Stunt & Street kvällar 2007

Pizzabagarn

Guest
sjukt kul att leka dragrace ju!!!:yoparty

Instämmer!

Till alla inblandade kan jag bara gratulera till en lyckad kväll med bra organisation.

Snackade lite skit med 2 poliser från Västerorts Trafikpolis (tror jag att det var) vid korvståndet. Trevliga prickar som konstaterade att polarns hoj var aningen grymmare än deras nya. Jag tror att de hade trevligt också när de blev utfrågade om hastighetsöverträdelser, mätarfart m.m.

Grymt kul :tummenupp
 
Last edited:

Vild inte GALEN

Öööörn, ööööörn.......
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Sö´tälje
Hoj
ktm 640 fit 4 fight & en 99:ans zx6-r ihop med tjejen
Tusen tack!

Ville bara tacka alla som varit med och gjort körningen på Barkarby flygfält möjlig! :tummenupp
Det var riktigt kul och bra organiserat. Trevligt som sagt att Polisen
var där och hälsade på, kändes jätte wierd att (försöka:D ) slanga framför dem...

Längtar redan tills nästa körning på samma adress!
Åter igen tack som bara den!!! :tummenupp Mvh// Vild...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Stort tack!

Vill också passa på att alla arrangörer och funktionärer för en kul kväll på Barkarby!

Körde säkert 15 repor. Janne mätte mig med polisens radar, 170 gjorde hon efter 201 meter. Första gången det var kul att få reda på resultatet av en sådan lasermätning :hihi
Kul att dra mot sporthojar och andra. Det var verkligen stor bredd på hojar som drog. Mitt offroadbakdäck var lite halt när jag inte vämde det :näsblod

Mvh
Jörgen
 

Solid snake

Guest
3000491 Vill också passa på att alla arrangörer och funktionärer för en kul kväll på Barkarby!

Körde säkert 15 repor. Janne mätte mig med polisens radar, 170 gjorde hon efter 201 meter. Första gången det var kul att få reda på resultatet av en sådan lasermätning :hihi
Kul att dra mot sporthojar och andra. Det var verkligen stor bredd på hojar som drog. Mitt offroadbakdäck var lite halt när jag inte vämde det :näsblod

Mvh
Jörgen
Film? :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej!
Jag vet inte, någon borde ju ha filmat. :va
Jag uppskattar att det var ca 200 pers där när det var som bäst. Calle Cyrén dök upp med KalleNorton mfl lite senare på kvällen. Jag tror att Calle fick med en del repor mot slutet! Han lägger nog upp det i byggtråden om han tycker att det blev tillräckligt bra för att göra en kort film av.

Det var flera V-tvinnar som körde, bla min kompis på sin sportster, en V-rod samt en Wildstar. Stundtals var det även en Goldving med i leken! :yoparty

Kul var det att premiärträna lite med nya spisen iaf!

Mvh
/J
 

Solid snake

Guest
3000503 Hej!
Jag vet inte, någon borde ju ha filmat. :va
Jag uppskattar att det var ca 200 pers där när det var som bäst. Calle Cyrén dök upp med KalleNorton mfl lite senare på kvällen. Jag tror att Calle fick med en del repor mot slutet! Han lägger nog upp det i byggtråden om han tycker att det blev tillräckligt bra för att göra en kort film av.

Det var flera V-tvinnar som körde, bla min kompis på sin sportster, en V-rod samt en Wildstar. Stundtals var det även en Goldving med i leken! :yoparty

Kul var det att premiärträna lite med nya spisen iaf!

Mvh
/J
Jag bryr mig inte om det blev speciellt bra, bara man ser din hoj maxa så är jag nöjd.

Jag såg ju provrepan du drog med den och man vill ju bara se hur den drar iväg när du ger fullt i mer än nån sekund. ;)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag bryr mig inte om det blev speciellt bra, bara man ser din hoj maxa så är jag nöjd.

