Stulen hoj Kristianstad

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jahopp då var det dags för mig med.

Parkerade hojen nedanför fönstret klockan 19:00 och när jag kom tillbaka ca 19:45 så var den puts borta.

Hojen var en ljusblå yamaha_MT 03 . Bortplockade speglar och repor på höger sida tank. Miniblinkers och uppstädad bakdel. Nummerplåten har en spricka i sig sedan innan. Reg.nr XRG 796

Ser ni eller hör ni något får ni gärna höra av er till mig Anton:0734277419.
20121223_122655.jpg

20121223_122639.jpg
 
Last edited:

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
Riktigt tråkigt :( säsongen har knappt börjat! Var i K-stad blev du av med den?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag som skulle ha den på uppkörningen på måndag..
Om någon har en A2-hoj att låna ut så hojta till!
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Hojen återfunnen ca en kilometer från mig. Packen försökte stå och starta den utan framgång utanför en polare polares fönster.Han ryckte då in och konfronterade buset och ringde snuten.. Dock kom dem tyvärr undan då polisen tog sig inte mindre än 4 timmar att komma ut till platsen trots att inringaren sa att det var skarp och att dem stod och verkligen försökte starta cykeln:huvet.

Aja det bästa är väl att några kände igen dem som lokala pack och snuten har signalement och namn. Jag har även den enas FB så en hyffsad måndag kväll ändå.:banana
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Hojen återfunnen ca en kilometer från mig. Packen försökte stå och starta den utan framgång utanför en polare polares fönster.Han ryckte då in och konfronterade buset och ringde snuten.. Dock kom dem tyvärr undan då polisen tog sig inte mindre än 4 timmar att komma ut till platsen trots att inringaren sa att det var skarp och att dem stod och verkligen försökte starta cykeln:huvet.

Aja det bästa är väl att några kände igen dem som lokala pack och snuten har signalement och namn. Jag har även den enas FB så en hyffsad måndag kväll ändå.:banana


Hörde dessa pack hemma på Näsby/Gamlegården.....:rolleyes:
 
Last edited:

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Hörde dessa pack hemma på Näsby/Gamlegården.....:rolleyes:

Inget kommentar if you get my point wink wink:D Dock ska jag väl tillägga att det var även 2 svenskar varav en blond brud (När ska man sluta förvånas, nu börjar till och med blonda brudar med skumheter:gnissla:gråta)

Länka till fejjan :)

Fixar ihop något när jag kommer hem, kan dra iväg det i pm till dig om du vill:)

Och innan något kommer med några moralpredikningar så är det 200%säkert att det är denna snubben

Fan va skönt. Hoppas de får tag på dem.

jo verkligen. dock så jävla surt. för hade dem kommit meddetsamma hade dem tagit dem på bar gärning. Nu kom istället 4 patruller 4 timmar för sent och skulle börja leta hehe
 
Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Som gammal Näsbybo så har Kristianstad förändrats lika mycket som bla Malmö till det sämre.Mycket skit i landet nuförtiden som ställer till det på lång sikt.Tur att du fick tillbaka din hoj och hoppas de inte förstörde för mycket under tiden som gick.
 

ipren_400mg

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Hojlös
Som gammal Näsbybo så har Kristianstad förändrats lika mycket som bla Malmö till det sämre.Mycket skit i landet nuförtiden som ställer till det på lång sikt.Tur att du fick tillbaka din hoj och hoppas de inte förstörde för mycket under tiden som gick.


Jag kan tycka att ni borde hålla era fördomar utanför detta området! Om jag säger såhär!! När jag jobbade på anstalten i VÄ där det sitter pedofiler som är dömda och NÄSTAN ALLA var svenskar i övre medelåldern betyder detta något?? Nej det återspeglar inget.. Så innan ni säger att folk på gamlegården har en tendens av att vara hojtjuvar så tänk om
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Som gammal Näsbybo så har Kristianstad förändrats lika mycket som bla Malmö till det sämre.Mycket skit i landet nuförtiden som ställer till det på lång sikt.Tur att du fick tillbaka din hoj och hoppas de inte förstörde för mycket under tiden som gick.

