BKK Hälla Ring 2009

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Smyga eller kärran var vinklat till "Hard grit..":tummenupp

Det förstod nog Rotor också men han ville bara påpeka att även om "Hard grit" lyckas ta sig till Hälla så gäller fortfarande att hojen "ska vara godkänd att användas i trafik, dvs besiktad och skattad" under körningen på banan...

Ses på söndag! :yoparty
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Ska ringa tigga tid, på internetbokning va det kört har redan kollat alla stationer jag kan tänka mig åka till. Dessutom hjävligt orolig för va det säger om Yoshisystemet. Tycker själv inte det låter särskilt mkt men en dB-killer skulle kanske vara bra för att känna sig trygg. Inte hittat nån som har hemma allting beställningsvara så testar utan får vi se hur det går.
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Det förstod nog Rotor också men han ville bara påpeka att även om "Hard grit" lyckas ta sig till Hälla så gäller fortfarande att hojen "ska vara godkänd att användas i trafik, dvs besiktad och skattad" under körningen på banan...

Ses på söndag! :yoparty

Exakt... dvs utan besiktning lär det bli problem att anmäla sig på banan, om inte personalen är riktigt snälla? :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vafan äre bara dropin?!?! När ska man va där då, innan 9 ? Jag vill jättegärna pröva på, aldrig åkt bana förutom bulten då om man kan klassa den som bana :D

Bulten är rena semestern i jämförelse..Gelleråsen, kinnekulle ring oxå! Det svänger hela tiden i princip, finns inga långa stunder till "vila på rakan" inte, det är inte för inte som det sägs att 10 minuter på en gocartbana är som 30 minuter på en stor bana, jag är helt benägen att hålla med på detta:)
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Ska ringa tigga tid, på internetbokning va det kört har redan kollat alla stationer jag kan tänka mig åka till. Dessutom hjävligt orolig för va det säger om Yoshisystemet. Tycker själv inte det låter särskilt mkt men en dB-killer skulle kanske vara bra för att känna sig trygg. Inte hittat nån som har hemma allting beställningsvara så testar utan får vi se hur det går.


jag var oxå lite orolig över mitt termigoni, fast varken på regbes eller vanliga bes kollade dom ljud, och det skriker ju ente lite det,,
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Faen det hade varit roligt, men utan hoj blir det svårt....
Ja ja snart står det en blank 1000 cc i garaget igen...

Man får väll komma med bil då.
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Bulten är rena semestern i jämförelse..Gelleråsen, kinnekulle ring oxå! Det svänger hela tiden i princip, finns inga långa stunder till "vila på rakan" inte, det är inte för inte som det sägs att 10 minuter på en gocartbana är som 30 minuter på en stor bana, jag är helt benägen att hålla med på detta:)

Man får väl puttra runt lite för att se om man hör hemma på bana.
X11'an är väl inte den optimala banhojen men man måste väl testa,
med ett framdäck som FredrikR1k kört in så går det väl.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Bara det inte regnar eller att man är utslagen av pollen så lär jag möta upp!!!
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag dyker upp imorgon runt 10-snåret med Nikon D300 och telegluggen för att plåta er.
Vi hoppas på okej väder och fina nerlägg. :)
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Aja, även om jag fått besiktningstid hade jag varit tvungen att jobba :( Tjejen sjuk så fick täcka för henne 10-18.. Hoppas ni har skoj och ge mig MYCKET bilder nu sportis!
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Här kommer ett kort smakprov med alla hojarna uppställda.
Actionbilderna dyker upp senare när jag fått tid att gå igenom dem.
Är uppbokad nu i eftermiddag så vi får se om jag hinner tills ikväll.
 

Bifogat

  • DSC_6296_medium.jpg
    DSC_6296_medium.jpg
    119.3 KB · Visningar: 72
  • DSC_6297_medium.jpg
    DSC_6297_medium.jpg
    124.4 KB · Visningar: 71
  • DSC_6310_medium.jpg
    DSC_6310_medium.jpg
    76.9 KB · Visningar: 77

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blev en härlig dag på Hälla ring:tummenupp Det behövs verkligen repeteras med bromspunkt, svängpunkt, gaskontroll och för all del tänka på upp med blicken och titta på vart man skall och inte vart man är. Sådant KAN inte övas in för mycket av! Flytet började infinna sig lagom på em när tröttheten börjar komma smygandes och det var dags att ge upp för dagen, sen di dära motard-disterna är det inget att göra åt, rundningsmärke som man var åt dem:hihi 4,5 mil hann man snurra runt på ringen.

Det verkade gå bra i de flesta grupperna och tempot på em var högt i alla grupper mot de första passen, inte mycket missöden heller förutom några marksyningar utan personskador, och en KTM som tydligen inte ville gå normalt.
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skoj var det, den trånga kartbanan belyser verkligen vikten av gaskontroll på ett annat sätt än storbanan, det förstärker effekterna av att slå av i böj när man har lite lägre fart och ibland rätt djupa nedlägg.

Kul, kul, kul - och nu är man lite trött i fötterna.

Trevlig lunch med Janne och Kribban - vi hade tänkt lura med dig Tomas och Gabor2, men ni hade redan hunnit pysa. :)

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Skoj var det, den trånga kartbanan belyser verkligen vikten av gaskontroll på ett annat sätt än storbanan, det förstärker effekterna av att slå av i böj när man har lite lägre fart och ibland rätt djupa nedlägg.

Kul, kul, kul - och nu är man lite trött i fötterna.

Trevlig lunch med Janne och Kribban - vi hade tänkt lura med dig Tomas och Gabor2, men ni hade redan hunnit pysa. :)

/J

Sorry!!! Jag hoppade sista passet och brände hem med sportis då mitt framdäck redan vara skit från början! Synd att vi inte planerade bättre för lunch hade suttit fetbra!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top