Behöver lite hjälp här nue!

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ktm 690 sm!
hejsan sporthoj!

Nu behöver jag lite hjälp här assa, jag ska nog köpa en gasgas har jag tänkt.
Men problemet är att farsan tror att bara för att det är en enduro så håller den inte mer än 1 timmes körning :huvet

altså, kan inte ni skriva hur gasgas är och köra medmera? riktar mig till er med gasgas då. Men även om du har en ktm så kan du hjälpa mig, det är jue nästan lika maskiner.

SNÄLLA SH, BEHÖVER HJÄLP!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2968959 hejsan sporthoj!

Nu behöver jag lite hjälp här assa, jag ska nog köpa en gasgas har jag tänkt.
Men problemet är att farsan tror att bara för att det är en enduro så håller den inte mer än 1 timmes körning :huvet

altså, kan inte ni skriva hur gasgas är och köra medmera? riktar mig till er med gasgas då. Men även om du har en ktm så kan du hjälpa mig, det är jue nästan lika maskiner.

SNÄLLA SH, BEHÖVER HJÄLP!
Han har rätt, om du inte är medveten om att det är en enduro håller den typ en timme.

Det som dödar mest är hög fart över lång tid, och jämnt tepo.
Bus å lek på 1-4:an är den byggd för men att ligga å köra 120 på 6:an är inte så bra.. Bärgren här på forumet kör som en blådåre på små vägar och grusgropar (och inne i stan..) men verkar ligga i typ 100:a på vägen och han körde 500 mil på en kolv. iof en ktm men ändå.

Tänk på att vara rädd om den, varmköra, följa service intervallerna., köra på bra olja. Så ska den nog hålla.

Köp min tm vet ja :) En korsning mellan gasgas och ktm kan man säga :) Är ett eget märke men mycket verkar vara samma som ktm och gasgas.

22 000 och helt ny renoverad, knappt startad sen renoveringen.

Anledningen till att den är billig är att den inte är in registerad men det ska enligt importören inte va några problem men jag har kört enduro med den och inte haft någon anledning att regga in den och nu vill jag bli av med den så jag kan köpa mellan hoj :)
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2969008 Han har rätt, om du inte är medveten om att det är en enduro håller den typ en timme.

Det som dödar mest är hög fart över lång tid, och jämnt tepo.
Bus å lek på 1-4:an är den byggd för men att ligga å köra 120 på 6:an är inte så bra.. Bärgren här på forumet kör som en blådåre på små vägar och grusgropar (och inne i stan..) men verkar ligga i typ 100:a på vägen och han körde 500 mil på en kolv. iof en ktm men ändå.

Tänk på att vara rädd om den, varmköra, följa service intervallerna., köra på bra olja. Så ska den nog hålla.

Köp min tm vet ja :) En korsning mellan gasgas och ktm kan man säga :) Är ett eget märke men mycket verkar vara samma som ktm och gasgas.

22 000 och helt ny renoverad, knappt startad sen renoveringen.

Anledningen till att den är billig är att den inte är in registerad men det ska enligt importören inte va några problem men jag har kört enduro med den och inte haft någon anledning att regga in den och nu vill jag bli av med den så jag kan köpa mellan hoj :)
Men så är jag l=377 1337 0(l<2å :yoparty :1337
 

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ktm 690 sm!
Han har rätt, om du inte är medveten om att det är en enduro håller den typ en timme.

Det som dödar mest är hög fart över lång tid, och jämnt tepo.
Bus å lek på 1-4:an är den byggd för men att ligga å köra 120 på 6:an är inte så bra.. Bärgren här på forumet kör som en blådåre på små vägar och grusgropar (och inne i stan..) men verkar ligga i typ 100:a på vägen och han körde 500 mil på en kolv. iof en ktm men ändå.

Tänk på att vara rädd om den, varmköra, följa service intervallerna., köra på bra olja. Så ska den nog hålla.

Köp min tm vet ja :) En korsning mellan gasgas och ktm kan man säga :) Är ett eget märke men mycket verkar vara samma som ktm och gasgas.

22 000 och helt ny renoverad, knappt startad sen renoveringen.

Anledningen till att den är billig är att den inte är in registerad men det ska enligt importören inte va några problem men jag har kört enduro med den och inte haft någon anledning att regga in den och nu vill jag bli av med den så jag kan köpa mellan hoj :)


Sååå vadå, du menar att den rasar typ fort som fan om man kör i 120 typ i 30minuter kanske?
 

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ktm 690 sm!
jaa om du kör prick exakt 120 konstant i 30 minuter kommer den garanterat rasa..

Men om man typ varvar lite mindre då och då, håller den dåe?
och om detta skulle hända, e de kolven som pajjar då, eller är det och slänga hojjen i närmaste buske?

Behöver lite vettiga argument till varför farsan skulle betala denna för mig =)
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2969057 Men om man typ varvar lite mindre då och då, håller den dåe?
och om detta skulle hända, e de kolven som pajjar då, eller är det och slänga hojjen i närmaste buske?

Behöver lite vettiga argument till varför farsan skulle betala denna för mig =)
Den lär nypa och ditt foder kommer ligga i partiklar bakom dig och din kolv är slut. 4-5k så funkar allt igen. :tummenupp

Och du ska varva mer så det kyler bättre :fakta
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det klart den håller om du tar hand om den... Men som sagt den är inte byggd för gata utan mera för körning i skog och bana då man inte maxar och kör i jämn fart.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2969057 Men om man typ varvar lite mindre då och då, håller den dåe?
och om detta skulle hända, e de kolven som pajjar då, eller är det och slänga hojjen i närmaste buske?

Behöver lite vettiga argument till varför farsan skulle betala denna för mig =)
Pm:a nån som har en gasgas och se men ska jag va ärlig så ser jag inga argument till att han ska sponsra dig då dtn är FÖRNUFTIGARE dock inte roligare.

Som sagt köp min tm samma sak fast du kan nästan bytta jämnt mot dtn :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Min pappa var exakt likadan... Och ja, han hade rätt. Jag skulle ha en hoj att köra med annat än när man busar, och då är inte en GG optimal. Det är bara att surt inse fakta, ska man köra högeffekts 2-t motard så gäller det att sköta sakerna ordentligt, och det kostar! Jag vet inte vad du ska ha den till, men det den är byggd för är bus.Transport finns det bättre hojar för... Tänk igenom det en gång till innan du börjar tjata, jag förstår att din far inte är pigg på en GG om han ska pröjsa. ;)
 

Xr_Sebbe

Shoo
Gick med
2 Dec 2005
Ort
Hammrö
Hoj
Xr 600
Nej den kommer inte att gå sönder om du kör i 120 i en halv timme, om du kommer att åka längre sträckor dreva upp den lite så kan du köra fortare på lägre varv.

Den kommer absolut inte gå sönder på nån timme om du bara servar den endligt t.ex manual och om du inte plågar den som i fan.
 

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Bromölla
Hoj
Ktm 125 exc -07
som alla andra säger här.. man ska inte köra med den långa sträckor i högt tempo.. har kört i 110 i 20 minuter med min men då luktade det inte som det ska.. (första och sista gången jag kör så) Den levde dock och jag körde 300 mil med den kolven utan några problem. Men ska du busa lite och inte köra 3-4 mil i sträck varje dag är en enduro det roligaste som finns i min mening:)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
som ta sig fram masking är nog RS/MITO bättre, men nog håller den bara man pumpar i tillräckligt med arbete och pengar i underhåll.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top