Vi fick en crosshoj stulen den 30/31 maj. Hittelön. Öhlins fram och bak.
Kör ni på allmän väg med en cross?
Isåfall var det bra att den stals o är borta från vägarna.
You think?Great minds think alike!
Det handlar om en landsvägsreggad crosshoj. Jag vill fortfarande ha hjälp att hitta den, men bara av folk som har lite ryggrad. Ni som är självutnämnda tangentbordspoliser kan fortsätta med det. Den riktiga polisen och killar med känsla för vad som är rätt och fel är inkopplade. Det här handlar om en ung grabbs dröm, besparingar och hårt arbete som tagits ifrån honom.Alltid trist när hårt kämpande, licensierade idrottsmän får sina redskap stulna.
View attachment 484858
...meeeen, av bilden att döma så skulle man kunna misstänka att ni själva kört den som gångbaneracer så jag kommer inte att leta sådär jätteintensivt, okay?
Det handlar om en landsvägsreggad crosshoj. Jag vill fortfarande ha hjälp att hitta den, men bara av folk som har lite ryggrad. Ni som är självutnämnda tangentbordspoliser kan fortsätta med det. Den riktiga polisen och killar med känsla för vad som är rätt och fel är inkopplade. Det här handlar om en ung grabbs dröm, besparingar och hårt arbete som tagits ifrån honom.
De senaste veckorna så har det stulits 4 crossar i Odensalatrakten (landsbyggd Märsta)!
Så er cross är förmodligen på väg mot fjärran länder.
OK, tackar. Skulle inte förvåna mig heller. Det är ju ett stort gäng grabbar som är hos oss och meckar hoj. Inte omöjligt att de sett killarnas hojar. Motorcykeln blev stulen när min grabb var uppe i huset och åt middag typ vid sex på kvällen. Garaget är bara femtio meter bort.De senaste veckorna så har det stulits 4 crossar i Odensalatrakten (landsbyggd Märsta)!
Så er cross är förmodligen på väg mot fjärran länder.
Lås, larm, gps-tracker kan ev hjälpa.
Vass logik där, grabben! De är ju just de stulna hojarna som hamnar på cykelvägarna, inte de lagliga motorcyklarna.Ok var är belysningen och nummer skylten om den är regad, o vad jag vet går ej en cross att rega.
Så oavsett om en ung grabb eller en långfingrad annan individ kör olagligt är det ändå bra om den är borta från vägen.
Lägg till nummer skylten o chassie nummer så kan man kolla om den är stulen.
Det handlar om en landsvägsreggad crosshoj. Jag vill fortfarande ha hjälp att hitta den, men bara av folk som har lite ryggrad. Ni som är självutnämnda tangentbordspoliser kan fortsätta med det. Den riktiga polisen och killar med känsla för vad som är rätt och fel är inkopplade. Det här handlar om en ung grabbs dröm, besparingar och hårt arbete som tagits ifrån honom.
Det som stör folk här i forumet är bilden du la upp som visar en hoj utan regskylt eller andra lagliga attribut för att köra på landsväg. Om bilden är tagen vid annat tillfälle när dessa inte hunnits montera så skriv det. Annars får du som du märker många mot dig som annars väldigt gärna vill hjälpa till. SportHoj brukar efterlysa stulna hojar så inge konstigt.Vass logik där, grabben! De är ju just de stulna hojarna som hamnar på cykelvägarna, inte de lagliga motorcyklarna.
Du kan ha rätt i det du säger. Deras äckliga tivoli står uppställt i Knivsta. Det är väl därför det försvinner grejer i närområdet.Det var precis detta som hände en av mina kollegor. Garaget länsat på flera crosshojar under natten samtidigt som familjen låg och sov och inte märkte någonting.
Det finns flera vittnesuppgifter om ett antal tattare som tydligen stått vid infarter till crossbanor runt om i hela Hufvudstadstrakten och helt sonika fotograferat regnummer på bilar och släp som rullat in. Sedan hem och fulgoogla. Sedan länsa garaget, bara på crosshojar och inget annat. Sedan packa crosshojarna på långtradare med destination lite längre österut...
Den som vill ha kvar sina crosshojar kan vilja lämna bilens och släpets regskylt hemma när man åker till crossbanan. Eller be att få sina uppgifter borttagna från ett antal onlinetjänster.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|