Superduke-tråden

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
MaCa du har kanske rätt med hästarna! såg dock dynopapper på 7 bakhjulshästar så nått blir de alltid! När man läser folk som skrivit om motohooligan kitet så verkar dem helt lyriska! Tror du ljudnivån blir så pass hög när man moddar luftburk? hmm
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Har sett dynopapper på 12 hästar... och skillnaden är mycket trevlig.

Mitt tips är att köpa en motobox och läsa på om TuneECU. (finns mycket info på superduke.net)

Alternativet är en bänkning med Tuneboy eller PC som kommer bli super, men det kostar en rejäl slant. Tune ECU är gratis.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tack som fan för infon boys! jag tror ja installerar en motobox iaf! när jag åkt bana med banåkning.nu så har de varit väldigt schysst med ljud! kört utan db killers med dem och inte varit nå problem!
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Sitter det slirkoppling på superduke r 2010?

Jupp! Jag har också en SDR-2010. Hann bara köra den 10 minuter i Oktober innan den åkte in på vinterförvaring men slirkopplingen funkar fint, är dock inte säker på om jag gillar den. Hade efter ca 2000 mil på en vanlig SD börjat gilla motorbromsen. Gött att ha vid bakhjulsåka.
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Tack som fan för infon boys! jag tror ja installerar en motobox iaf! när jag åkt bana med banåkning.nu så har de varit väldigt schysst med ljud! kört utan db killers med dem och inte varit nå problem!

Säkert sant att det går bra att komma ut på vissa banor med vissa arrangörer, men allt fler banor och arr får problem med just ljudnivån! Kolla Sviesta där man inte ens släpps in till vissa träningskvällar med annat än orginalpipor. Tråkigt att få vända hemåt pga en sådan sak som underbart twinljud! Jag vill då fortsätta åka en del bana och då känns det som om man kan avstå de där sista hk. Tyvärr får man väl kanske då också lida med att avstå möjligheten att dela med sig av det twin-sound som man får ur SuperDuken med en hooliganbox :-(. Finns det ingen möjlighet att tillfälligt "kapsla" in hooligan-boxen om man får problem med dB-nivån?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Haha, ja jag tror inte att dina SMC kollegor hade blivit alltför imponerade av motoboxen, Trixter. Efter svartflaggen var jag tvungen att ligga på för hög växel hela tiden o det verkar inte riktigt vara din stil. ;)

Maca, jag tror inte att det fungerar att kapsla in boxen. Den är ju helt öppen runt om. Om man lindar in den med något bandage så får man nog ner ljudet en del, men då får den nog problem att andas - fett med soppa och har man katten kvar så lär den bli förstörd.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Har lite frågor om batteriet (instruktionsboken är på tyska och gav mig illamående vid försök att tyda..)

Vart sitter det och hur tar jag bort det? Eller kan jag ladda det utan att plocka ur den? Och är det vanlig 12V batteriladdare jag kan använda? Och givetvis så har jag ingen laddare utan behöver köpa en, har någon här tips och en billig men tillräckligt bra laddare?


...


:gråta
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Har lite frågor om batteriet (instruktionsboken är på tyska och gav mig illamående vid försök att tyda..)

Vart sitter det och hur tar jag bort det? Eller kan jag ladda det utan att plocka ur den? Och är det vanlig 12V batteriladdare jag kan använda? Och givetvis så har jag ingen laddare utan behöver köpa en, har någon här tips och en billig men tillräckligt bra laddare?


...


:gråta

Köp som sagt en Ctek-laddare för MC-batteri (svagar laddström än dito billaddare) och skruva sedan dit en "snabbkoppling" följer ofta med. Finns att köpa lös annars. Kolla Jula eller Clasohlson. Batteriet sitter "framför och under" motorn bakom den fina plastunderkåpan! Kåpan sitter med två skruv i sidan och två skruv undertill. Batteriet sitter trångt som attan i batteriboxen, så jag kan varmt rekommendera att montera snabbkontakten på polerna för att underlätta underhållsladdning under det kalla halvåret!
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Haha, ja jag tror inte att dina SMC kollegor hade blivit alltför imponerade av motoboxen, Trixter. Efter svartflaggen var jag tvungen att ligga på för hög växel hela tiden o det verkar inte riktigt vara din stil. ;)

Tror inte det var Trixarn som handlade din hoj om du fick det intrycket. Den Trixter jag känner har ännu aldrig vridit gasrullen i botten ;-)

Maca, jag tror inte att det fungerar att kapsla in boxen. Den är ju helt öppen runt om. Om man lindar in den med något bandage så får man nog ner ljudet en del, men då får den nog problem att andas - fett med soppa och har man katten kvar så lär den bli förstörd.

Säkert sant, vill man köra bana kanske man helt enkelt får tänka till en extra gång innan man slänger dit Hooliganboxen. När man väl är på en bandag vill man ju kunna lufta hojen ordenligt och inte bara åka omkring på halvgas!
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Gotland ring 5-8 Juli bokat, är det ngn annan här som tänkt rasta sin SD där ?

Veckan efter midsommar lär det ska bli åka av med "Inte bara fest". Ska bli skoj att rasta SDn där, har ännu inte varit på Ö-ringen och kört!
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Veckan efter midsommar lär det ska bli åka av med "Inte bara fest". Ska bli skoj att rasta SDn där, har ännu inte varit på Ö-ringen och kört!

Hade tänkt att även åka med "Inte Bara Fest" men det krockar med en USA resa som skall göras i sommar, Hoppas nu att det blir en Xtra bandag efter SMC:s 4 kursdagar som det pratats om,
Åkte GR 4 dagar förra året på SD:n & det var hur kul som helst.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Här finns diverse manualer å annat gött: http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=195&start=25

Ctek har laddare från typ 500 som duger gott.

Tack för tipset :)

Köp som sagt en Ctek-laddare för MC-batteri (svagar laddström än dito billaddare) och skruva sedan dit en "snabbkoppling" följer ofta med. Finns att köpa lös annars. Kolla Jula eller Clasohlson. Batteriet sitter "framför och under" motorn bakom den fina plastunderkåpan! Kåpan sitter med två skruv i sidan och två skruv undertill. Batteriet sitter trångt som attan i batteriboxen, så jag kan varmt rekommendera att montera snabbkontakten på polerna för att underlätta underhållsladdning under det kalla halvåret!

Åh, tack för förklaringen! Hjälpte väldigt mycket!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snart finns det spionbilder på Nya Superduke R 1290 som kommer senare i år .

Hoppas de får till det designmässigt !

Luktar enkelsving lång väg ;)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top