Sprutmåla/lacka köksluckor?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nån som har en aning om vad det kan kosta att sprutmåla/lacka köksluckor?

Det är 8st luckor och 6st "lådluckor"

Får man utnyttja detta med rotavdraget?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
http://www.sulab.se ligger i Tyresö (söder om sthlm).

Däremot var det lite svårt för tidigare hjälpsamma killen att veta var du bor eftersom du har försökt att vara fyndig :rolleyes:

:tungan
 
Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
själv köpte jag nya luckor i vitt från ikea. innan hadde jag luckor med dom där gammla fästena men har använt samma lådor o bytt till andra fästen, blev som nytt kök har ca 10 luckor samt 5 lådor för bestick mm. gick på ca 4000:- för mitt. o det e nog ca det priset du får ge för att lacka om. värt en tanke om du inte har något speciellt mönster på dina nuvarande luckor som du vill behålla,
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
själv köpte jag nya luckor i vitt från ikea. innan hadde jag luckor med dom där gammla fästena men har använt samma lådor o bytt till andra fästen, blev som nytt kök har ca 10 luckor samt 5 lådor för bestick mm. gick på ca 4000:- för mitt. o det e nog ca det priset du får ge för att lacka om. värt en tanke om du inte har något speciellt mönster på dina nuvarande luckor som du vill behålla,

den tanken har också funnits men miljömedveten som man är vill man kolla alla alternativ först :)
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Du har inte möjlighet att göra det själv? Köp typ lackspruta PFS 65 ifrån Bosch och slipa sedan ner luckorna. Spackla och grunda. Måla 2x vått i vått och njut sedan av resultatet över en öl eller två.

Jag lackade 15 luckor till en kostnad för 2000kr inkl köp av ovan nämnda spruta. Har du ingenstans att vara så köpt ett partytält och någon fiffig utsug så du inte slocknar där inne, så får det bli din lackbox.

Resultatet blev mycket bra, trots det var första gången jag lackade själv. :fyllisar

//KaliZ

Edit: glömde skriva att om du planerar på att sälja inom 5 år så kan du kanske göra skatte-avdrag för det som värdehöjande renovering, vid en eventuell vinst?

DSC03340.jpg DSC_1063.jpg
 
Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Du har inte möjlighet att göra det själv? Köp typ lackspruta PFS 65 ifrån Bosch och slipa sedan ner luckorna. Spackla och grunda. Måla 2x vått i vått och njut sedan av resultatet över en öl eller två.

Jag lackade 15 luckor till en kostnad för 2000kr inkl köp av ovan nämnda spruta. Har du ingenstans att vara så köpt ett partytält och någon fiffig utsug så du inte slocknar där inne, så får det bli din lackbox.

Resultatet blev mycket bra, trots det var första gången jag lackade själv. :fyllisar

//KaliZ

Edit: glömde skriva att om du planerar på att sälja inom 5 år så kan du kanske göra skatte-avdrag för det som värdehöjande renovering, vid en eventuell vinst?

View attachment 376849 View attachment 376850

äre samma kakel vi har:)?
IMG_1235.jpg
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du har inte möjlighet att göra det själv? Köp typ lackspruta PFS 65 ifrån Bosch och slipa sedan ner luckorna. Spackla och grunda. Måla 2x vått i vått och njut sedan av resultatet över en öl eller två.

Jag lackade 15 luckor till en kostnad för 2000kr inkl köp av ovan nämnda spruta. Har du ingenstans att vara så köpt ett partytält och någon fiffig utsug så du inte slocknar där inne, så får det bli din lackbox.

Resultatet blev mycket bra, trots det var första gången jag lackade själv. :fyllisar

//KaliZ

Edit: glömde skriva att om du planerar på att sälja inom 5 år så kan du kanske göra skatte-avdrag för det som värdehöjande renovering, vid en eventuell vinst?

View attachment 376850 View attachment 376849

Tyckte det var finare i vitt...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Du har inte möjlighet att göra det själv? Köp typ lackspruta PFS 65 ifrån Bosch och slipa sedan ner luckorna. Spackla och grunda. Måla 2x vått i vått och njut sedan av resultatet över en öl eller två.

Jag lackade 15 luckor till en kostnad för 2000kr inkl köp av ovan nämnda spruta. Har du ingenstans att vara så köpt ett partytält och någon fiffig utsug så du inte slocknar där inne, så får det bli din lackbox.

Resultatet blev mycket bra, trots det var första gången jag lackade själv. :fyllisar

//KaliZ

Edit: glömde skriva att om du planerar på att sälja inom 5 år så kan du kanske göra skatte-avdrag för det som värdehöjande renovering, vid en eventuell vinst?

View attachment 376849 View attachment 376850

Riktigt bra lyft måste jag säga!
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag tycker den rosa stilen passade dig bättre Kaliz...
(jag är bara sur för att du fortfarande inte ringt och frågat om jag vill köra Hondan på isen ännu :D)
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tyckte det var finare i vitt...
:7peta

Riktigt bra lyft måste jag säga!
...och det blev riktigt riktigt billigt också!!! :banana

Jag tycker den rosa stilen passade dig bättre Kaliz...
(jag är bara sur för att du fortfarande inte ringt och frågat om jag vill köra Hondan på isen ännu :D)
Nu är det för kallt, tänkte vi skulle punda runt till våren istället!! :rock

Ser så ut, dock hade jag en mindre storlek. Vilket jag ångrade efter ett tag. 385st plattor gick det åt och fog-arbetet blev onödigt drygt.
Biselado tror jag det hette.

//KaliZ
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fan började med en uppfräschning av luckorna, nu har man köpt nya luckor som är monterade, nya bänkskivor, nytt diskho, ny glasmosaik och målat en vägg :) Blandaren ska ockå bytas ut :D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top