För Fabbe och Lion som lämnat oss

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Bara en anekdot från lördags...

Hamnade på en väg jag aldrig kört förr och visste att soppan började ta slut lite smått....hade precis missat ett rådjur med 5-10m så farten var moderat på Härrydavägen bort mot Shell....

Precis på METERN vid minnesplatsen dör motorn och jag nästan hör dom garva och säga till varandra "Nu skall vi se om han hittar soppakranen"

....om jag inte tagit fel avfart och kommit på fel väg och rådjuret inte gjort att jag saktat ner så hade inte motorn dött PRECIS där den gjorde....
Det får en att tänka.....:tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Bara en anekdot från lördags...

Hamnade på en väg jag aldrig kört förr och visste att soppan började ta slut lite smått....hade precis missat ett rådjur med 5-10m så farten var moderat på Härrydavägen bort mot Shell....

Precis på METERN vid minnesplatsen dör motorn och jag nästan hör dom garva och säga till varandra "Nu skall vi se om han hittar soppakranen"

....om jag inte tagit fel avfart och kommit på fel väg och rådjuret inte gjort att jag saktat ner så hade inte motorn dött PRECIS där den gjorde....
Det får en att tänka.....:tummenupp

Jag tror att dom jävlas med oss :) Söndagen den 20 efter "samåkningen", körde vi vidare till Hälllingsjömacken för att köpa något att äta och en kall dricka, men där var det strömavbrott, så colan var inte kall och mackorna såg vissna ut. Jag tänkte direkt att det var killarna som jävlades, dom hade ju ändå varit där 20 timmar tidigare :)

Är inte vidskeplig eller så men det är kul när det känns som att de bortgångna påverkar en rent fysiskt:)
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
saknar er mina vänner ni skulle ha varit med idag .. Idag så fanns det inga bilar ute
 

Nicotin

Guest
Ngn som kan en utböling närmare beskrivning vart olyckplatsen är ?

tänkte åka förbi i veckan..
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Ngn som kan en utböling närmare beskrivning vart olyckplatsen är ?

tänkte åka förbi i veckan..

Åk riksväg 40 från stan. Sväng av motet EFTER Landvetter. Kör under motorvägen, ta höger i rondellen. Fortsätt en kort bit så har du en gård på höger sida, mellan dig och motorvägen.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top