Parkerad (?) Ktm på Kungsholmen (Sthlm)

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Fan jag som tänkte åka förbi o fota i snöovädret :D

Varför tar du bort regskylten för?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det är en MC-parkering som ligger intill en återvinningsstation (mitt emot polishuset) så det borde vara ok att stå där (dock inte från och med ikväll).
......
Kul att MC-samhället är så observant!

Skönt att allt är i sin ordning :tummenupp

Känner mig delvis skyldig till allt ståhej kring din vinterparkerade hoj men jag har ju sett den ståendes där dag ut och dag in till synes helt orörd allt medan lövhögen vuxit kring den. Och nu är den helt översnöad..
Så visst funderade man på om någon kanske saknar den men det var skönt att höra att läget är under kontroll.

Du bör dock flytta den, parkeringen är som sagt fr o m i morgon ej längre en MC-parkering och när dom ska snöröja gatan på nästa städnatt lär du få hämta maskinen ute i Spånga sedan, tillsammans med en liten nätt räkning. Så vänta inte för länge :rolleyes:

Och du - kör försiktigt! Inte direkt MC-före längre....
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
Det är jag som är John Galt - dvs. ägaren :)

Stort tack Izah för påminnelsen om att flytta hojen och om tipset om att denna tråd existerar! Jag har inte haft så här roligt på länge. Ofantligt kul att läsa diverse teorier om sig själv som förmodad fängelsekund eller sjukt glömsk.

Sant att det inte blivit något åkt på ett tag. Senast i slutet på oktober. Lär dock bli en liten tur till garaget idag :)

För övrigt, ska det verkligen vara nödvändigt att ha nummerplåt och backspeglar på en motard? Ser ju inte klokt ut...

Då får du lycka till nästa år med få den stulen, gick tydligen inte så bra detta år.
alltid trevligt när man har Helförsäkring och slipper tänka på var och hur länge man ställer hojen.

jag skulle inte ställa mina barn på gatan med eller utan försäkring nån längre tid.
försäkringspremien skulle vara baserad på varje enskild persons register över oaktsamhet...
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Då får du lycka till nästa år med få den stulen, gick tydligen inte så bra detta år.
alltid trevligt när man har Helförsäkring och slipper tänka på var och hur länge man ställer hojen.

jag skulle inte ställa mina barn på gatan med eller utan försäkring nån längre tid.
försäkringspremien skulle vara baserad på varje enskild persons register över oaktsamhet...

Så du tar alltså självmant på dig uppgiften att berätta för oss andra vad man bör och inte bör göra? Hyggligt av dig.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Då får du lycka till nästa år med få den stulen, gick tydligen inte så bra detta år.
alltid trevligt när man har Helförsäkring och slipper tänka på var och hur länge man ställer hojen.

jag skulle inte ställa mina barn på gatan med eller utan försäkring nån längre tid.
försäkringspremien skulle vara baserad på varje enskild persons register över oaktsamhet...

Nu skall man väl i princip kunna ställa hojen var och hur man vill så länge det följer avtalet?

Skall man börja ta ansvar för någon eventuell premiehöjning skall man ju göra bra mycket mer än låta bli att parkera på en hojparkering.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du bör dock flytta den, parkeringen är som sagt fr o m i morgon ej längre en MC-parkering och när dom ska snöröja gatan på nästa städnatt lär du få hämta maskinen ute i Spånga sedan, tillsammans med en liten nätt räkning. Så vänta inte för länge
Vad är det summa nu igen...Typ 3800:- i engångsavgift och sen tickar det på per vecka den står på uppställningsplatsen.

Är den i risigt skick kan de även döma ut den och skicka iväg den till skroten. Var väl något fall ute på Arlanda där de bedömde att en Saab var av ringa värde och skickade den till skroten. Ägaren blev lite missnöjd med det hela när han kom hem från långsemestern. Visst hade han parkerat fel och plockat bort nummerskylten för att slippa böter, men han räknade inte med att de skulle skrota bilen :tungan

I ditt fall kan det iofs vara så att de lappar den först. Det går ju faktiskt att få fram regnr via ramnr. Då är det 5-6 dagar innan den lyfts.
Fast nu kan den ju lagligt lyftas första dagen den står där då den saknar regskylt.
Beror helt på hur engagerade de kan vara och hur sur plogbilsföraren blir.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Jo... men jag menade att man kunde lämna in den som "upphittad". När jag i somras hittade en cykel inslängd i trädgården travade jag iväg till polisen med den. Då kollar de ramnummer, pangar in det i sitt register och försökte leta rätt på en ägare. Varför kan man inte göra samma sak med denna hojen?

Fick ingen bra förklaring av polisen annat än att man riskerar att själv bli anklagad för stöld/Tillgrepp av fordon eller möjligen egenmäktigt förfarande när det gäller registrerade fordon.

Tydligen så är det andra regler när det gäller cyklar, datorer och andra former av egendom.

