Lite hjälp att identifiera min Fiddy.

theBurglar

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2024
Hoj
Fiddy av okänd typ
Jag köpte denna hojen till min son som ville ha att leka med men när jag testade den så märkte jag att den gick utav bara satan! :D så ja blev lite nyfiken på vad det är för kubik på motorn, finns det något sätt än att räkna ut det själv? Den gamla ägaren hade ingen aning om något, varken vad det är för modell eller kubik, verkligen ingenting. Jag har inte hittat någon info av värde på den för att kunna identifera den. Någon som kan ge en kvalificerad gissning? Även en killgissning är av hjälp då jag vet NOLL om den som det är nu.

View attachment cylinder.jpg
 

Bifogat

  • Fiddy.jpg
    6.4 MB · Visningar: 104

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag köpte denna hojen till min son som ville ha att leka med men när jag testade den så märkte jag att den gick utav bara satan! :D så ja blev lite nyfiken på vad det är för kubik på motorn, finns det något sätt än att räkna ut det själv? Den gamla ägaren hade ingen aning om något, varken vad det är för modell eller kubik, verkligen ingenting. Jag har inte hittat någon info av värde på den för att kunna identifera den. Någon som kan ge en kvalificerad gissning? Även en killgissning är av hjälp då jag vet NOLL om den som det är nu.

View attachment 497630
Den där hembyggda stötdämparinfästningen på svingen ser inget vidare ut. Kubiken på motorn står vid cylinderfoten. Troligen 110cc.
 

theBurglar

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2024
Hoj
Fiddy av okänd typ
Den var på 110cc när jag visste vad jag letade efter så hittade jag den. Ja infästningen behöver lite kärlek :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är inte typ 95% av alla fiddys utrustade med antingen Lifan motor (om det är lite "finare" märke) och Zongshen om det är lite budget?
Din ser ut att tillhöra sistnämnda kategorin.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Bilden kanske är tagen ur ett konstigt perspektiv, men jag saknar kedjan?
Men viktigare kanske är att vänster gaffelben kan ha ett läckage, så det är värt att kolla upp.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Är inte typ 95% av alla fiddys utrustade med antingen Lifan motor (om det är lite "finare" märke) och Zongshen om det är lite budget?
Din ser ut att tillhöra sistnämnda kategorin.
Tvärtom, men ändå. Fortfarande Kina och det är väl det enda man egentligen kan konstatera här. Orion skulle vara mitt hetaste tips.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top