Husqvarna svartpilen 401, dåligt balanserad eller fabrikationsfel?

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Flataklocken?
Allt annat är inte mitt i Sverige.
Appappapp....inte så förhastad nu, det finns flera olika sätt att komma fram till vad som är rätt och mitt i... :7peta

Till trådskaparen:
Oavsett var du befinner dig i landet så finns det en mekaniker inom inte alltför långt avstånd.
Bilmek som kör hoj, motorcykelhandlare, någon på den lokala crossbanan osv.
Att svänga förbi och växla ett par ord ger dig lokala kontakter som kan vara bra att ha.
Det värsta som kan hända är att någon säger nej eller ska ha en massa pengar för att hjälpa dig. Och då vet du det till nästa gång.
Och tänk på att det kostar dig en slant att ta dig de 35 milen till där du köpte hojen, det skadar inte att försöka få kontakt med en kunnig person eller verkstad på närmare håll.
Kanske en gummiverkstad har någon som kan tänka sig att slänga en kik på det hela, någon som kanske kränger däck...eller helt enkelt en okänd hojåkare som du råkar träffa på macken.
"-Hej, du, jag är ny på det här med hoj och jag har funderat över en sak, har du en minut..."

När det gäller var vi finns i landet räcker det, som i mitt fall, att ange "ett par mil från Linköping i Östergötland". Mer exakt än så behöver det ju inte vara.


Tack för att du återkommer i tråden, det finns en del nya medlemmar som ställer en fråga och sedan bara försvinner.
Det blir lite trist.
Välkommen till Sporthoj, där du alltid får svar, men inte alltid det svar du bad om... :tummenupp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Och apropå frågor etc!
Det finns inga konstiga frågor men man kan få spydiga svar. :)
Bara att ignorera och gå vidare med att ev omformulera frågan. ;)
 

VealCity

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2020
Ort
VADSTENA
Hoj
olika
Var ute och kollade på farasan svartpil. Hjulet sitter centrerat bak på den, så är inget konstruktionsmässigt som gör att de ska sitta offcenter där bak. men som de andra skrivit ta en ny bild där hojjen står upprätt och du tar bilden rakt bakifrån.
Angående att den faller, det är inte så att du bara inte kan balansera den? Det är en väldigt lättsvängd hoj som svänger innan man tänkt tanken. (Skit kul på småvägar)-1259106184958645968.jpg
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Trådstartarens däck är ganska plattslitet får man ändå säga. Det kan ju ge tveksamma hands off-egenskaper.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kainulasjärvi? - det är centrumaxlen för jordens rotation.....det har jag fått höra...ofta ;)

Påverkar detta gravitationen på nåt vis? Jag hade lite svårt att gå rakt då jag var dit i påskas, även flertalet andra i samma sällskap hade samma problem och det var till och med en som inte klarade att gå överhuvudtaget och fick också ganska kraftigt illamående🤔 Dagen efter hade man nog vant sig för då gick det bättre att gå och dom som led av illamående började också bli bättre😉

Hoppas trådskaparen får till det hojen.
 
Last edited:

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Tack för att du återkommer i tråden, det finns en del nya medlemmar som ställer en fråga och sedan bara försvinner.
Det blir lite trist.
Välkommen till Sporthoj, där du alltid får svar, men inte alltid det svar du bad om... :tummenupp
Och som svar till TS, även om det råkar vara DieselSverige som är citerad, ibland kan det hända att trådar spårar ur en aning, men det är ju det som gör att det är ett trevligt forum att hänga på! Man brukar få bra svar dessutom, trots urspårningar.

Om du får något svar på "ett par mil från ....", skicka ett pm till berörd person så löser ni kontakten utan att hela forumet får reda på mer exakt.

Välkommen hit!
 

lexcom

Medlem
Gick med
29 Apr 2020
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory Ultra Dark
Uppenbart att det inte sitter rätt monterat. Om det är en 2021 som det står i din profil så bör däcket vara bytt minst 2ggr och är det då någon klåpare till däckverkstad som stått för bytet så blir det ju svårt att åka tillbaka till återförsäljaren och söka garantiåtgärder.

Bara att kavla upp ärmarna och montera av bakhjulet och se vad som är galet.
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Uppenbart att det inte sitter rätt monterat. Om det är en 2021 som det står i din profil så bör däcket vara bytt minst 2ggr och är det då någon klåpare till däckverkstad som stått för bytet så blir det ju svårt att åka tillbaka till återförsäljaren och söka garantiåtgärder.

Bara att kavla upp ärmarna och montera av bakhjulet och se vad som är galet.
Va bytt två gånger?Ok hardcore driver...men annars håller jag med övriga ,inte rätt monterat!
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top