Se upp!

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Se upp för stöld vid försäljning av din hoj.

Polisens tips till dig som ska sälja: En seriös köpare åker till dig. Är det väldigt långt kan ni kanske mötas på halva vägen men åk i såna fall aldrig ensam. Gör upp redan på telefon/e-post att en fullgod legitimation krävs om personen ska provköra.

Tyvärr har de numera garanterat falsk legitimation. Kontrollera alltid legitimation när ni träffas. Håll koll på rekande bilar i förväg. Känns det skumt, kolla namn och personnummer hos polisen innan ni ses.

Ta ett fotografi av alla som kommer och tittar på din hoj. Ingen seriös köpare misstycker. :tummenupp

Mitt personliga tips: Bär alltid vapen, ha en bra mycket snabbare hoj till hands och placera ut dina polare (oxå dom beväpnade) i ett område runt om ifall han smiter. :crash
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
HEHE, jag som skall köra 10 mil på Lördag för att möta upp en kille som skall köpa min hoj.
Min tjej kör en VW Polo efter, lite jobbigt att försöka hänga på han med den om han försöker smita.
Skall ta med mig dig. kamera i alla fall.
Hoppas på en lyckad affär.
 

Capone

Tha Don
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
en blå räcer
Henke skrev:
HEHE, jag som skall köra 10 mil på Lördag för att möta upp en kille som skall köpa min hoj.
Min tjej kör en VW Polo efter, lite jobbigt att försöka hänga på han med den om han försöker smita.
Skall ta med mig dig. kamera i alla fall.
Hoppas på en lyckad affär.


behöver du backupp hehe :D
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Om dom nu ska provköra så kan det ju vara en idé om en polare till en själv åker efter på en egen hoj.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Aptera hojen, säg att nu när han satt sig kan han inte hoppa av utan att du slår in en kod, annars BOOM. Sen kan han köra vart han vill, bara han stiger av där du finns.

750RR
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
För att återgå till lite seriösa tips är det mycket viktigt att ni kommer överens om en godkänd rutt, samt en maxtid som provköraren tillåts vara borta.

För att vara extra säker på att det inte blir problem med försäkringsbolaget bör man även följa efter med bil. Det spelar ingen roll att han drar ifrån er och sticker, han har brytit er överenskommelse och du har gjort allt som är möjligt för att bevaka den.

Har du överlämnat nycklarna till provköraren och utan godkänd rutt och maxtid så kan det bli en jäkla massa problem om ni har otur.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top