Har vi några riktigt "gamla" medlemmar här?

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jorå, ett ansenlig antal år här. I sann. Sporthojsanda har jag säkert bidragit till att landa offtopic ett antal gånger. Och bidragit med två hojbyggartrådar.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
2007 på nåt nick som jag tappade bort, ung och fräsch på den tiden(nåja). Nu passerat 40 och är sannolikt den personen jag föraktade 2007.

Hur som haver tycker jag att hojåkandet blir roligare för varje år.
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Reggade mig 6 mars - 03, men det var efter serverkrashen då man fick regga om sig. Vet att jag var med några år innan det, sen typ -01 kanske. Tror att jag var bland dom 10 första när sporthoj var helt nytt
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har snart spenderat halva mitt liv här. Måste ju gå att få en diagnos för detta?
Jag har hängt här under mer än halva mitt liv. Man kan ju tycka att det borde gå att få nåt slags skadestånd åtminstone? :va
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Åren rullar på. Något körkort har det inte blivit men det mekas tvåhjuligt då och då i alla fall.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Åren flyger verkligen undan. Blir 20 års jubileum för mig på detta stället
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Sen 2011 men läste nog 2 år innan... läskigt med sporthojspojkar. Det var däremot en mycket välkomnande samling människor av alla åldrar. Blev positivt överraskad av att alla är så trevliga och hjälper till, med allt.

När jag bloggade om mitt "ta morsan till Nürburgring" och hade uppåt 400 läsningar på många inlägg, fick ofta dm om jag skulle komma med något nytt inlägg. Och när jag kom ner själv första gången 2012 till ringen så var det till och med några här som var nere o körde och hade bokat om sin hemresa för att möta upp mig. De mötte mig till och med så fort jag parkerade utanför innan jag skulle köra. Jag hade ingen aning, men de kände igen mig, helt överväldigat av det stöd jag fått. Och tänk när BG kom och sökte upp mig i depån på Gelleråsen för att tacka för min blogg, då dog jag nog lite av stolthet.

All hjälp med mekande, tips, reskamrater och alla dessa främlingar som fångat upp mig när jag mått dåligt eller varit nedstämd, fick till och med insamling när exet bröt ryggen och jag precis blivit arbetslös, i en sån där katastroftid som jag hoppas alla slipper. Minns inte vem av er det var men nån kom till och med hem till mig och hjälpte mig få upp den astunga järnstegen så sotaren skulle komma upp då (mitt i vintern med vedeldat hus).

Och alla som dragit ut mig till knix och bandagar. Alla fina pepptalks på dm och sms. Senast i veckan fick jag draghjälp till Sviestad och fast jag inte kände nån så kommer flera och börjar prata och bjuder med på andra hojkörningar och grupper. Ja sen fick jag 8 år med en sporthojspartner med förstås.

Det finns nog inget mer välkomnande folk är de jag mött via det här forumet. Så vill passa på att säga stort tack, till alla ❤️ trots allt jävla bajs som livet levererat dessa 13-15 åren så har det här forumet och medlemarna fått mig igenom och gett många av de bästa minnena i livet.

Så tack än en gång
Milla

Ps. Sen att jag 2013 fick äran att tillbringa en ölkväll med självaste Andy Carlile och höra honom ge tips om att köra på ringen inför en kursgrupp (råkade bo på samma b&b). När han var klar så sa jag att han glömde berätta det viktigaste att "inte glömma att ha kul med när man kör runt på ringen (vilket nån smc instruktör sagt till mig på nån bandag)". Han skrattade och sa att jag hade rätt 😊 Minnen för livet som sagt 🤟
 
Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja det har blivit några år. Tiden bara ilar iväg.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top