Frågor man vågar ställa

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Förvisso, men då borde man ju inte bara göra detta med en viss typ av produkter.
Jag inbillar mig att även ”svenska” produkter allt större utsträckning importeras från icke svensktalande länder och för tillverkaren blir det enklast att packa varorna i globalt gångbara förpackningar.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag inbillar mig att även ”svenska” produkter allt större utsträckning importeras från icke svensktalande länder och för tillverkaren blir det enklast att packa varorna i globalt gångbara förpackningar.

Jo, men det är väl fortfarande lag om innehållsförteckning på svenska och de förpackningar jag har sett har haft det, så det verkar mer handla om att de valt att ha slogans och reklamsnacket på engelska.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hitta ingen välsorterad :)

Fick bli tema-lösning då det är lite bråttom med klotsbyte, visste redan om toolet. Kommer fungera nästan lika smidigt som tving men tyckte det var fiffigare.

Handtag, 6-kant Och 1/2 som dom vågar illustrera med en mutterknack visste jag inte däremot, det var positivt. Kanske håller ändå, kanske. :smasha
19-287_xl_1.jpg
Jag skaffade en sån här. Tyvärr i så kallat kinesium så den funkade skitbra tills spärrskaftet (det inbyggda) började rappa över. Nu fär an hjälpa till att hålla spärren med ett finger, då hoppar den inte över så jävligt.

1715337893200.png
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Insåg plötsligt att jag inte sett en "EU tiggare" på säkert ett år. Jag antar att det beror på att de tjänar sämre. Tröttnade folk på dem eller är det en positiv effekt av det kontantfria samhället?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Insåg plötsligt att jag inte sett en "EU tiggare" på säkert ett år. Jag antar att det beror på att de tjänar sämre. Tröttnade folk på dem eller är det en positiv effekt av det kontantfria samhället?
Har gjort samma observation, men kopplade det till att jag bor en bit utanför storstan sedan ett par år.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag skaffade en sån här. Tyvärr i så kallat kinesium så den funkade skitbra tills spärrskaftet (det inbyggda) började rappa över. Nu fär an hjälpa till att hålla spärren med ett finger, då hoppar den inte över så jävligt.

View attachment 498271

Det finns maskiner för det där som jag brukar säga när någon handjagar istället ;)

Nä men den där duger säkert och så ofta byter jag ändå inte, själv. För att komma åt med temas var jag dock tvungen att ställa plattan som på din bild vilket inte kändes helt optimalt på ett tvåkolvsok. Fungera dock utan att kolv hamna på sniskan, börja läcka eller liknande drama. Har för mig att någon tillverkare använder kolvar av typ plast, inte metall iaf och då kan det nog bli lite spännande om ej centrerat tryck.

Sen höll jag på att slå ihjäl mig med pinnen när jag muttra fullt med maskin innan den spänt sig mot ok/kolvar. Den, pinnen, kanske hamnar i arkivet jävla omgående.. faktiskt.

Glömde någon fjäder, ska se om jag får tag på någon bild och ifall någon kan förklara vad den är bra för = om man kan tjöra utan. Var fler pinaler/monteringssats än till en Volvo 240 :oops:
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Dom här menar jag, sitter slitageskrapskrikbläck på andra änden av klotsen och metallsäten i klotshållaren som beläggen satt som berget i trots kromblanka ytor på hållaren :) Hjulen snurra dock fint efter att jag bromsat upp tryck och provsnurra med en hand.

Kommer det gå åt arslet eller ej? Han i videon jag snott bilden ifrån satte bara dit skrikbläcken vid montering. Eller är det bara dubbel uppsättning av slitagevarnare jag fått med? :va Ser m.a.o. inte likadana ut.
skrek.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Dom här menar jag, sitter slitageskrapskrikbläck på andra änden av klotsen och metallsäten i klotshållaren som beläggen satt som berget i trots kromblanka ytor på hållaren :) Hjulen snurra dock fint efter att jag bromsat upp tryck och provsnurra med en hand.

Kommer det gå åt arslet eller ej? Han i videon jag snott bilden ifrån satte bara dit skrikbläcken vid montering. Eller är det bara dubbel uppsättning av slitagevarnare jag fått med? :va Ser m.a.o. inte likadana ut.
View attachment 498276
Du kan köra utan.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Kanske ska filma för ev. snartida hjullagerbyte men ser gängor och fälgar bra ut kommer jag inte tjabbla om det, mindre verkstad som är trevlig. Hade det varit större anläggning kunde jag ha bråkat med någon stackars kundmottagare så halva bilen renoverats ;)
Fast så pass överdraget som det verkar vara så är det förmodligen en utmattning i materialet
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Androidkamera..

Om man råkar börja filma vertikalt blir mästerverket även i det formatet, naturligtvis, trots rättvänd kamera i större delen av videon.. Finns det någon fiffig lösning för detta, typ app eller så?

Nej det är inga problem att rotera videon vid redigering men detta tolkas olika mellan apparna och gärna med dröjsmål :4skrika Om jag ex roterar i en videoapp blir det horisontella läget error/ej fullskärm, roterar jag från roten = galleriet blir det korriktigt men det fattar inte videoappen inom skälig tid.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Androidkamera..

Om man råkar börja filma vertikalt blir mästerverket även i det formatet, naturligtvis, trots rättvänd kamera i större delen av videon.. Finns det någon fiffig lösning för detta, typ app eller så?

Nej det är inga problem att rotera videon vid redigering men detta tolkas olika mellan apparna och gärna med dröjsmål :4skrika Om jag ex roterar i en videoapp blir det horisontella läget error/ej fullskärm, roterar jag från roten = galleriet blir det korriktigt men det fattar inte videoappen inom skälig tid.
Kolla Filmic Pro. Vet inte hur den funkar på Android, men kör den på iPhone ibland när jag vill få mer professionellt resultat på filmerna. Går att styra alla inställningar i minsta detalj, t ex att låsa så den inte byter orientering beroende på hur man vrider telefonen.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Att tävla för sitt lands färger är säkerligen en underbar känsla.

I Belano cupen spelade tre kronor i svart/gult som jag uppfattade färgerna och inte den mörkblåa/gula grabbarna brukar ha då dom spelar som bortalag.

Nyligen var det tävling i friidrott (Diamond League) där de svenska deltagarna tävlade i gul/rosa dräkter istället för klassiska gul/blåa.

Själv hade jag blivit grymt besviken som tävlande i en av dessa idrotter.

Förmodar att detta kan ha en sammankoppling med vad som hände nere i Bryssel då vi skulle spela fotboll och att hotbilden fortfarande är hög ?
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top