R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Det där såg ju riktigt fint ut! Ska bli kul att komma upp och titta iår igen :)

Härligt Stefan att du redan har maskineriet klart, du får ut och göra mycket tester nu så du kan slå ett nytt rekord!

Det ser grymt fint ut från ovan, ska väll hoppas att det håller sig på rätt sida om nollan i år!
Inte värt att prova för mycket innan, då går säkert något sönder :)
Fick ju testa den regält på Lunda i somras på 402m 10.01 fick duga :)
Hoppas på att närma mig toppfart på runt 250km/h i år på isen.....
Ska inte du dubba upp turbo hojen och komma å åka då Mr Helmut?
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Det ser grymt fint ut från ovan, ska väll hoppas att det håller sig på rätt sida om nollan i år!
Inte värt att prova för mycket innan, då går säkert något sönder :)
Fick ju testa den regält på Lunda i somras på 402m 10.01 fick duga :)
Hoppas på att närma mig toppfart på runt 250km/h i år på isen.....
Ska inte du dubba upp turbo hojen och komma å åka då Mr Helmut?

Du bör ju ta ditt gamla rekord i år om det håller sig på minus sidan håller tummarna för dig :tummenupp
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Du bör ju ta ditt gamla rekord i år om det håller sig på minus sidan håller tummarna för dig :tummenupp

Vi får hoppas att vädrets makter är med oss i år, så man slipper få vattenplaning i 220km/h eller spinner bort 2000varv i 220 ;)
Tack, ska du upp i år igen?
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Vi får hoppas att vädrets makter är med oss i år, så man slipper få vattenplaning i 220km/h eller spinner bort 2000varv i 220 ;)
Tack, ska du upp i år igen?

Det blir tyvärr inte det har sålt turbo busan:(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det ser grymt fint ut från ovan, ska väll hoppas att det håller sig på rätt sida om nollan i år!
Inte värt att prova för mycket innan, då går säkert något sönder :)
Fick ju testa den regält på Lunda i somras på 402m 10.01 fick duga :)
Hoppas på att närma mig toppfart på runt 250km/h i år på isen.....
Ska inte du dubba upp turbo hojen och komma å åka då Mr Helmut?

Vad hade du för slutfart på Lunda? Hoppas du fixar det, testa med olika dubbtekniker?

Nej iår blir det inte nått. Har lite isärplockat för lite enklare service. Men nästa år kanske. Isen såg ju så fin ut att jag kanske skulle våga åka också :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Vad hade du för slutfart på Lunda? Hoppas du fixar det, testa med olika dubbtekniker?

Nej iår blir det inte nått. Har lite isärplockat för lite enklare service. Men nästa år kanske. Isen såg ju så fin ut att jag kanske skulle våga åka också :)

Slutfarten på lunda var blygsamma 227km/h men då var den drevad för att vara snabb :)
Bästa resultat var ju för två år sedan när du var där och tittade 234km/h på träningen innan det blev härdsmälta pga en veckad bensinslang :(

Inga nya däck, bara kompliteringsdubbade, tror stenhårt på mina däck vid bra is och det har jag beställt i år :)

Nu börjar årets gissningstävling, hur fort åker jag i år?
Min gissning blir 249km/h
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tre dagar kvar.......
:yoparty:yoparty:yoparty
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Så jävla tufft! Ska bli kul att se hur det kommer att gå för dig.:tummenupp Det verkar som att det blir jäkligt bra förhållanden under helgen. Hoppas nu det håller sig på finsidan om nollstrecket.
Kan bli ruggiga hastigheter:Bugar
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tack!
Hoppas det är många som håller tummarna :)

Nu till den stora frågan?
Hur fort tror ni det kommer att gå i år?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top