Då var det min (o)tur..

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Kom hem (Båstad) i natt och såg att hojen var borta.. :mad:
Svart/grå Honda CBR1000RR -04.
UWD889.
Bara hoppas att försäkringsbolaget inte strular..
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Kan tro att det suger...försvinner många hojar nu tycker jag. Verkar inte hjälpa att låsa dom heller. Hoppas du får tillbaka den hel o fin eller bra ersättning.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
börjar förvinna mycket hojar nu i slutet av sässongen som vanligt:va

fick du inte hojen såld?

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3784374&postcount=35

Skulle lämna in den på 1200 mils service och vinterförvaring på honda mc i Hbg på tisdag. När servicen var klar var det meningen att jag skulle sätta ut en annons.

Edit: Kan ju påpeka att dem har länsat lägenheten också..
47" tv, laptop, breitling klocka m.m.
Märkliga är att dem har inte rört dator, skärm, skinnställ i sovrummet. Men tagit 4 dvd filmer har dem fått för sig. Dom var inte ens sevärda :va
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Ja men dator är ju jobbigt att tanka hem alla program man ska ha o installera allt o få det som man vill o skinnställ tar ju ett tag att köra in o få bekvämt, skärmen kanske du helt enkelt är nöjd med? :rolleyes:

:D

Nerå, fan va tråkigt...:gnissla
Hur har de kommit åt både hoj o prylar hemma?
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Många har en första tanke på att "jaja,´hojen försvinner i slutet av säsongen för han vill byta upp sig o slippa försäkring under vintern"

Visst kan fallet vara så, men om man tänker efter. Om du skulle ta en hoj och komma så långt bort du kan innan det uppdagas. T ex till ett av våra grannländer i söder. Då vill man ta hojen när ägaren kanske inte använder den dagligen, eller hur?

Under dom kalla vinterveckorna/Månaderna, då har ägarna inte alltid daglig koll på sin hoj. Min hoj stod tre månader utan att jag ens såg den förra året.

Perfekt att tjuven kan ta den över gränsen, i en kontroll så ser dom inte att den är anmäld stulen och vinkar en vidare på polen/estonia båten.

Jag hoppas du får tillbaka din hoj och dom hittar asen som åker runt och samlar hojar just nu. Detta verkar vara värre än något tidigare år. Själv står min hoj säkert (hoppas jag) i ett garage bakom en sjuk massa flyttsaker. Får dom ut den är dom ordentligt uthålliga och skickliga möbelflyttare.

EDIT: Såg att dom tagit sig in i hemmet också.

Fan att CSI bara e fejk, för då hade saken varit biff. Känns illa att någon varit inne bland ens saker och rotat. Haft inbrott själv en gång. Tyvärr får dom inget straff om dom hittas. Hoppas du får gehör på försäkringsbolaget. Ring varje dag och fråga hur det går i ärendet så tröttnar dom till slut och fixar dina pengar/saker/hoj.

Best of luck dude :pannkyss
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
"CSI-folket" bestod av 2 st poliser som kom 8.00 - 8.30 om morgonen.
Ringde när jag kom hem kl 5. Dem var där i ca 20 min och skrev ned allt.
Fick lite råd om att kolla blocket om sakerna kom upp där. Det var nog allt.
Så det var inte mkt till blipp-blipp saker, snygga csi kvinnor osv..
Bor på markplan med seperat avskärmad ingång så man inte kan se motorcykel där den stod under tak precis utanför min dörr. Fastlåst med tre lås. Den stod där och inte i garaget som den alltid gör pga att jag kört på kvällen o hade bråttom till tåget plus att jag skulle köra mån/tis för sista gången till verkstaden..:huvet
Har iaf snackat med försäkringsbolaget och ska inte vara några problem.
Den har kastat in en stor sten genom altandörren som bestor av 3 glasat fönster.
Ska gå rundor i byggnaden och fråga vidare för var bara 1 granne hemma igår som inte hört något. För att folk måste hört en sådan sten gå genom ett sånt tjockt fönster.
Sen har dem gått igenom min ryggsäck och hittat 2 av nycklarna. Ena till skivbromslåset och andra till "kättingen". Dock inte rört tändningsnyckeln som låg på "hatthyllan" i hallen. Där också skinnställ och hjälm var.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Polisen ringde igår kväll och sa att dem hittat min hoj.
På en parkeringsplats i Laholm. Var en gammal kvinna som ringt polisen och sagt att där stod en hoj som inte stått där innan. Så hon hade bett polisen kolla upp den.
Så bärgningen kom med den igår.
Nu fattas bara alla andra saker.
Hojen var dessutom i samma skick som när den blev stulen.
Är många såna här stölder nu på hösten när alla polacker är färdiga med säsongarbetet och är på väg hem fick jag höra. Iaf här i området.
 

s3an

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
Speed Triple-00såld Ducati750ss-95såld Honda cb750k6 cafe
Polacker i Båstad...... Gillar den kombinationen!!
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Kul att du fick tillbaka den i bra skick :) Men surt med allt annat och att dem måste hålla på.. suck.. hoppas man får ha sin egen kvar...
 

Pho3niX

Play with fire?
Gick med
10 May 2007
Ort
Skara
Hoj
Speed Triple -02
Skönt att du fick tillbaka den iaf.
Hoppas bara du har samma tur med resten av sakerna.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top