FP unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här måste man ju gilla, alltihop egentligen men mest slutet.

3b8ca75aac9218a24d0ac773b49fd0b1.jpg
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Om deras mandat är det som krävs för att det skall bli en borgerlig regering då, att rösterna annars skulle gå förlorade?
I det fallet önskar jag att de är kvar.

Det skulle vara om SD väljer att ställa sig utanför regeringen Som i sin tur kommer kräva att L inte ingår. Blir lika krångligt som med C och V på andra sidan.

Herrejävlar politiker. Välj block och sluta tjafsa. Breda mitten har vi redan sett att det inte funkar.
 

Raderad medlem 51742

Guest
I det fallet önskar jag att de är kvar.

Det skulle vara om SD väljer att ställa sig utanför regeringen Som i sin tur kommer kräva att L inte ingår. Blir lika krångligt som med C och V på andra sidan.

Herrejävlar politiker. Välj block och sluta tjafsa. Breda mitten har vi redan sett att det inte funkar.
Persson är ju den långa mitten, något helt annat. ?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Sossarna har ju varit emot kärnkraft tills för ett halvår sedan eller så då de helt jävla plötsligt tyckte det var klimatsmart. Jag har haft sååååå många diskussioner med en kompis som sitter i riksdagen för sossarna om hur det är korkat att lägga ner kärnkraft innan vi har något bättre och han har kört "men du, du måste ju inse att det inte är framtiden"-snacket. Möjligt men det finns inget bättre just nu, fråga Tyskland, ja eller typ alla industrier söder om Nyköping eller var zon 3-4 ligger någonstans.

Herregud vad kortsiktigt ALLA politiker tänker.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det här med att man måste kunna föra samtal med alla parter då?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
FP var det enda partiet som vägrade kommunalisera den svenska skolan 1991.

FP var det enda partiet som ville utöka försvarsbudgeten 2008 efter kriget i Georgien.

FP var det enda partiet som ville införa bl.a. språkkrav för invandrare för att förbättra integrationen.

FP var det enda partiet som var för ett svenskt inträde i NATO.

FP har alltid varit för kärnkraft.


Över huvudtaget så har FP varit det lilla partiet med de starka principerna - och som många gånger fått rätt till slut.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det här med att man måste kunna föra samtal med alla parter då?
Tror inte det handlar om att man vägrar föra samtal generellt. Tror snarare det handlar om att man inte vill förknippas med en energigrupp vars syfte är att rentvå S från skuld och skjuta över ansvaret på andra.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
FP var det enda partiet som vägrade kommunalisera den svenska skolan 1991.

FP var det enda partiet som ville utöka försvarsbudgeten 2008 efter kriget i Georgien.

FP var det enda partiet som ville införa bl.a. språkkrav för invandrare för att förbättra integrationen.

FP var det enda partiet som var för ett svenskt inträde i NATO.

FP har alltid varit för kärnkraft.


Över huvudtaget så har FP varit det lilla partiet med de starka principerna - och som många gånger fått rätt till slut.
Typ som SD fast marginaliserade.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Tror inte det handlar om att man vägrar föra samtal generellt. Tror snarare det handlar om att man inte vill förknippas med en energigrupp vars syfte är att rentvå S från skuld och skjuta över ansvaret på andra.
Visst. Bara trött på det här jävla hyckleriet.
När det passar kan man slänga sig med fraser som:
Vi måste samtala...
Vi måste föra breda samtal...
Vi vi vill nå en bred överenskommelse...
Vi är beredda att föra samtal med alla som...

Sen när det passar bättre att göra tvärtom, ja då gör man det.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Visst. Bara trött på det här jävla hyckleriet.
När det passar kan man slänga sig med fraser som:
Vi måste samtala...
Vi måste föra breda samtal...
Vi vi vill nå en bred överenskommelse...
Vi är beredda att föra samtal med alla som...

Sen när det passar bättre att göra tvärtom, ja då gör man det.
Själv tror jag inte på breda samtal när ingångarna skiljer sig för mycket.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
FP var det enda partiet som vägrade kommunalisera den svenska skolan 1991.

FP var det enda partiet som ville utöka försvarsbudgeten 2008 efter kriget i Georgien.

FP var det enda partiet som ville införa bl.a. språkkrav för invandrare för att förbättra integrationen.

FP var det enda partiet som var för ett svenskt inträde i NATO.

FP har alltid varit för kärnkraft.


Över huvudtaget så har FP varit det lilla partiet med de starka principerna - och som många gånger fått rätt till slut.
Mm jag vet inte, men deras företrädare, vad är det för grundläggande värden? Har något ungdomsförbund någonsin varit så efterblivet?


Vad fick denna idioti för konsekvenser? Inga alls vad jag vet.

Eftersom vi ändå kommer hamna i SD även i denna tråd snart, jämför vad de gjorde med sitt ungdomsförbund när de fick nog.

Sedan har ju FP en mycket obehaglig inbyggd rasism, se hur de behandlade först Rojas och sedan Sabuni.

Leijonborg och hans pubertala konfrontation med Pia Kjaersgaard.

Som alla partier har ju FP så klart bra saker, nåja nästan alla, men sammantaget känns det som vi är klara nu, vad behövs de till? Vad har de för frågor?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nä, jag håller ju med egentligen. När ett parti som bygger på principer överger alla principer, varför skall man då rösta på dem? :va
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Mm jag vet inte, men deras företrädare, vad är det för grundläggande värden? Har något ungdomsförbund någonsin varit så efterblivet?


Vad fick denna idioti för konsekvenser? Inga alls vad jag vet.

Vadå, ser du några andra viktigare "liberala" frågor att kämpa för verkligen? i Sverige? Idag(eller 2016)?
Jag kan inte komma på en enda nämligen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nä, jag håller ju med egentligen. När ett parti som bygger på principer överger alla principer, varför skall man då rösta på dem? :va
I all ärlighet så vet jag inte vilka dessa principer är eller var.
Jag noterade att kvinnor som inte ville vara varken sossar eller moderater ofta röstade på dem på 90talet.
Min pappa brukade säga att Folkpartiet påstår de är liberaler men är för alla förbud man kan tänka sig.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top