Anndreeaas
otursfågeln
Tjena!
Idag var ja ute och övningskörde ynka någon kilometer innan helvetet bröt loss och den dog direkt och ja fick köra in till kanten,
Jag prövade såklart snabbt att försöka få igång den och den gick igång fast man fick gasa lite för att hålla den igång, så ja tänkte "jaha.. aja" så forsatte jag 500 m på lägre varv sen när ja gick över 6000-7000 rpm bara dog den på samma sätt igen,
Så ja lät den vara och sen hämta den med släpp, vi prövade starta igen och den gick som vanligt fast vi testade inte att köra med den,
Nu undrar jag om man kan med endoskop som min pappa har på sitt jobb kolla om cylindern är skuren genom att sätta den ner genom ingången till tändstiftet,
eller är de bara att börja plocka isär istället?
Idag var ja ute och övningskörde ynka någon kilometer innan helvetet bröt loss och den dog direkt och ja fick köra in till kanten,
Jag prövade såklart snabbt att försöka få igång den och den gick igång fast man fick gasa lite för att hålla den igång, så ja tänkte "jaha.. aja" så forsatte jag 500 m på lägre varv sen när ja gick över 6000-7000 rpm bara dog den på samma sätt igen,
Så ja lät den vara och sen hämta den med släpp, vi prövade starta igen och den gick som vanligt fast vi testade inte att köra med den,
Nu undrar jag om man kan med endoskop som min pappa har på sitt jobb kolla om cylindern är skuren genom att sätta den ner genom ingången till tändstiftet,
eller är de bara att börja plocka isär istället?