Dagens bild

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dagens bild lär inte vinna något Hasselblad-pris för ”utsökt komposition” eller ”vacker bakgrund”. Men den kanske ändå får vara med i tråden? :)

Medan Vespan var på service hade jag lånehoj från Johans Mc. En liten söt Triumph Trident 660 på 189 kilo och 81 hästar. En trippel med brett register, både hygglig botten och bra bett när den varvas, oerhört lättkörd och smidig. Lattjo liten pryl, som Djungelboksbjörnen Baloo säger i Kalle Anka-programmet på julafton.

IMG_0440.jpeg

Lackeringen på tanken är rätt så tydlig. Man behöver inte anstränga sig för att se vad det är för fabrikat. Fast det blir lite coolt, eller?
IMG_0442.jpeg

Rensad bak? Jadå, redan från fabrik!
IMG_0443.jpeg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ursäkta okunnigheten men vad är det för något?

Det är inte min egen bild men jag tror det är majs. Det är i alla fall nåt dom lagt på gatan för torkning, det är ganska vanligt att dom nyttjar vägen till sånt så det stör framkomligheten men just det här är det värsta jag sett.

Kokosnötter, kaffebönor, kakaobönor är nog det vanligaste jag sett ligga på tork. Vissa områden är värre än andra.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är inte min egen bild men jag tror det är majs. Det är i alla fall nåt dom lagt på gatan för torkning, det är ganska vanligt att dom nyttjar vägen till sånt så det stör framkomligheten men just det här är det värsta jag sett.

Kokosnötter, kaffebönor, kakaobönor är nog det vanligaste jag sett ligga på tork. Vissa områden är värre än andra.
Värre än skånska bönder som sprider sin säd (pun intended) i rondellerna.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tänkte skriva jomala kyrka, men då det står på skylten så lär det vara lite överflödigt. :hihi
Men upprepning är bra! :tummenupp Jomalarakan var häftig att köra fort på för 30 år sedan. :)
Nu gillar jag mer när det svänger men kyla, lövhalka, erfarenhet och, därmed, konsekvenstänkande gör att det inte blev så kraftiga nerlägg idag... :crash

20231015_1.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
54d43f7695140776d3f1d6609379b550.jpg


Har inte sett en enda hoj hittills idag…
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ett par bilder från förra veckans platser jag upplevde på min krigshärjade caballero under dom intensiva solstormarna här på planeten Jorden.

IMG_0534.JPG

Denna exotiska miljö med raffinaderier och mystiska byggnader i bakgrunden är inte riktigt New Jersey, inte heller nån millitärbas i mellanöstern. Jag kan inte heller med rent samvete påstå att det är rökeriet i Nynäshamn. För det syns inte härifrån.

IMG_0532.JPG
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top