Hur många mil körde du i dag?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Blev 33 mil i dag. Man måste ju hem också, när man är ute på helgoffroadtur. Sista 4 milen blev blöta. Utöver det så klarade vi oss torrskodda hela helgen. Och så hittade vi ett kul fik i närheten av Malmköping.
1000004795-01.jpeg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Blev 44 mil hem från Uppsala igår. Och lika långt upp i torsdags. Bra avrostning för mig. Har vägen blivit kortare eller är Speedohealern inte rätt inställd för hastigheter i området 100 - 120 km/h ? #
GPS'n visade ju 102 km/h när det var 100 på hastighetsmätaren, i så fall 45 mil.
# Speedohealern Inställd för hastighetsmätaren ska visa 50 km/h vid 50km/h på GPS'n.
 
Last edited:

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
En långhelg med åka. Från Bredaryd (Värnamotrakten) på lördagmörgon via krokiga vägar till Skövde, 30 mil. Övernattning på hotell, vidare färd norrut till Frövi, drygt 20 mil supergoa vägar. Hotellövernattning. Sen via Lindesberg, tillbaka ner till Bredaryd, typ 35 mil. Lite regn längs Vättern, och kyligt, totalt 89 mil ungefär. Dvs 3 Tammerårsbästa. Nu behöver hojen lite omvårdnad med tvättsvamp och schampo.1.png2.png3.png
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Typ, fast följ skylten till Hamra där mitt i bilden, när du ser Hamraskylten om 5 km så ser du även mitt hus. :) Nästan så att du hade kunnat passera mig när jag klippte gräset utmed vägen utanför huset när du passerade, men jag tror du var någon timme tidig baserat på tiden du skrev inlägget. :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Till och från över bron till arbeit i DK. Rätt skönt att kunna smita förbi de oändliga köerna på Köpenhamns ringleder på hemvägen. Det där att Kbh skulle vara en cykelstad är verkligen en myt de odlat väl…
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Typ 25 på härligt kurviga småvägar. 😍
Först 7-8 själv, parkerade utanför en kompis som omedelbart stack ut huvudet och visade tummen upp. 😅
Sen 15 till och en fikarast i Leksand.
Att temperaturen pendlade mellan 6 och 10 gjorde ingenting. 😊
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Tömde tanken ner till reserven på sextjugefemman. Så det blir väl en knappt 15 mil då.
Tappade sidokåpan och har beställt nya från Frankrike. Testkörde en bling ny 690 Enduro R - min fjädring kändes behagligare men motorn på 690 är ju fantastiskt fin. Skramlar som en LC4 gör det fortfarande.
IMG_20240509_183543326_HDR.jpg

IMG_20240509_134920802.jpg
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Ca 23 mil. Galet fina vägar.
Start är Eksjö?
Skulle du kunna speca rutten lite mera detaljerat. 🙂
Var hela sträckan lika bra? Undrar, för jag har 12 mil till Eksjö, så det skulle bli en rejäl runda…
Annars funderar jag på upp till Kisa och sedan österut mot Västervik och sedan tillbaka mot Växjö.
Tips på bra sträckor någon?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Start är Eksjö?
Skulle du kunna speca rutten lite mera detaljerat. 🙂
Var hela sträckan lika bra? Undrar, för jag har 12 mil till Eksjö, så det skulle bli en rejäl runda…
Annars funderar jag på upp till Kisa och sedan österut mot Västervik och sedan tillbaka mot Växjö.
Tips på bra sträckor någon?
Tvärtom. Start Norrköping. Har ingen koll på hur jag körde egentligen, följer calimoto slaviskt. https://calimoto.com/calimotour/t-LTE5iXz9Yx
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top