Idag är jag ledsen för att...

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
jag blev avrostad igår och nu spår smhi att i mitten av nästa vecka kan stora delar av landet få snö eftersom ishavsvindar är på väg in över oss.
För nordligare medlemmar som gärna kör snöskoter spelar det ingen roll, snö är kul om man har rätt redskap.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Är väldigt sorgsen. Det är fint väder, har varit hur bra hojväder som helst bra länge nu, jag har vait ledig. Men hojen står fortfarande under sitt täcke i garaget, har inte ens tittat på den under vintern.
Ingen lust, eller jo lite ibland men drar mig för att åka dit och ta en tur. Blir bara ledsen att ens tänka på det. Minns tiden åren runt jag tog hojkortet, hur mycket glädje och energi jag fick av hojkörningen. Nu känns det inte alls.

Jag vet inte ens om jag vill ha hojsuget tillbaka, och det är sorgligt i sig. Det känns också sorgligt att ha en så fin ny hoj (säker mindre än 500 mil på mätaren) stå i ett garage bara utan att köra. Milkostnaden sista åren har varit skyhöga eftersom jag kör så lite. Det är inte försvarbart att lägga så mycket pengar på ingenting. Sen blir jag ledsen å hojens vägnar, hojar vill köras, inte stå under ett kapell och vara ensam, lyssna på de andra hojarna i garaget pysslas om och köra ut.

Sorgligt bara
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Är väldigt sorgsen. Det är fint väder, har varit hur bra hojväder som helst bra länge nu, jag har vait ledig. Men hojen står fortfarande under sitt täcke i garaget, har inte ens tittat på den under vintern.
Ingen lust, eller jo lite ibland men drar mig för att åka dit och ta en tur. Blir bara ledsen att ens tänka på det. Minns tiden åren runt jag tog hojkortet, hur mycket glädje och energi jag fick av hojkörningen. Nu känns det inte alls.

Jag vet inte ens om jag vill ha hojsuget tillbaka, och det är sorgligt i sig. Det känns också sorgligt att ha en så fin ny hoj (säker mindre än 500 mil på mätaren) stå i ett garage bara utan att köra. Milkostnaden sista åren har varit skyhöga eftersom jag kör så lite. Det är inte försvarbart att lägga så mycket pengar på ingenting. Sen blir jag ledsen å hojens vägnar, hojar vill köras, inte stå under ett kapell och vara ensam, lyssna på de andra hojarna i garaget pysslas om och köra ut.

Sorgligt bara
Känner igen lite av mig själv i din beskrivning. Inget riktigt nöje att bara ta en sväng på kända vägar, men har tagit mig samman o kört några korta rundor ändå - kalla det avrostning. Brukar bli mer sug när jag har ett mål, gärna 10-15 mil bort (med fika) och möjlighet att köra några vägar som inte varit så välbesökta genom åren. Även att köra med någon hojkompis gör upplevelsen flera gånger bättre.
Ring en kompis - delad glädje är dubbel glädje!!
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Är väldigt sorgsen. Det är fint väder, har varit hur bra hojväder som helst bra länge nu, jag har vait ledig. Men hojen står fortfarande under sitt täcke i garaget, har inte ens tittat på den under vintern.
Ingen lust, eller jo lite ibland men drar mig för att åka dit och ta en tur. Blir bara ledsen att ens tänka på det. Minns tiden åren runt jag tog hojkortet, hur mycket glädje och energi jag fick av hojkörningen. Nu känns det inte alls.

Jag vet inte ens om jag vill ha hojsuget tillbaka, och det är sorgligt i sig. Det känns också sorgligt att ha en så fin ny hoj (säker mindre än 500 mil på mätaren) stå i ett garage bara utan att köra. Milkostnaden sista åren har varit skyhöga eftersom jag kör så lite. Det är inte försvarbart att lägga så mycket pengar på ingenting. Sen blir jag ledsen å hojens vägnar, hojar vill köras, inte stå under ett kapell och vara ensam, lyssna på de andra hojarna i garaget pysslas om och köra ut.

Sorgligt bara
Svårt att tvinga sig på ett nöje. Antingen sälja av och se om suget kommer tillbaka.

