Parkerad (?) Ktm på Kungsholmen (Sthlm)

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Orange.
Telefonnummer till personen är avaktiverade och det finns 2 adresser till vederbörande. en i centrala Stockholm och en i Skövde.
Skickar du namn och adress till mig så ska du få ett personnummer tillbaka. Me det kan du via skatteverket kolla var personen jobbar, om han sitter i fängelse (Kronoberg?) eller om han helt enkelt skruvat av plåtarna, sagt upp sitt telefonnummer, hyrt ut sina lägenheter och lämnat landet... :fyllisar Storslaget arbete av dig!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kan du inte ta och lämna in den till polisen? Flera fördelar:
1. Hojen står under tak.
2. Polisen gör snutjobbet, att leta rätt på ägaren.
3. Hojen står säjert.
4. Du FÅR den om ingen ägare hittas.

Eller?:confused:
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Skickar du namn och adress till mig så ska du få ett personnummer tillbaka. Me det kan du via skatteverket kolla var personen jobbar, om han sitter i fängelse (Kronoberg?) eller om han helt enkelt skruvat av plåtarna, sagt upp sitt telefonnummer, hyrt ut sina lägenheter och lämnat landet... :fyllisar Storslaget arbete av dig!

Var personen jobbar är ej en offentlig upgift, det kan man ej få ut, det är ej heller offentligt vilken anstalt man sitter på, är man dessutom bara häktad så råder det förundersökningssekretess så då får mn inte reda på något.

Fast om du pmar mig allt detta så kan jag få tag på personen
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Kan du inte ta och lämna in den till polisen? Flera fördelar:
1. Hojen står under tak.
2. Polisen gör snutjobbet, att leta rätt på ägaren.
3. Hojen står säjert.
4. Du FÅR den om ingen ägare hittas.

Eller?:confused:

Polisen som jag pratade med idag avrådde från ett sådant ingripande.. :va

Sen finns det andra aspekter också som att den aktuella hojen förekommer i en SH tråd med närmare 5000 visningar och dessutom har några stycken på SH den synlig från sin arbetsplats.. Däremot skulle det vara intressant att testa bara för att se hur långt man kommer :näsblod
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Knappast, en Ducce blev stulen från denna parkering i somras. Ingen hade sett något....

Mjahajah..
Fast när det gäller stöldförsök på Duccar iakttas väl följande regelverk i sin mest strikta tolkning..?

aassdd.JPG
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Lite inre spanng på jobbet idag har gett följande - hojen ej stulen, två adresser funna till ägaren samt ett nummer, detta nummer är ej i bruk så spaning fortsätter!!

Tack Kenny_kx för infon!!!
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Rent tekniskt så är det redan gjort.

Polisen har nu 2 ärenden gällande denna hoj.. Problemet är att den inte är anmäld stulen.

Jo... men jag menade att man kunde lämna in den som "upphittad". När jag i somras hittade en cykel inslängd i trädgården travade jag iväg till polisen med den. Då kollar de ramnummer, pangar in det i sitt register och försökte leta rätt på en ägare. Varför kan man inte göra samma sak med denna hojen?
 

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Jag har nog inte varit nere och kollat min hoj på dryga månaden. Den står iofs i garage, men inte ett privat låst garage utan ett QPark-garage.
KAnske borde gå ner och se om någon har "lånat den".


Om man inte märkt på 2 månader att ens hoj e borta så bryr man sig inte så mycket om den... Parkerar man medvetet inne i stan i 2 månader är det rätt uppenbart att man vill att den ska bli snodd... Nåt är lurt helt klart, aja...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jo... men jag menade att man kunde lämna in den som "upphittad". När jag i somras hittade en cykel inslängd i trädgården travade jag iväg till polisen med den. Då kollar de ramnummer, pangar in det i sitt register och försökte leta rätt på en ägare. Varför kan man inte göra samma sak med denna hojen?

Klart du kan, men dom vill inte ha en massa skrot ståendes.

Hojen kan ju faktiskt vara borttappad, hände en gammal bekant för många, många år sedan. Den behöver inte vara anmäld stulen för att någon saknar den.
 

Vinterparkerarn

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2003 KTM 640 LC4 SM
Det är jag som är John Galt - dvs. ägaren :)

Stort tack Izah för påminnelsen om att flytta hojen och om tipset om att denna tråd existerar! Jag har inte haft så här roligt på länge. Ofantligt kul att läsa diverse teorier om sig själv som förmodad fängelsekund eller sjukt glömsk.

Sant att det inte blivit något åkt på ett tag. Senast i slutet på oktober. Lär dock bli en liten tur till garaget idag :)

För övrigt, ska det verkligen vara nödvändigt att ha nummerplåt och backspeglar på en motard? Ser ju inte klokt ut...
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Hehe, men vad var orsaken till parkeringen?. Är det ett ställe man får långtidsparkera på eller kan man riskera att det ses som ett övergivet fordon dvs. miljöavfall?
 

Vinterparkerarn

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2003 KTM 640 LC4 SM
"It's classified. I could tell you but then I'd have to kill you"

Det är en MC-parkering som ligger intill en återvinningsstation (mitt emot polishuset) så det borde vara ok att stå där (dock inte från och med ikväll).

Den tråkiga förklaringen är annars att jag bor i närheten så det har varit smidigt att stå där. Har inte åkt ofta på sistone och de gångerna har jag parkerat på samma ställe så det har nog sett ut som att den varit orörd i flera månader. Kul att MC-samhället är så observant!
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Heheheh, smått roande läsning. Grattis till vinterparkerarn och hoppas du fick undan hojen, för tittar man ut just nu så kan t.o.m. en kortare tur till garaget vara ett äventyr. :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Slutet gott allting gott. Jag fick plötsligt Bengt Feldreichs röst i huvudet och snön fallet utanför. Kul läsning var det.:)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top