R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tänkte handla nytt bakdäck till min 02:a

Men då jag har den ståndes en bit från mig och inte är sugen på att köra dit bara för kolla däckstorleken på den så vänder jag mig till er kunniga här på SH!

Vad har r1 02 för däckstorlek och vilka däck skulle ni rekommendera? :)

Mvh,
Robban

Dimensionerna är:

Framdäck: 120/70 ZR17M/C (58W)
Bakdäck: 190/50 ZR17M/C (73W)

Däcksval beror som alltid på ditt användningsområde & körstil.
Men jag tror du kommer vara nöjd med Michelin Pilot Power 2CT.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
såhär skall den se ut !

ej helt ihopskruvat, så lite snett å vingt.....

ja, den är kolfiber draperad...
work in progress.... :tungan

blir nog knivigt att få tag på en lös underdel skulle jag tro...

hur har du lyckats köpa en halv cuts ?? :död
 

Bifogat

  • DSC00057.jpg
    DSC00057.jpg
    239.2 KB · Visningar: 63
  • DSC00021.jpg
    DSC00021.jpg
    250.8 KB · Visningar: 69
  • DSC00059.jpg
    DSC00059.jpg
    240.5 KB · Visningar: 72

kiloe

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Honda cbr 600fs
Hallå! Då jag är inne på att köpa hoj så har en R6a varit väldigt attraktivt. Men jag ställer frågan hur den är som nybörjarhoj? Jag tog cykelkörkortet sensommaren förra året så jag har inte hunnit köra så värst mycket. Ni som köpte en R6a som eran förstahoj, hur var det att köra en sådan cykel som just förstahoj? Tack på förhand
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hallå! Då jag är inne på att köpa hoj så har en R6a varit väldigt attraktivt. Men jag ställer frågan hur den är som nybörjarhoj? Jag tog cykelkörkortet sensommaren förra året så jag har inte hunnit köra så värst mycket. Ni som köpte en R6a som eran förstahoj, hur var det att köra en sådan cykel som just förstahoj? Tack på förhand

Jag kan verkligen rekommendera de första generationerna av R6 som "nybörjar-sporthoj".

De är extremt lättkörda och bjuder inte på några otrevliga överraskningar som de senaste generationerna KAN göra om man vrider på rullen lite för kraftigt vid fel tillfälle.

Men som alltid gäller det att ha respekt för den effekt & fart som en sporthoj kan bjuda på.

Är du ute efter en R6 av äldre modell så har polaren en fin blå -02:a till salu snart.

Lycka till!
 

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Fälgar

Vad är det för skilland på r1 fälgar. Är på jakt efter ett par till r1 -04 som jag kan förstå passar bakfälgen komplett med skivor och drev rakt av från 04-09 men det värkar som om inte fram fälgen gör det? Går det att lösa eller måste jag leta efter en specifik framfälg till r1 -04 till -06?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vad är det för skilland på r1 fälgar. Är på jakt efter ett par till r1 -04 som jag kan förstå passar bakfälgen komplett med skivor och drev rakt av från 04-09 men det värkar som om inte fram fälgen gör det? Går det att lösa eller måste jag leta efter en specifik framfälg till r1 -04 till -06?

04-08 är identisk om jag nu minns rätt, klicka på min länk nedan så kan du jämföra artikelnumren.

Det ligger ju en annons ute just nu med en uppsättning inklusive bromsskivor för 6.500kr. Bra pris!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Någon som har tips på batteri till en R1 -05?
Slipper helst att köpa ett yuasa ytz10s som sitter i nu. (orginal va?)

T ex biltema verkar inte ha något med rätt mått.
 
Last edited:

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
såhär skall den se ut !

ej helt ihopskruvat, så lite snett å vingt.....

ja, den är kolfiber draperad...
work in progress.... :tungan

blir nog knivigt att få tag på en lös underdel skulle jag tro...

hur har du lyckats köpa en halv cuts ?? :död

tackar :p tänkte se om jag hittar en passagerarsadel billigt som jag kan modda lite. köpte den av spinnin wheel ab som hade annons på blocket. han skickade bilder man jag visste inte alls hur det skulle se ut :p
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Någon som har tips på batteri till en R1 -05?
Slipper helst att köpa ett yuasa ytz10s som sitter i nu. (orginal va?)

T ex biltema verkar inte ha något med rätt mått.

Polaren köpte nyss till sin R1 -04 från Biltema. Han kollade rätt mått och Ampere. Har tyvärr inget art nt. Vart kanoners!
 

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
04-08 är identisk om jag nu minns rätt, klicka på min länk nedan så kan du jämföra artikelnumren.

