15 timmars intervall för gata, dock tänds den redan vid 13 tim + att ecu ska räkna lite fel (08- vet jag inte om dom gör) har ställt min på 18 tim.
Varje 90 tim stor service. Gissar runt 600 mil :-)
Japp. Plockade isär 2 färgpennor (sånna man köper till bilar.Volvo) som jag hade på jobbet. Gjorda i aluminium och går precis in i slutröret. Klämde ihop dom på ena sidan för att få ett mindre utblås. Stoppade in dom och den vart lite tystare. Fick inget påpekande på ljud nivån denna gång i alla...
Dåligt inställd/justerad = svårstartad sxv tar död på startmotorn rätt fort och får en deadspot. Rätt vanligt på dessa hojar. Hade det varit en vanlig sporthoj skulle jag inte sagt nåt annat än er :-)
1700:- från usa 3200:- i Sverige....
Lägg i en växel,snurra hjulet och startmotorn lär...
Enligt inside info så stämmer inte tim räknaren i styrenheten (06-07) + att den tänds på 13 tim om den är ställd på 15 tim. Så jag fick tipset att ställa den på 25tim för att det skulle ha gått 15tim och då tänds den då den gått runt 100mil.