Jo tyvärr är det så. Grymt mycket wannabe gäng i Kristianstad som kör runt och förstör och har sig. Tändningen var knackad, dock hade startspärren gjort sitt så dem hade ändå inte fått igång cykeln. Sedan är det det klassiska repor efter verktyg, ena skivan är lite sned osv osv. Tur att man har ninjan för Mt:an lär väl stå på verkstad hela sommaren:gnissla:(
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Jag kan tycka att ni borde hålla era fördomar utanför detta området! Om jag säger såhär!! När jag jobbade på anstalten i VÄ där det sitter pedofiler som är dömda och NÄSTAN ALLA var svenskar i övre medelåldern betyder detta något?? Nej det återspeglar inget.. Så innan ni säger att folk på gamlegården har en tendens av att vara hojtjuvar så tänk om

vafan snackar du om? vad har pedofiler med hojstölder att göra? Ankan sa att han har bott där och det blivit mycket sämre, thats all. erikanton skrev ju det var en blond brud som var tjuven så vad är du upprörd över?
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag kan tycka att ni borde hålla era fördomar utanför detta området! Om jag säger såhär!! När jag jobbade på anstalten i VÄ där det sitter pedofiler som är dömda och NÄSTAN ALLA var svenskar i övre medelåldern betyder detta något?? Nej det återspeglar inget.. Så innan ni säger att folk på gamlegården har en tendens av att vara hojtjuvar så tänk om

Absolut skrev även i inlägget lite längre upp att det även var svenskar som var inblandade. Var även två utlänningar som hittade min hoj och ringde polisen och mig. Antar fler har sett det men det är väl typiskt svenskt att inte bry sig. DOCK så kvittar det nästan om det är svenskar eller utlänningar för grejorna hamnar alltid nästan ändå (av egen erfarenhet) ute på Nästby eller Österäng. vilket kanske inte är så konstigt då möjligheterna att gömma grejorna är väl 1000 gånger bättre än tex i innerstaden. Det är ju faktiskt ett rätt stort område.

Edit: Pack finns i alla former och ska man kunna identifiera dem har jag i alla fall inga problem att säga utlänningar eller för den delen svenskar som jag skrev.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jag kan tycka att ni borde hålla era fördomar utanför detta området! Om jag säger såhär!! När jag jobbade på anstalten i VÄ där det sitter pedofiler som är dömda och NÄSTAN ALLA var svenskar i övre medelåldern betyder detta något?? Nej det återspeglar inget.. Så innan ni säger att folk på gamlegården har en tendens av att vara hojtjuvar så tänk om

Vad menar du med att alla som satt på VÄ var svenskar.Är du rasist.Dålig stil isåfall på forumet.Men jag hoppas att jag missuppfattat ditt inlägg så ha en bra dag ändå. :va

... och än en gång, tur att du fick tillbaka din hoj från drägget "erikanton". :crash
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Jag kan tycka att ni borde hålla era fördomar utanför detta området! Om jag säger såhär!! När jag jobbade på anstalten i VÄ där det sitter pedofiler som är dömda och NÄSTAN ALLA var svenskar i övre medelåldern betyder detta något?? Nej det återspeglar inget.. Så innan ni säger att folk på gamlegården har en tendens av att vara hojtjuvar så tänk om

Du är välkommen över till den västra sidan av Skåne, så ska jag visa dig var de hojtjyvar vi hittat bor, samt ska då få etnicitet förklarad för dig.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Hojen återfunnen ca en kilometer från mig. Packen försökte stå och starta den utan framgång utanför en polare polares fönster.Han ryckte då in och konfronterade buset och ringde snuten.. Dock kom dem tyvärr undan då polisen tog sig inte mindre än 4 timmar att komma ut till platsen trots att inringaren sa att det var skarp och att dem stod och verkligen försökte starta cykeln:huvet.

Aja det bästa är väl att några kände igen dem som lokala pack och snuten har signalement och namn. Jag har även den enas FB så en hyffsad måndag kväll ändå.:banana

Ringer man 112 och säger "Pågående Stöld" samt uppger att man konfronterar gärningsmän så brukar det oftast gå ganska fort till dess att Polis är på plats..
Däremot så kan operatören i vissa fall (särskilt helger) behöva ytterligare övertygelse om att läget är skarpt vilket kanske kunde ha hjälpt till i det här fallet..

Nu kommer packet troligen att bli hörda ändå eftersom ni har så pass bra information. :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top