Köpa pakistan skinnställ eller beggat på blocket/köp o sälj?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Då jag egentligen inte skulle kört hoj denna sommar pågrund av studier gjorde jag av med skinnstället jag hade.

Nu kunde jag inte hålla mig borta och skaffade en hoj :)

Har allt i skyddsväg förutom skinnställ. Ett par allväders byxor har jag :)

Så nu till min fråga, ska jag våga köpa en skräddarsyd pakistan/noname 2 delad skinnställ eller satsa på nåt överprissatt använt ställ på blocket/köp&sälj?

Hade storlek 50 på min förra 2 delade alpinestars ställ och undrar hur andra märken är jämfört med storlek 50 på A-stars stället.

Får ett noname-ställ från ett u-land för 2500kr medan de beggade ligger på högre pris och nån annan har svettats i dem (trotts få mil svettas man rätt bra i ett skinnställ)

Vill ej ha helställ då jag ska kunna ta hojen till skolan osv. med enbart jackan på och ska man ta en seriösare runda förbi bulten eller liknande kunna ha hela skinnstället på mig.
 
Last edited:

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Förra året köpte jag mig ett skinnställ för 1900 kronor, gått en säsong, fint skick, aldrig varit i marken osv, fortsätt leta så lär du hitta, både här och på Blocket.

Jag smsade/mailade säkert 10 olika annonsörer och frågade om deras längd och vikt om endast storlek på stället stod, för att få ett hum om passande storlek, diffar trotsallt mellan olika tillverkare!

Sen visst, någon har svettats i det, men du är student(som mig) så du kan inte vara så himla kräsen, spruta med odor-x från Turtle och låt det vädra i ett par dagar ute, helst nu när det är minus.

odor-x använder vi rätt flitligt här hemma när det kommer till kissolyckor för att det inte ska stinka eller något, har en bror med cp-skada(no more info needed) fungerar jätte bra.
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
För en sann snåljåp gäller enbart pris/prestanda och efter en säsong sitter nog bara ditt DNA i fodret ändå.
Pakistanställ skyddar säkerligen helt ok.

Jag letade förgäves begagnat förra året, tjockisar tjör tydligen inte i helställ så jag fyndade nytt efter jul.
Givetvis svämmar annonserna över av intressanta objekt nu, började redan samma kväll jag handlade.
 

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
zx6-r '09
Säkert helt ok kvalitet på det mesta som säljs, man får ju inte sälja i EU utan CE-godkända skydd. Men jag tycker att det brukar finnas mycket billigt på Blocket och Sporthoj, med tanke på att man nästan inte kan få sålt ett skinnställ om man inte sätter superlågt pris, och ofta inte ens då. Om jag hade hittat något nytt som jag gillade skulle jag köpt det oavsett märke, men jag tror ändå att de dyraste märkena har den bästa säkerheten så om jag hittade detta beg till bra pris skulle jag hellre ta det. (Och så är de kända märkena ofta snyggare - också viktigt på hojen. :D )
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
de flesta har ju ett avtagbart "foder" som sitter med kardborre, bara ta av & tvätta, det har jag gjort
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Får väl leta vidare! Googlat lite resentioner på Pakistanställ och hittat folk som är riktigt nöjda.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Bully. jag har ett Berik ställ stl. 50 svart o vit. använt ca. 5 ggr. som nytt. 4.000 skr. Tjejen som haft det.
hennes svett luktar hallon.reneè.jpg
 

Bifogat

  • renèe & jag.jpg
    renèe & jag.jpg
    4.9 KB · Visningar: 565
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tack för tipset Benny :) men jag väger 80kg och säljaren väger 75 och tycker den är för liten.

Sedan vill jag helst ha 2delat av flera orsaker.
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Jag har ett perrini helställ från ebay som kostade 2700 kr trorjag det va inklusive frakt. Har kört 2 säsonger nu med den och är grymt nöjd. Komfortabel? ooja :) passform? sitter som klistrat och jag blev riktigt förvånad när jag satte på mig det första gången hurpass bra de just satt. Har provat måååånga ställ i butiker av kända märken och inte en enda har passat mig bra.
257543_10150277184160498_2951404_o.jpg
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Såg riktigt bra ut! Hur är de i storlekarna, eller rättare sagt vad väger du och hur lång är du? Sam vilken storlek köpte du?

Ett helställ ska sitta som korvskinn men 2 delat får gärna vara lite lite slappare enligt min smak!
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Jag är ca 191cm lång och väger typ 105kg. När jag beställde så fick jag ju ge en massa mått till avsändaren. Så fanns ingen "storlek" i sig som jag fick välja. I stället så står det SS=Special Size. Ja precis! och helstället sitter just precis som ett korvskinn :D och om jag får rekommendera så tycker jag du ska ha helställ! :) ska du åka hojen till skolan så kan man ju köra kortbyxor och tshirt ;)
[aaan.jpg
Eller Jeans och Tjocktröjja/jacka
aaaa_n.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top