i 3 månader... bra eller dålig affär?

Grymt snygg hoj med tanke på priset och försäkringen är det, ser fram emot o få hoppa på henne o lära mig köra mc :D

denkan89

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2011
Hoj
Suzuki GSR750
Någon som vet vart jag kan få tag i en ny hastighetsmätardrivning? Kan någon från andra årsmodeller passa?
Beställer helst ifrån någon svensk nätbutik, men hittar inte till min hoj. Har en 92:a :)

ldjoha

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZZ-R 1100 C3 1992
Vad bra att det finns en ZZR600 tråd. Jag hade för 10 år sen en 1100 och har efter det haft FJR1300. Sålde FJRen nu i januari och tänkte lägga av helt med MC-åka men nu börjar det dra igen och jag har tittat på 600:an. Billig i försäkring och så. Men hur är den att köra. Är det något drag i den med mig på 115Kg och 193 cm. Det finns ju plats för frugan om hon nu vill åka med nån gång. Går det bra eller blir det som en överlastad moppe? Lång semesterfärder med mc är det nog slut med. Varit runt i Europa ett flertal gånger. Jag har bara tänkt mig att ta en tur vid fint väder med den eller skall jag satsa på en 1100 istället.

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Hejsan,
Jag funderar på att fixa till en zzr600 från -92.
Men jag är inne på att slänga ditt större motor.
Någon som vet vilken motor som passar rakt i förutom original motorn?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept