Dagens bild

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Vi var ute på nya hojen i både regn och sol idag. Det varierade dynamiskt idag kan jag säga. Men ljummet sommarregn är inget jag drar mig för, det är bara mysigt med lite naturliga element i både ansiktet och på hojen.

Med risken att verka tjatig måste jag slänga ut en bild till på min grymma Enfield. Jag får inte nog av den! Den är så himla skön att köra, och att bara titta på. Det är hoj feng-shui över precis allting. Och att dra på blinkern känns nästan som att spänna hanen på en revolver :p man vill bara göra mer, mer, och MER!

IMG_6371.JPG
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
7f0ab6f28908419a255122bb5f43d6ec.jpg

56 mil sådant idag.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ni får ursäkta att jag inte kör hoj idag. Men Camilla är väldigt angelägen att få sitta och sola i miatan emellanåt. Idag fick vi avgasröret fixat (efter stulen katalysator), sen drog vi innåt landet mot Katrineholm i det soliga vädret.

Någonstans längs väg 219 tror jag det var stannade vi vid denna Gulf mack. Nog visste jag att Gulf var tillbaka, men att dom satsat så hårt på nostalgin hade jag helt missat. Bensinen var hur som helst slut.

IMG_6381.JPG
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
En 40-milatripp uppåt Östhammar via ICA Älmsta för matchande frukt och dryck.

Väntade länge med att tanka. Tanken rymmer 20 liter och jag fick i 16,5. Kunde ha åkt 6 mil till. 0,3999 liter milen var rätt ok.
Den drar mer när man ligger i 130-140 mellan tankningarna och med full packning.

297F0FEE-81E7-48BE-92FD-DDB9E4B55E15.jpeg
C9DDEBDE-DE54-4573-ADFE-52E9C28031A1.jpeg
997A4B71-7E92-441A-8CF3-2AB24AB79F62.jpeg
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det där såg ju kul ut! Vilken väg är det?
Vägen på bilden är den blåa i kartan nedan. Går mellan Gunnarsjö och Stuvhult. Om du tar dig dit får du inte missa den lila sträckningen heller. Kinna/Örby-Torestorp-Älekulla-Gunnarsjö-Kungsäter-Karl Gustav-Nösslinge-Källsjö-Gunnarsjö.
Ingen bombarväg för den går genom bebyggelse och gårdsplaner och bitvis väldigt smalt, men magiskt kul om man tar det lite soft och gillar kurvigt och kuperat.
EF9234D2-5CF1-435B-9325-306A7CA84978.jpeg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vägen på bilden är den blåa i kartan nedan. Går mellan Gunnarsjö och Stuvhult. Om du tar dig dit får du inte missa den lila sträckningen heller. Kinna/Örby-Torestorp-Älekulla-Gunnarsjö-Kungsäter-Karl Gustav-Nösslinge-Källsjö-Gunnarsjö.
Ingen bombarväg för den går genom bebyggelse och gårdsplaner och bitvis väldigt smalt, men magiskt kul om man tar det lite soft och gillar kurvigt och kuperat.
View attachment 473979
Instämmer helt. Grymt sköna vägar i de trakterna! Ett par gamla foton (inte dagens):

Nära Nösslinge.
1657788694564.png

Vid Källsjö. Skylten berättar vad som väntar.
1657788762952.png
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top