Honda NSR SPORTLUFT :D

Nsr89

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
LUND
Hoj
Honda nsr 89
Tjena tänke montera sportluftfilter på min hoj och jag undrar om ni har några tips på sportluft filter. Har länge haft ögonen på kn tills jag insåg att de är ganska så dyra för min ekonomi ( 17 år gammal påg ). Sedan hittade jag ett märke som hette DNA hur är dessa filter ? Är de bra i kavliten ? Ska givetvis bestycka efter detta med. Några tips ?
 

Hampe P

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
1990, Honda NSR 125R JC20
du kanske bara behöver ändra lite på luft skruven eller trottel nålen, iaf så tycker jag att dom dära polini, stage 6, koso , malossi funkar bra. Finnas att köpa på vilken moppe sida som helst. Polini är riktigt fina
 

Nsr89

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
LUND
Hoj
Honda nsr 89
du kanske bara behöver ändra lite på luft skruven eller trottel nålen, iaf så tycker jag att dom dära polini, stage 6, koso , malossi funkar bra. Finnas att köpa på vilken moppe sida som helst. Polini är riktigt fina

Jo de e jag helt medveten ty jag var/är en moppepojk ;) Ang besyckningen tänkte jag börja med att gå upp 5 storlekar i munstycke och sedan pilla med luftskruven
 

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Borlänge
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Dna-filter är bra skit kan jag intyga! Ingen kvalitetsskillnad jämfört med K&N-filter. :tummenupp
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Vad är du ute efter?

Kunna skriva fler häftiga firmanamn på utställningskylten eller få hojen att gå snabbt?

Är det första punkten så välj istället någon japanska, klingar bättre.

Är det andra punkten köp trimrör, bestycka etc. Byta luftfilter kommer inte ge mätbart mer effekt men någon försäljare blir glad och äter oxfile...
 

Nsr89

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
LUND
Hoj
Honda nsr 89
Vad är du ute efter?

Kunna skriva fler häftiga firmanamn på utställningskylten eller få hojen att gå snabbt?

Är det första punkten så välj istället någon japanska, klingar bättre.

Är det andra punkten köp trimrör, bestycka etc. Byta luftfilter kommer inte ge mätbart mer effekt men någon försäljare blir glad och äter oxfile...

är själv myckets tvåtaks kunning :) och är medevet om vad jag e ute efter. Blir nog ett DNA filter för de e billiga :). Är mest ute efter ljudet och en liten effekt ökning och inga feta klibbor som vissa p12or är.

Någon som kan länka en sida med DNA filter ?
:yoparty
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Rolle Rotax är också mycket "tvåtaktskunnig"...

Jag vet att på min 125:a får man sämre effekt med sportluftfilter eftersom luftburken är avstämd för att ge resonans vid ett visst varvtal. Det betyder också att hojen drar mer med annat filter.
 

Nsr89

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
LUND
Hoj
Honda nsr 89
mycket möjligt att de kan vara en avstämd luftburk på jc 20 motorn. Men värt att testa med filter. Ingen stor ingrepp direkt :)
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
sålänge du inte gör mer med motorn, pipa osv. så kommer det bara låta som en trött traktor och lär inte gå märkbart bättre ändå.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
du behöver ingen hjälp från oss och det vet du,

In på pjme och beställ nått filter eller leta på twostroke efter ett med dina mått,

Känns dock väldigt moppefucko aktigt :)

( Om ja inte minns fel så sitter förgasaren väldigt dumt till på din hoj och skit från hjulet slängs in mot luftburken? )

Edit:
tror du kommer gå tokig efter kört o brööölat ett tag
 

Nsr89

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
LUND
Hoj
Honda nsr 89
du behöver ingen hjälp från oss och det vet du,

In på pjme och beställ nått filter eller leta på twostroke efter ett med dina mått,

Känns dock väldigt moppefucko aktigt :)

( Om ja inte minns fel så sitter förgasaren väldigt dumt till på din hoj och skit från hjulet slängs in mot luftburken? )

Edit:
tror du kommer gå tokig efter kört o brööölat ett tag

varför känns det moppefucko aktigt ??????????? Sportluftfilter e inte helt fel. Man får mycket finare ljud som kan behövas när man kör 2taktare
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
haha

det är moppefucko aktigt med "sport" luft filter ...

Varför inte göra som så många andra rekomenderar dig ? trimma maskien så får du gött ljud ... öppet filter låter illa + att du förmodligen förlorar effekt
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
haha

det är moppefucko aktigt med "sport" luft filter ...

Varför inte göra som så många andra rekomenderar dig ? trimma maskien så får du gött ljud ... öppet filter låter illa + att du förmodligen förlorar effekt
 

Nsr89

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
LUND
Hoj
Honda nsr 89
tycker du/ni ja. Palla trimma maskinen för flera tusen när man ändå ska köpa mellan hoj om ett halv år
 

Hampe P

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
1990, Honda NSR 125R JC20
men herregud det är väl bara köpa ett luftfilter för 200 kr kolla om de låter bättre gör det inte det och tappar effekt synd, det är ändå små pengar man ändå slösar bort på andra små skit saker eller hur? :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top