Frågor man vågar ställa

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Testa att byta till ett nytt munstycke kan kommit något skräp så det inte är rätt oljedimma så lågan blir ojämn så fotocellen hinner slå ifrån. Jag ska kolla om jag har kvar mina test att sätta istället för reläboxen där går det att kolla alla funktioner med knappar. Hittar jag dom så kan du få dom
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
- Tackar, så uppe i fart är det risk att hojen kan gå magert med öppnade andningsvägar?
Min uppfattning är att om du behåller katten så har det ingen betydelse vad du gör före motorn och efter katten. För katten är en sådan superstrypning. Och ersätta pappersluftfiltret med något oljat tyg ökar framför allt hur mycket damm motorn får in.
Ta bort den sk ljuddämparen ökar ljudet lite. Men katten tar det mesta. Sett en R6 på bana som körde med kat + en öppen tratt som förde bort avgaser (olja?) från bakhjulet. Inga ljudproblem. Och bana hårdare än i trafiken. Han hade originalmap.
Men det är ju bara ca 149cm3 cyllar i en R6. Ju större cyllar dessto högre ljud.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Testa att byta till ett nytt munstycke kan kommit något skräp så det inte är rätt oljedimma så lågan blir ojämn så fotocellen hinner slå ifrån. Jag ska kolla om jag har kvar mina test att sätta istället för reläboxen där går det att kolla alla funktioner med knappar. Hittar jag dom så kan du få dom
Onekligen verkar det som att det nästan nya munstycket som såg helt nytt ut, ha varit problemet.
Har i varje fall sotat ur hela pannjäveln och tätat om brännare mot panna. Samt bytt ut en sektion returlina.

Nu verkar skiten funka åtminstone. *Puh*
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hur många faluröda stugor med vita knutar kommer finnas i det svenska landskapet om hundra år?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vaffö?

20240429-145057.jpg

20240429-145104.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Såklart, har man nog sett någon gång :) Sätter 5 spänn på Titanic med den där lagningen av återvunnen glasfiber och Byggmax dräneringsrör #färskvatten.

20240429-151635.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
? Vem är sheriffen RR, oavsett så var det bara en gammal skuta som stod uppställd på omr. utanför verkstan som fick äran till årets hjulskiften. Brukar svida om själv men nu två halvhöga och tunga bilar, lilla domkraften 1.5t/alu(dubbelpump!!1) vinglar knappt med och garanterat inte för att få under pallbock på något som svarar.

Därav.

Nu behöver jag bara skruva trailern själv men boogie och ramper är jäkligt smidigt, faktiskt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
? Vem är sheriffen RR, oavsett så var det bara en gammal skuta som stod uppställd på omr. utanför verkstan som fick äran till årets hjulskiften. Brukar svida om själv men nu två halvhöga och tunga bilar, lilla domkraften 1.5t/alu(dubbelpump!!1) vinglar knappt med och garanterat inte för att få under pallbock på något som svarar.

Därav.

Nu behöver jag bara skruva trailern själv men boogie och ramper är jäkligt smidigt, faktiskt.
Jag refererade till en karaktär på något amerikanskt forum som våldförde sig något djävulskt på sin ninja. Gjorde egna hål i ramen mm.

Det finns nog någon bildarkeolog bland oss som kan hitta de ytterst tveksamma kreationer Shervin var pappa till.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top