Jag såg ju provrepan du drog med den och man vill ju bara se hur den drar iväg när du ger fullt i mer än nån sekund. ;)

Jo den fick fullt när jag fått i trean, på lägre växlar så spinner den eller klättrar upp på bakhjulet. Jag provade bäggedera :näsblod

Busorna var mest startsnabba av de jag drog mot, de pinnar dock förbi mig efter ett tag då båda kan hålla fullt. Men de har ju 40-50 hästar till och bra aerodynamik så det är ju inte så konstigt. Men jag lyckades hålla undan för en busa hela strippen en gång, jag hoppas Calle fick med den körningen.
Jag hamnade fö jämt bredvid de där Busa-bestarna när jag drog tyckte jag :näsblod . Försökte med flit hamna bredvid lite mildare hojar under lineup än literssporthojar men det ville sig sällan :hihi Så min hoj fick det ofta tufft på slutet när det mest är toppeffekten som talar.

Nåväl, det var kul! Vi får hålla tummarna att Calle eller ngn annan har fått med min hoj på film så att du får se och höra skakmaskinen! :hihi

/J
 
Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Vill tacka för en kanon kväll igår till alla som är med och gör dessa kvällar möjliga. :tuttar
Och även alla trevliga människor som var där.

Lite synd med vädret, men det funkade. Syns igen om 2 veckor då:yoparty
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det hörde vi :)

Satan i gatan vad din hoj går, tyckte mig nog se din hoj längst fram flera gånger. :gnissla

Kul att piska sportnissarna antar jag :yoparty

Tack!

Så det vqr du som hade SV:n? Jag försökte hamna jämte den gång efter annan men det lyckades inte, hamnade bredvid radfyror för det mesta.

Jo det är skönt när man har bra flyt en hel repa! Men jag fick stryk några ggr jag med!

/J

Gawd damn.... var det du som bombade med HD'n
Fy i helvete vad den lät :)

Film finns, jag grejar det efter helgen

Yes :hihi

Jag förstår inte hur det tydligen kan låta så mycket bakom hojen :va . Jag kör ju ändå med täta lock på mina Supertrapp. Så alla avgaser tvingas mao ut mellan brickorna. Om jag däremot kör med öppna end-caps, då låter det kan jag intyga. Tur att jag inte bytte till de öppna race-end-capsen igår då, jag vinner ju liite effekt på det. ;)

Vad kul att du filmade! Ska bli kul att se. Lärorikt att studera sin egen startteknik.

Nästa gång får du prata lite med mig om du har tid!

Mvh
J
 
Last edited:

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Såg att det blixtrade från kameror titt som tätt också, någon som har lite bilder att dela med sig av?
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jag förstår inte hur det tydligen kan låta så mycket bakom hojen :va

Därför att du har en helt galen maskin :)
Tokigt läcker är den också. Snyggast på strippen om du frågar mig.

Vad kul att du filmade! Ska bli kul att se. Lärorikt att studera sin egen startteknik.

Mmm. Nå, vi får väl hoppas att det syns någolunda ok. Hittade egentligen inget bra ställe att stå, så det blir lite snett frammifrån och snett bakifrån.
En sak är säker dock.... även om bilden är dålig så blir nog ljudet helt ok :)

Frugan filmade mig när jag körde ett par vändor, och mitt eget betyg av min egen insats är följande:
* Smygade rullstart (sjukt rädd att den skall stegra)
* Söndagsåkning på mitten
* Broooooooooomsa tidigt :)

Det som är så roligt med dom här kvällarna är att lixom alla är välkommen. Du behöver inte skämmas för att du rullar upp bredvid en Busa. Alla tycker det är roligt, och alla vet att du mest troligt torskar. Men det gör inget, alla har skoj och alla respekterar varandra. Jag tycker dom där dagarna är så jääkla roliga.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Därför att du har en helt galen maskin :)
Tokigt läcker är den också. Snyggast på strippen om du frågar mig.



