Ktm 640 2008(?) "upphittad"

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Hej,

Det finns en stulen KTM 640, modell 2008 enligt nuvarande ägare, som går under klubban för 8000kr i Stockholm. Det enda jag vet är att den är svart, och inte stulen i Stockholm.

Ni får skriva PM om ni vill ha kontakt med hälaren.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Såklart stulen när personen inte verkar vara insatt att det finns inga 640 ifrån -08 utan bara 690! :)
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Min nya teori är att någon försökt sälja den mycket sällan använda KTM 640 som det finns en till tråd om här på forumet... den har ju uppenbarligen en ägare, men kanske borde han plocka in den om det är så att någon försöker sälja hans hoj.

Jag fick ingen bild på cykeln så kan inte jämföra men han säger att den ser ut nästan exakt så här, osäker på Akra dock: http://img256.imageshack.us/img256/1397/img4946redty4.jpg
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Min nya teori är att någon försökt sälja den mycket sällan använda KTM 640 som det finns en till tråd om här på forumet... den har ju uppenbarligen en ägare, men kanske borde han plocka in den om det är så att någon försöker sälja hans hoj.

Jag fick ingen bild på cykeln så kan inte jämföra men han säger att den ser ut nästan exakt så här, osäker på Akra dock: http://img256.imageshack.us/img256/1397/img4946redty4.jpg

Du... Om det är denna du menar --> http://www.sporthoj.com/forum/showt...erad-%28-%29-Ktm-p%E5-Kungsholmen-%28Sthlm%29
så är det inte ens samma modell?!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Samma modell? 640 från 2008 finns ju inte ens så jag tycker nog teorin håller. Småskurkar är sällan överintelligenta och om dom tänker så kanske dom försöker dölja ursprung genom att justera lite.

Precis vad jag tänkte, säljer man en 640 från 2008 för 8000kr så är nog inte en annorlunda sittande bakkåpa eller slutburk något man reflekterar över.

Nu fick jag dock till svar att den här hojen står i Södertälje, så det är nog inte samma... om man inte tänkt flytta den.

Uppdatering, fått bild på hojen: http://images02.olx.fr/ui/2/60/43/17405743_1.jpg

Den är stulen i Sverige, men inte i Stockholm.

Om ägaren hittar tråden och ser bilden så tänk på att jag kan fått en bild på en likadan hoj, så det kan vara din även om någon detalj är fel!

Har googlat lite och närmsta jag kommer är den här men det var 2010 så känns som ett tag sen http://www.sporthoj.com/forum/showt...stulen-p%E5-s%F6dermalm-Stockholm#post4880626

Såg att bilden jag fått är på en enkelpipad nu, slutade väl tillverkas 2004? Minns att min 660 från -05 hade dubbla pipor i alla fall.
 
Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Förstår inte riktigt vill du kränga en stulen hoj via PM här på sporthoj? eller vill du sätta dit en hälare som du har kontakt med?
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag hänger inte med alls.

Ring polisen och ordna upp ett möte med hälaren istället för att skapa en ganska meningslös tråd här.
Eller försöker du kränga stöldgods på riktigt?
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Nu gick han offline. Undrar om han på allvar trodde att det vara var att skapa en tråd och kränga lite stöldgods här.... tvivlar på det, man måste vara bra korkad.

Men ja :)
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Ja, ni har genomskådat mig... jag försöker kränga en stulen hoj i ett stulet/upphittat forum :7peta

Long story short, jag är medlem i en osynlig grupp på facebook där det köps och säljs stöldgods i stockholmsområdet. Har själv blivit av med min hoj en gång och jag hade blivit glad om jag hittade den här, så om ägaren hittar hit kan jag guida dig vidare men jag gör inte mer än så. Bor inte ens i Stockholm så tänker inte leka nån låtsaspolis som jag sett att en del medlemmar (ibland med resultat) gör här.

Hjälper knappast att ringa polisen och säga att Abduhl Karim i S-tälje säljer en stulen mc då han knappast har den i sitt eget garage, och polisen får enligt lag inte rigga köp heller, så... good luck!

Det är upp till ägaren att gå vidare med det om han eller hon finner tråden.

Diggar förresten att du skrev "Nu gick han offline." som om det skulle göra mig mer misstänkt... haha, en del är bra blåögda. FYI så slutar inte gröna lampan lysa förrän efter ett par timmar om man inte trycker på Logga ut.
 
Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Ja, ni har genomskådat mig... jag försöker kränga en stulen hoj i ett stulet/upphittat forum :7peta

Long story short, jag är medlem i en osynlig grupp på facebook där det köps och säljs stöldgods i stockholmsområdet. Har själv blivit av med min hoj en gång och jag hade blivit glad om jag hittade den här, så om ägaren hittar hit kan jag guida dig vidare men jag gör inte mer än så. Bor inte ens i Stockholm så tänker inte leka nån låtsaspolis som jag sett att en del medlemmar (ibland med resultat) gör här.

Hjälper knappast att ringa polisen och säga att Abduhl Karim i S-tälje säljer en stulen mc då han knappast har den i sitt eget garage, och polisen får enligt lag inte rigga köp heller, så... good luck!

Det är upp till ägaren att gå vidare med det om han eller hon finner tråden.

Diggar förresten att du skrev "Nu gick han offline." som om det skulle göra mig mer misstänkt... haha, en del är bra blåögda. FYI så slutar inte gröna lampan lysa förrän efter ett par timmar om man inte trycker på Logga ut.

Skrev också att jag tvivlar på att du faktiskt vore så korkad till att försöka kränga stöldgods här. Alltså, trodde jag (vilket visade sig vara sant!) att det fanns en annan mera rimlig förklaring.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Kenny_kk skrev:
Det är nog mer troligt att han menar en sluten grupp för särskilt osynlig är den inte eftersom det gäller Facebook..

Mjah... Man kan skapa grupper dit man måste bli inbjuden och som inte synns vid sökningar. =) ofta populärt för grupper till studieändamål och dylikt
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top