KTM 1390 Super Duke

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Lamb Shop Rides:
"I really like the look of the new headlight"

:näsblod

View attachment 495263
:död Ööööh nej ! 220” för det missfostret eller 240” för en evo neeej tack oavsett att man inte ser det bakom styret nä nä nä not my cup of coffe även om den säkert whiiiilar fint ?
Blir mer och mer bakåtsträvare känner jag -det var bättre förr designmässigt på hojar -Street triple har jag haft svårt för men den börjar banne mig se trevlig ut i sällskap med såna alster ?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En fördel med att det är lampan som är ful som stryk är ju att man inte behöver se den när man kör hojen....
Sen har väl KTM satsat på chockeffekt när de designade den. Folk pratar ju om den liksom 🙄
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
En fördel med att det är lampan som är ful som stryk är ju att man inte behöver se den när man kör hojen....
Sen har väl KTM satsat på chockeffekt när de designade den. Folk pratar ju om den liksom 🙄
Jag tror ärligt talat att de tycker det är genuint snyggt där nere i Österrike. Och på nåt sätt så måste man väl ha lite skev form när man har ett namn som Kronreif Trunkenpolz Mattighofen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tror ärligt talat att de tycker det är genuint snyggt där nere i Österrike. Och på nåt sätt så måste man väl ha lite skev form när man har ett namn som Kronreif Trunkenpolz Mattighofen.
Finns andra exempel på skeva Österrikare än Kronreif Trunkenpolz Mattighofen ..... varför ?
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
En i garaget jag bor har en 1290.
Han tyckte den var för stor mm
Ville byta den när jag hade min 790.
Han tyckte den var mer lagom
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Utöver en större motor verkar hojen ha blivit bättre allround.

Dock ställer jag mig tvekandes till denna utveckling med mer kraft och större motor. Vi har nått en punkt där det bara blir löjligt att lägga till mer effekt. Å andra sidan har KTM parallelltwinnarna ifall man vill ha något mer hanterbart, men ändå blir superduken som litersporthojarna idag. Dessa hojar har kanske inget värde i "verklig" användning. De är coola att äga för att de har senaste tekniken och är det "sista" ordet i produktionshojar....
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Visst är det så att effekten för länge sen har stuckit långt ifrån vad som är användbart på gata, men mysigt att stå och skryta vid korvmojjen att man har 190+ hästar....

Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Min Kawa Ninja 1200 årsmodell 2001 gjorde 205 på tvåan.
Kommer inte ihåg vad den gjorde på ettan.
Men har en lugnare hoj nu
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Visst är det så att effekten för länge sen har stuckit långt ifrån vad som är användbart på gata, men mysigt att stå och skryta vid korvmojjen att man har 190+ hästar....

Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
Min gamla gixxer 1000 från 2009 gjorde 165 på ettans växel, det var aldrig något problem på gatan eftersom registret är så brett. Däremot kan man ju argumentera om ett fordon med sådana egenskaper har något på gatan att göra. Det går fort att tappa körkortet eller att köra åt h-vete...
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Min gamla gixxer 1000 från 2009 gjorde 165 på ettans växel, det var aldrig något problem på gatan eftersom registret är så brett. Däremot kan man ju argumentera om ett fordon med sådana egenskaper har något på gatan att göra. Det går fort att tappa körkortet eller att köra åt h-vete...
Min hade ju 200 cubik mer. Hur lugn som helst på låga varv i 30-50 km/t. Kunde ligga på trean fyran femman utan vidare
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
Du ser inte det praktiska i att ettan är tillräcklig med marginal för alla svenska vägar?

Personligen växlar jag aldrig när jag kör gata, ettan duger lika fint till krypkörning som till omkörning på våra 120-vägar.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Du ser inte det praktiska i att ettan är tillräcklig med marginal för alla svenska vägar?

Personligen växlar jag aldrig när jag kör gata, ettan duger lika fint till krypkörning som till omkörning på våra 120-vägar.
Inte ett dugg, känns bara som jag inte kan nyttja hojen öht, men det är jag det.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag brukar tycka att körningen är tråkig om det går 30 sekunder utan att jag har anledning att växla.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top