Stunt & Street kvällar 2007

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Konerna bort mot flygfältet eller?

Jepp for rakt igenom plastbandet och när jag hade vänt kom en Retta genom ett annat hål så jag var inte ensam...

Det var nära för mig också några kvällar jag körde kan jag erkänna. Det gick ju inte att släppa av vid 200 meterstrecket när jag såg att jag bara behövde hålla stumt en liiten stund till för att hinna om en hoj jag torskat starten men segat mig ifatt längs strippen. Sedan blev det att bromsa som en utter när jag vaknade upp och såg konerna närma sig på ett häpnadväckande sätt :gnissla
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jepp for rakt igenom plastbandet och när jag hade vänt kom en Retta genom ett annat hål så jag var inte ensam...
Jag fick ett schysst framhjullssläpp i inbromsningen så jag släppte bromsen tills den rätat upp sig och sen var jag för nära träplankorna och konerna...

Inte bra, då får vi försöka göra något åt det om det blir något nästa år.
Inte populärt att braka igenom in på flygområdet nämligen.
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
några stora konteinrar sätter stopp för alla intrång på flygsidan :D
 

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Kan det bero på mörkret? Vi borde kanske sluta tidigare medans det förtfarande är ljust eller ordna nån form av belysning nästa gång (år). På långsam-stunt-området känndes det i alla fall inte säkert i mörkret. Alla har ju inte ljus på stunthojen.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
McRF, Per Johansson har skrivit en sammanfattning kring Stunt & Streetkvällarna som finns att ladda hem som pdf här: http://www.mcrf.se/nyheter.htm

Under Allmänt

Vad fint skrivet. Men jämförelsen mellan strip-åkarna och stuntarna kunde Per ha besparat sig: "Å andra sidan är stuntarna de mest drivna utövarna. Det är de som kommit längst i att förädla sin hobby till skön konst"

Det är ju en viss skillnad på att på streetrakan rulla upp en orörd originalsporthoj med på sin höjd slip-on eller miniblinkers, jämfört med tex Biker66, Andersson Turbo och mitt bygge etc.

Som vanligt så är det "endast" det uppenbara, spektakulär förartalang, som svenssonmotorcyklister kan begripa.

Jag tror att olyckorna skulle minska ngt om man fick fler hojåkare att ta del även av den tekniska kreativa dimensionen av motorcykleriet. Som bonus har man ju då dessutom en hobby som omfattar vinterhalvåret. Att mot andra hojar tex köra rakan på stunt&streetkvällarna på ngt man byggt själv är ju en hel dimension rikare än att bara elda ur sin nyköpta original sommarhoj.

/J
 
Last edited:

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
McRF, Per Johansson har skrivit en sammanfattning kring Stunt & Streetkvällarna som finns att ladda hem som pdf här: http://www.mcrf.se/nyheter.htm

Under Allmänt


Hmm hoppas det BLIR blir någon/några som driver kvällarna vidare nästa år. Låter ju som Per Johansson i Samverkansguppen tänker hoppa av. I sin sammanfattning av Stunt & Streetkvällar 2007 skriver han ju:


"Hur framtiden för Street & Stuntkvällarna ska bli är inte klart. För egen del anser jag att det bör bli en fortsättning.
Dock bör någon/några andra ta över själva genomförandet. Samverkansgruppen kan stötta upp med
administration så som tillstånd och annan nödvändig byråkrati.
Jag anser att Samverkansgruppen inte kan och bör driva permanent verksamhet. Vi ska ägna oss att dra
igång nytänkande och gränsöverskridande projekt. Allt med målet att öka säkerheten för hojåkarna i Stockholmsregionen."

Bikerbitch hoppas att du och de andra tänker fortsätta...:Bugar
 

Per Johansson

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
Winge 1800
Hmm hoppas det BLIR blir någon/några som driver kvällarna vidare nästa år. Låter ju som Per Johansson i Samverkansguppen tänker hoppa av. I sin sammanfattning av Stunt & Streetkvällar 2007 skriver han ju:

Precis som jag skrev i min rapport anser jag att Stunt & Streetkvällarna ska fortsätta nästa år. Dessutom att de utvecklas och blir ännu fler. För egen del är den gångna sommarens kvällar på Barkarby något av säsongens höjdpunkter. Så många leenden, så många glada hojåkare på en och samma gång ser man inte ofta!

Det vi nu gjort, de kvällar vi genomfört i år, visar att allt är möjligt. Därför bör någon annan ta över staffettpinnen för att sköta kvällarna på Barkarby. Kanske en grupp bestående av folk från olika klubbar, kanske våra tappra funtionärer från denna sommar, vad vet jag? Samverkansgruppen kan figurera i bakgrunden, det gör vi så gärna.

Som jag sade vid förarmötena varje kväll på Barkarby är det långsiktiga målet att hitta en permanent lösning. Behovet av bana/arena är stort, det har sommarens aktiviter visat. Hur lösningen ser ut eller vägen dit vet jag inte. Dock är det den slutgiltiga lösningen Samverkansgruppen ska arbeta med, inte driva permanent verksamhet. För egen del kommer jag aldrig att hoppa av arbetet för att hojåkningen ska bli säkrare och däremd sänka våra olyckstal!
Per Johansson
McRF, en del av Samverkansgruppen
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag får väl passa på ge tillbaka då jag har fotat hela tiden!
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top