Mmm. Nå, vi får väl hoppas att det syns någolunda ok. Hittade egentligen inget bra ställe att stå, så det blir lite snett frammifrån och snett bakifrån.
En sak är säker dock.... även om bilden är dålig så blir nog ljudet helt ok :)

Frugan filmade mig när jag körde ett par vändor, och mitt eget betyg av min egen insats är följande:
* Smygade rullstart (sjukt rädd att den skall stegra)
* Söndagsåkning på mitten
* Broooooooooomsa tidigt :)

Det som är så roligt med dom här kvällarna är att lixom alla är välkommen. Du behöver inte skämmas för att du rullar upp bredvid en Busa. Alla tycker det är roligt, och alla vet att du mest troligt torskar. Men det gör inget, alla har skoj och alla respekterar varandra. Jag tycker dom där dagarna är så jääkla roliga.


Tack!

JA det är en konst att starta snabbt.:hihi Bara att träna starter. Det är raka motsasten till när kidsen tränar bakhjul brukar jag säja! :hihi

Vi får köra mot varann nästa gång, det vart ju några riktiga twin-rejs emellanåt!

Synd att inga duccar var med, de har ju ofta sådana synpunkter på HD så det hade varit kul att förnedra en sån :hihi

/J
 

Pizzabagarn

Guest
Tack!

Så det vqr du som hade SV:n? Jag försökte hamna jämte den gång efter annan men det lyckades inte, hamnade bredvid radfyror för det mesta.

Jo det är skönt när man har bra flyt en hel repa! Men jag fick stryk några ggr jag med!

/J

SV´n var jag :tummenupp

Det var nog för att jag höll mig på den vänstra sidan en del och så kom jag ändå sist hela tiden :gnissla
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
SV´n var jag :tummenupp

Det var nog för att jag höll mig på den vänstra sidan en del och så kom jag ändå sist hela tiden :gnissla

Ah, var det du som körde den blå SV'n ?
Snygg den också !

Tror jag lyckades skjuta dig med kameran också... hoppas det iallafall
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skickar upp lite bilder som Per Johansson från McRF tog igår
Kvaliten är inte toppenbra, jag förminskar dem i paint. Har inte photoshop på jobbet.
 

Bifogat

  • DSC_0034.JPG
    DSC_0034.JPG
    112.8 KB · Visningar: 97
  • DSC_0033.JPG
    DSC_0033.JPG
    141.3 KB · Visningar: 97
  • DSC_0031.JPG
    DSC_0031.JPG
    128.6 KB · Visningar: 104
  • DSC_0028.JPG
    DSC_0028.JPG
    94.2 KB · Visningar: 77
  • DSC_0024.JPG
    DSC_0024.JPG
    107.9 KB · Visningar: 75
  • DSC_0023.JPG
    DSC_0023.JPG
    112 KB · Visningar: 79
Last edited:

Pizzabagarn

Guest
Ah, var det du som körde den blå SV'n ?
Snygg den också !

Tror jag lyckades skjuta dig med kameran också... hoppas det iallafall


Klubben för inbördes beundran....me like a lot :tummenupp
Jag hoppas bara någon lyckades knäppa ett kort när man försökte lyfta med framhjulet :rolleyes:
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fler bilder från kvällen
 

Bifogat

  • DSC_0022.JPG
    DSC_0022.JPG
    92.4 KB · Visningar: 66
  • DSC_0020.JPG
    DSC_0020.JPG
    125.5 KB · Visningar: 71
  • DSC_0019.JPG
    DSC_0019.JPG
    112 KB · Visningar: 96
  • DSC_0018.JPG
    DSC_0018.JPG
    121.3 KB · Visningar: 70
  • DSC_0017.JPG
    DSC_0017.JPG
    92 KB · Visningar: 75
  • DSC_0016.JPG
    DSC_0016.JPG
    130.6 KB · Visningar: 92

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Och fler bilder :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC_0015.JPG
    DSC_0015.JPG
    110.6 KB · Visningar: 94
  • DSC_0013.JPG
    DSC_0013.JPG
    123.3 KB · Visningar: 93
  • DSC_0012.JPG
    DSC_0012.JPG
    107.9 KB · Visningar: 80
  • DSC_0011.JPG
    DSC_0011.JPG
    103.7 KB · Visningar: 102
  • DSC_0010.JPG
    DSC_0010.JPG
    106.7 KB · Visningar: 94
  • DSC_0002.JPG
    DSC_0002.JPG
    117.1 KB · Visningar: 106
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top