Det finns säkert andra här på SH som kan de juridiska bitarna betydligt bättre så jag ger mig inte in på det.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Heheheh, smått roande läsning. Grattis till vinterparkerarn och hoppas du fick undan hojen, för tittar man ut just nu så kan t.o.m. en kortare tur till garaget vara ett äventyr. :)

Verkligen, hela den här episoden var ganska roande och till viss del lärorik..

Rent generellt så har det åtminstone visat att vi på SH kan få fram rätt mycket information med lite samarbete samt att det finns ett stort intresse att göra livet surt för hojtjuvar och potentiella försäkrings bedragare.. :tummenupp
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Måste ha varit något riktigt allvarligt fel med denna Kåtte då inte ens en tjyv velat sno den efter så lång tid. En ägare som skiter i sin egenom på detta vis borde fan fått skiten stulet, bara för att......... Kul iaf att inte ALLT snos i denna sketna stad (nej jag är inte en bitter inflyttad, jag är bitter och född här)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Micke™;5685411 skrev:
Måste ha varit något riktigt allvarligt fel med denna Kåtte då inte ens en tjyv velat sno den efter så lång tid. En ägare som skiter i sin egenom på detta vis borde fan fått skiten stulet, bara för att......... Kul iaf att inte ALLT snos i denna sketna stad (nej jag är inte en bitter inflyttad, jag är bitter och född här)
Eller så är det så att många tjuvar inte är helt dumma.
Är det för lätt att sno något så är det något som inte stämmer.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv


2wcmd5e.jpg


Skååååååål!:fyllisar
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Men ägs den av en blåklädd är detta (bortforsling) ju inget prioriterat ärende.
http://www.expressen.se/gt/marino-32-skots-i-brostet-av-polisen/

Och om hojens ägare åker iväg kommer denne att avlida.
http://www.expressen.se/kvp/mc-forare-dod-efter-bilkrock-i-osby/

Var rätt intressant att kliva ner på kvällstidningsläsar-nivå och dessutom dra generella slutsatser från en kvällstidningsartikel. Kanske passar i fler trådar såhär på vinterhalvåret :yoparty.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Om den nu är stulen så är det fan lite illa att ingen blåklädd har reagerat på att den saknar regskyltar. Det är ju faktiskt ett enligt lagen legitimt skäl för bortforsling av fordon till kommunens uppställningsplats.
:3freak

Den har väl inte blivit sedd körandes vårdslöst? Dvs bakhjulsåkning etc.. Dvs helt ointressant för farbrorn, bara en massa pappersarbete :)
 

Vinterparkerarn

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2003 KTM 640 LC4 SM
Kul att folk håller koll, som sagt, men det här försäkringsbedrägeri-snacket är rätt långsökt. 1) På vilket sätt skulle det vara lönsamt att få en gammal men väl fungerande motard stulen? Den är värd kanske 30k och försäkring plus självrisk hamnar på gissningsvis 7500. 2) Den har stått FRAMFÖR ENTRÉN TILL POLISHUSET. Av alla parkeringar i stan är väl det den sista man ställer hojen på om man vill få den stulen.

Förvånansvärt mycket moralpanik och jag-vågar-inte-gå-ut-när-det-är-mörkt-stämning för att vara ett sporthojsforum. Kör ni runt hoppen på crossbanan också för att inte riskera att repa "ögonstenen"? Måste kanske blunda när de kör utan hjälm i Easy Rider? "Buhu buhu. Är de inte kloka? Vad gör de för intryck på barnen egentligen?"

För övrigt har hojen nummerplåt (i hjulhuset), dubbla lås och går som ett skott - särskilt på bakhjulet.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Har ni fixat säkra bevis på att den här hojen har en ägare nu? En kotte försökte nämnligen sälja en oreggad 640 (årsmodell 2008 enligt honom) för 8000kr till mig i stockholm, men den var stulen så man vet ju inte riktigt med årsmodellen... den såg ut i stort sett som på bilden, men den verkar ju ha ägare nu så jag vet inte riktigt.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
En kotte försökte nämnligen sälja en...stulen...nu så jag vet inte riktigt.

Jag kan berätta för dig, så här gör man med sådana kottar! :fakta

DSC_0454%u00255B4%5D.jpg

:hej

/e
 

Chris84

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CB1KR Yoshi
Har ni fixat säkra bevis på att den här hojen har en ägare nu? En kotte försökte nämnligen sälja en oreggad 640 (årsmodell 2008 enligt honom) för 8000kr till mig i stockholm, men den var stulen så man vet ju inte riktigt med årsmodellen... den såg ut i stort sett som på bilden, men den verkar ju ha ägare nu så jag vet inte riktigt.


Lite märklig historia..
Jag går förbi Polhemsgatan dagligen och har stirrat på kotten, 30nov/1dec flyttades hojen från mc parkeringen 50 meter bort, lutandes mot en husvägg. Lite ironiskt är det eftersom det ovanför hojen finns en skylt där det står "EJ PARKERING" på.

Nu står kotten där, insnöad och ledsen.. :(
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top