Buell i Stockholm stulen, kraschad, hittad.

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Kom hem från jobbet idag och upptäckte att min hoj saknades..

OK.. Nu igen.. jaha då blir det samma visa som förra gången d.v.s polisanmälan, FB, ut och leta samt en lång väntan på ingenting.

3 timmar senare har någon ringt in ett anonymt tips till polisen som ringer mig och berättar var hojen finns samt avför den som stulen med kommentaren: "du kanske vill hämta den".. (vid det laget var jag nästan framme på adressen där den skulle finnas)

Platsen hojen hittades på är Sten Bergmans Väg 47 i Hammarbyhöjden och stöldplatsen är Bagarmossen. Har någon sett eller hört någonting i dessa områden efter 23 igår fram till 18 tiden idag så hör gärna av er.

Hojen är kraschad men det var svårt att uppskatta omfattningen i mörkret men kopplingen är iaf kvaddad samt att det var missljud från lager/transmission då vi rullade upp den på bärgningsbilen.

Funderar lite på varför man vill vara anonym när man ringer och tipsar om en misstänkt/stulen hoj... Att polisen inte ens åker dit och kollar upp det förvånar mig inte längre men jag stör mig fortfarande på hur låg prioritet den här formen av stölder har.

Bärgningskåren har under kvällen plockat upp ett antal andra hojar i Stockholms området (ovanligt många enligt bärgnings killen)

Det här blir en tråkig historia som det alltid blir då man drabbas av sånt här... :huvet
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ta detta rätt: Flytta från Bagis, skrämmande hur den hålan har utvecklats senaste åren.

Hoppas allt går bra med hojen.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Riktigt tråkigt att höra Kenny! det är väl ett par ggr nu dina hojar blivit stulna. Som nån annan påpekade att det kanske är dags att flytta eller välja ny plats att förvara din hoj samt bättre lås och larm osv.

Lider med dig.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Ta detta rätt: Flytta från Bagis, skrämmande hur den hålan har utvecklats senaste åren.

Hoppas allt går bra med hojen.

Ligger nåt i det.. det är mer action i området än det är på TV...

Riktigt tråkigt att höra Kenny! det är väl ett par ggr nu dina hojar blivit stulna. Som nån annan påpekade att det kanske är dags att flytta eller välja ny plats att förvara din hoj samt bättre lås och larm osv.

Lider med dig.

Vet du någon bra plats jag kan hyra till hojarna så skicka PM.. Det här funkar inte oavsett lås, övervakning, larm och placering.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ligger nåt i det.. det är mer action i området än det är på TV...



Vet du någon bra plats jag kan hyra till hojarna så skicka PM.. Det här funkar inte oavsett lås, övervakning, larm och placering.

Ingen aning, känner bara dig i bagis vad jag vet. Och är inte så värst orienterad i dott område så jag kan ge dig tips.
 

Str3 R

Guest
Grymt tråkigt att läsa, hoppas hojen går att fixa. Om Kungsholmen funkar så kan det finnas en garageplats där, vet inte om platsen är uthyrd redan men fråga. Du har PM.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Stulen i Hammarbyhöjden och hittad i Bagis brukar vara vanligare:va

Skönt att det gick fort, hoppas du blir ersatt korrekt.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ta detta rätt: Flytta från Bagis, skrämmande hur den hålan har utvecklats senaste åren.

Hoppas allt går bra med hojen.

senaste åren.. min bil blev stulen där för 10 år sen och och i mitt huvud är de skit redan då.
här kan man faen glömma nyckeln i bilen på stan utan att nåt händer.
men detta är väl byhåla i jämförelse.
:tungan
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Vi på AssistanceKåren har hämtat oerhört många stulna hojar i år. Det är mer i år än förra året skulle jag tro. Trist när statistik kurvan går uppåt för varje år. Får hoppas att den vänder nästa år.
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Har blivit jagad av ca 30 st svarta i Bagis centrum. Är fan ärrad efter de. Sista stället ja skulle flytta till.... :)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Helt otroligt vad många hojar blir stulna i stockholm:huvet

Viva la glesbygd! :banjo :D

Hoppas det ordnar sig, blir så helvetes förbannad av varje hojstöld jag läser om.
Dra ut packet långt i skogen och skjut dom i bägge knäna.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top