Det ligger ju en annons ute just nu med en uppsättning inklusive bromsskivor för 6.500kr. Bra pris!

hejsan. Jag har kollat på ett par fälgar som suttit på en -02 som jag vet även passar -03 de är kompletta med skivor och drev. Artikel nummret är inte samma som på -04 men tror du/ni det passar endå? ngn borde ju provat
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
hejsan. Jag har kollat på ett par fälgar som suttit på en -02 som jag vet även passar -03 de är kompletta med skivor och drev. Artikel nummret är inte samma som på -04 men tror du/ni det passar endå? ngn borde ju provat

I det fallet tror jag att själva fälgarna passar eftersom det är exakt samma dimension på däcken. Det som skiljer är bromsskivorna samt eventuellt distanserna.
 

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
I det fallet tror jag att själva fälgarna passar eftersom det är exakt samma dimension på däcken. Det som skiljer är bromsskivorna samt eventuellt distanserna.

Tack för ditt svar. Bromskivor har jag redan en extra uppsättning till mina gammla fälgar de borde väl passa rakt av? Distanser måste väl gå att köpa så att de passar?

Mvh
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tack för ditt svar. Bromskivor har jag redan en extra uppsättning till mina gammla fälgar de borde väl passa rakt av? Distanser måste väl gå att köpa så att de passar?

Mvh

Visst! Det är 320mm bromsskivor på R1 04-06 och 298mm på 02-03. 310mm på 07-09.

Distanserna går att beställa separat. Kolla & jämför art.nr på sidan jag tipsade om tidigare.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Någon som har koll, mellan tummen och pekfingret vad hjullager (front and rear) till en R1 '01 kan kösta?

Ska ju lacka fälgarna och lackeraren ville tydligen syrabada (?) fälgarna innan, och således skulle lagrena väck... Orka.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
tackar :p tänkte se om jag hittar en passagerarsadel billigt som jag kan modda lite. köpte den av spinnin wheel ab som hade annons på blocket. han skickade bilder man jag visste inte alls hur det skulle se ut :p


då hade jag nog talat om för dem att dem har sålt en halv artikel....
passagerarsadeln är ju inte delbar vad jag minns, så det går liksom inte att
pussla ihop då.... utan såg mm dvs....

finns ju eftermarknadskutsar med, förutsätter att dem fästes likadant som orginal när det är en "lös passagerar del"

en olackad pirat kostade typ samma som min behagnade orginal cuts i somras när jag hittade den.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Någon som har koll, mellan tummen och pekfingret vad hjullager (front and rear) till en R1 '01 kan kösta?

Ska ju lacka fälgarna och lackeraren ville tydligen syrabada (?) fälgarna innan, och således skulle lagrena väck... Orka.
Vill minnas att jag gav ca 500 kr för fram och bakhjulslager när jag bytte förra våren, kan kolla upp de. Jag köpte från sento då orginal som vanligt var pissdyrt!
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
då hade jag nog talat om för dem att dem har sålt en halv artikel....
passagerarsadeln är ju inte delbar vad jag minns, så det går liksom inte att
pussla ihop då.... utan såg mm dvs....

finns ju eftermarknadskutsar med, förutsätter att dem fästes likadant som orginal när det är en "lös passagerar del"

en olackad pirat kostade typ samma som min behagnade orginal cuts i somras när jag hittade den.

Köpte en ny "pirat" singel-kuts nyligen för typ 400 SEK på eBay. Helt klart värt.
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Någon som har koll, mellan tummen och pekfingret vad hjullager (front and rear) till en R1 '01 kan kösta?

Ska ju lacka fälgarna och lackeraren ville tydligen syrabada (?) fälgarna innan, och således skulle lagrena väck... Orka.

Ta med lagren till en vanlig järnaffär å be om nya, max en hundring stycket...

Slappa: Sento? länk?
 

|ZooT

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
ingen
Köpte en singel cuts nyligen, beggad.
Ska lackas om till samma färg som hojen, no problems där.

MEN jag har röda orginalsadeln kvar på min, och tycker det
skär sig lite med svart 'kudde' på cutsen.
Finns det nån i detta avlånga land som har en identisk
men med röda gummit och som har lust att byta till svart?
Vill behålla sadeln röd, och enda alternativet nu är att klä
cutsgummit, men svårt att hitta samma röda som sadeln.

Kort sagt, jag sitter lite på pottan..

12410.jpg


Märket är pyramid. Årsmodellen 98-99.
Hilfe någon?

Alternativt, finns det nån bra färg att måla den med?
Vet att Foilatec gjort en röd vinylfärg, men hittar den fan inte nu..
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top