Snorhalt E18 Arninge - Sthlm, båda riktningar

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Körde hoj till jobbet imorse och uppmärksammade något slags mörkt klet på E18 in mot stan, främst i vänsterfilen. Bakhjulet tappade lite fäste i höjd med Mörby Centrum (blygsam kurvning) ~120km/h och från rödljuset innan Roslagstull så spann det loss utan problem från 1,2,3 och hela vägen till 4:e växeln.

Roligt? Javisst!:)
Livsfarligt? You bet!:va

Tänkte först att det var någon mindre regnskur som blött upp allt vägdamm, men när det främst täckte vänsterfilen (i båda riktningar!!) tyckte jag att det verkade osannolikt.
Mailade VV & frågade om oljade vänsterfiler på motorvägar var något nytt grepp i deras nollvision (och passade på att påminna dem om deras oskyltade sandningar sommartid med snabelbilen), väntar med spänning på deras svar med tanke på att dom arbetar på berörd sträcka.

Någon som vet något mer?
 
Last edited:

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
De va halt där redan i torsdags på kvällen, trodde oxå att de va så att de blött bara, men nu börjar de lukta sabotage :va

Körde hoj till jobbet imorse och uppmärksammade något slags mörkt klet på E18 in mot stan, främst i vänsterfilen. Bakhjulet tappade lite fäste i höjd med Mörby Centrum (blygsam kurvning) ~120km/h och från rödljuset innan Roslagstull så spann det loss utan problem från 1,2,3 och hela vägen till 4:e växeln.

Roligt? Javisst!:)
Livsfarligt? You bet!:va

Tänkte först att det var någon mindre regnskur som blött upp allt vägdamm, men när det främst täckte vänsterfilen (i båda riktningar!!) tyckte jag att det verkade osannolikt.
Mailade VV & frågade om oljade vänsterfiler på motorvägar var något nytt grepp i deras nollvision (och passade på att påminnde dem om deras oskyltade sandningar sommartid med snabelbilen), väntar med spänning på deras svar med tanke på att dom arbetar på berörd sträcka.

Någon som vet något mer?
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Ring VV direkt och berätta vad som står på !

Sno en eller två 30-skyltar , sätt upp innan halkan :D :D
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
hmm, åkte där i går när ja kom från norrtälje, låg på 5an o tänkte gasa på lite varpå bakhjulen spann loss .. trodde de hade regnat men de ser ju lite skumt ut när de bara är ena filen he he
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
hmm, åkte där i går när ja kom från norrtälje, låg på 5an o tänkte gasa på lite varpå bakhjulen spann loss .. trodde de hade regnat men de ser ju lite skumt ut när de bara är ena filen he he

Åkte du bil eller hoj eller?
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
det är förjävligt - gick inte att koppla upp hojjen. trodde det va allt kylarvatten som läckt ut men då vet jag att det är vägen och inte mig det är fel på.
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Är det någon som upplevt detta dagtid? Jag slirade lite imorse men jag trodde det var underkylt... eftersom det är minusgrader på natten.

Reb0
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Körde där igår utan att märka ngt särskilt. Kanske det är borta nu?
 

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Norra Sthlm
Hoj
Gixxer 750 -98
Jag körde där med bil igår vid 19:30 och skulle försöka hänga av en Audi 4.2. Jag kände att det började hasa lite i vänster kurvan i backen upp mot mörby.

Intressant att höra vad VV svarar...
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Svar från VV:
"Hej XXX

Det mörka du sett är magnesiumclorid som vi sprider ut för att binda partiklar som blir på våra vägar så här framåt vårkanten tack vare att man fortfarade använder sig av dubbdäck. Du har säkert både läst och hört om det på nyheterna/tidningarna. Vi gör det på E 18 från Bergtorp in till stan och på E4 mellan Wäsby och Bredäng.


Mvh

XXXX von XXX"

Nämen vad bra och halkan är en "trevlig" bieffekt man får på köpet alltså? :va :gnissla
 
Last edited:

Johan H

grus trivs bäst som asfalt
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
CBR 1000 F-97
Hälligt, lite halka mår ingen dåligt av... :näsblod :gnissla

-@

Undrar om vv står för eventuella kostnader föt kåpor o dylikt när dom inte ens satt upp skyltar över det aktuella området:va

Låt det damma lite, för ett nytt luftfilter e 1000 gånger billigare än en marksyning med hojen:tungan
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Jag har också märkt av det, och har ringt och härjat. Jag menade att om de nu häver på dammbindning så kan de väl sätta ut en skylt och varna för halt väglag. Han skulle stöta på gubbarna och "se vad vi kan göra" som han sa.
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Skiten är fortfarande kvar vad det nu är? Rätt olustigt att få släpp i 90+++
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top