Men som ovan sa, sätt ett mål. Använd typ calimoto så kommer du hitta vägar som du aldrig tänkt på. Orkar inte heller dra ut hojen för korta turer. 20 mil kvalité ska det vara. Unna sig lyxen att ta in på hotell över en natt. Så åker jag hoj nuförtiden.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Känner igen lite av mig själv i din beskrivning. Inget riktigt nöje att bara ta en sväng på kända vägar, men har tagit mig samman o kört några korta rundor ändå - kalla det avrostning. Brukar bli mer sug när jag har ett mål, gärna 10-15 mil bort (med fika) och möjlighet att köra några vägar som inte varit så välbesökta genom åren. Även att köra med någon hojkompis gör upplevelsen flera gånger bättre.
Ring en kompis - delad glädje är dubbel glädje!!
Jag kämpade mig ut till slut. Den bästa rundan jag har nära, 12 mil. Det var ändå lite skönt att komma ut. Råkade ta fel i en korsning och kom efter ett tag över på lösgrus, trodde det var tillfälligt men fick ge upp efter 1-2 km. Lyckades vända på den smala vägen och på väg tillbaka såg jag hur hjulspåren gått som en orm om vart annat, flera ställen där det såg ut som jag kört speedway (och med en gsxs1000f ska man nog hålla sig på asfalt), och jag avskyr grus. I vilket fall kan jag nog säga att jag är avrostad.

Har inte direkt några vänner som kör hoj, finns iaf ingen att ringa. Så absolut är det sånt man saknar, köra, fika, snacka om körningen så man kan dela upplevelsen. Det är inte samma sak att köra själv.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är inte heller så intresserad av att köra hoj för tillfället, det är ungefär som med Playstation, det var väldigt kul under en period, men inte just nu.

Vet inte om det är rätt känsla att man blir ledsen heller, och då är jag ändå nostalgiker deluxe.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag är inte heller så intresserad av att köra hoj för tillfället, det är ungefär som med Playstation, det var väldigt kul under en period, men inte just nu.

Vet inte om det är rätt känsla att man blir ledsen heller, och då är jag ändå nostalgiker deluxe.
Super Nintendo! Där och då toppade mänskligheten. Sen gick det bara utför.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag kämpade mig ut till slut. Den bästa rundan jag har nära, 12 mil. Det var ändå lite skönt att komma ut. Råkade ta fel i en korsning och kom efter ett tag över på lösgrus, trodde det var tillfälligt men fick ge upp efter 1-2 km. Lyckades vända på den smala vägen och på väg tillbaka såg jag hur hjulspåren gått som en orm om vart annat, flera ställen där det såg ut som jag kört speedway (och med en gsxs1000f ska man nog hålla sig på asfalt), och jag avskyr grus. I vilket fall kan jag nog säga att jag är avrostad.

Har inte direkt några vänner som kör hoj, finns iaf ingen att ringa. Så absolut är det sånt man saknar, köra, fika, snacka om körningen så man kan dela upplevelsen. Det är inte samma sak att köra själv.
FB: Bike Babes - Södermanland? Närke, Östergötland finns också inom "pendlaravstånd", gå med i en FB-grupp är lätt o gå ur också om det känns fel
FB: Alla som kör eller åker hoj
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag kämpade mig ut till slut. Den bästa rundan jag har nära, 12 mil. Det var ändå lite skönt att komma ut. Råkade ta fel i en korsning och kom efter ett tag över på lösgrus, trodde det var tillfälligt men fick ge upp efter 1-2 km. Lyckades vända på den smala vägen och på väg tillbaka såg jag hur hjulspåren gått som en orm om vart annat, flera ställen där det såg ut som jag kört speedway (och med en gsxs1000f ska man nog hålla sig på asfalt), och jag avskyr grus. I vilket fall kan jag nog säga att jag är avrostad.

Har inte direkt några vänner som kör hoj, finns iaf ingen att ringa. Så absolut är det sånt man saknar, köra, fika, snacka om körningen så man kan dela upplevelsen. Det är inte samma sak att köra själv.
Bra att du kom upp i sadeln! :tummenupp
För min del kör jag helst själv, eller med några få som kör lika illa, men vi är alla olika. :tungan
Är du ledig på torsdag kan du hänga med på Griprallyt. Vi kan mötas där eller nere vid färjan över Bråviken. Stigtomta är nära. :hej

Griprallyt 2024.png
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ledsen, eller snarare helt knäckt, då det verkar som att jag drabbats av en kronisk skitsjukdom som gör vardagen besvärlig i största allmänhet och som ev gör att jag inte kan köra hoj pga att den påverkar balanssinnet ?

Egentligen är jag ju glad. Balansproblemen försvann och idag skulle jag ta en första hojtur. Tätningen på ena gaffelbenet läcker lite grann och det skall jag fixa, men en kortare tur skulle ändå funka. Men då startar inte hojjäveln. Nåja, hellre ledsen över ett mekaniskt eller elektriskt problem än ett medicinskt.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top