Idag är jag förbannad därför att...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tål den inte vatten?
"Only for indoor use"?
Ligga och puttra så att man inte spinner loss och att sannolikheten för att få ligga och smeka blöt asfalt är inte så lockande. Visst kan man dra på växlarna och attackera även i regn men då föredrar jag bana före dieselimpregnerad landsväg.
Det är inte kul att höra varvtalsökningen men inte känna accet när man växlar upp till trean........
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nåja, egentligen igår.
Tänkte göra ventilspelskoll igår kväll, men fanken, 3 grader?! -Där for det. Säger ingenting att mäta i den temperaturen.
Byta bromsvätska istället. Pumpen jag köpt istf at suga ur med en lite jevla spruta var värre än kass, och jag kunde inte hitta dem lilla jevla sprutan jag använt förr.

Ollon.

Blev ingenting gjort.

Dessutom så segar PostNord, eller vem fasen det är som har min leverans.

Och hösnuvan är total.

Skitplanet. :mad:
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nåja, egentligen igår.
Tänkte göra ventilspelskoll igår kväll, men fanken, 3 grader?! -Där for det. Säger ingenting att mäta i den temperaturen.
Byta bromsvätska istället. Pumpen jag köpt istf at suga ur med en lite jevla spruta var värre än kass, och jag kunde inte hitta dem lilla jevla sprutan jag använt förr.

Ollon.

Blev ingenting gjort.

Dessutom så segar PostNord, eller vem fasen det är som har min leverans.

Och hösnuvan är total.

Skitplanet. :mad:
PostNord :mad:
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
De har väl helt enkelt konstaterat att det blir mest lönsamt att göra som de gör. Många kunder är passiva och accepterar höjningen. De som är aktiva och inte speciellt lojala hade man kanske ändå tappat, då de jämfört och sett att de kunde spara några kronor på att byta. De som är lojala och egentligen vill stanna, men är missnöjda med priset ringer bolaget och förhandlar ner priset.

Skulle tro att allt är så automatiserat och slimmat idag att administrationskostnaden för varje tecknad/tappad försäkring är rätt låg i förhållande till vad man tjänar på dessa fulhöjningar.

Men sen har bolagen förstås lite olika filosofier och kanske lönar det sig att hitta ett bolag som kanske inte är billigast vid varje jämförelse, men som å andra sidan ligger mer stabilt i kostnad över tid och ändå står sig i längden, samtidigt som man slipper hoppa runt mellan bolagen.
Här tänker jag att en sak som Kivra är jäkligt bra, för det är sjukt enkelt att jämföra premierna från föregående faktura från försäkringsbolaget. Jämfört med att leta pappersfaktura i bingen de hamnar i, eller att söka på internetbanken. Jag har aldrig tidigare riktigt pallat jämföra, just för att det är en insats att leta gamla räkningar som jag inte pallat göra. Nu när föregående fakturas summa ligger på raden under i Kivras inkorg ser man lätt vad man har att jämföra med. Nåja, så tänker jag iaf. :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Människor som endast bryr sig om pengar, vinst, borde aldrig få bli chef över stora bolag.

Trevligt i sig, men om alla konkurrerar om att pressa vinster så driver det bara inflation, slutprodukter, och dåliga arbetsförhållanden.
Pissamhälle.
 
Last edited:
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top