Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Märks att det inte är en tysk restaurang. Saknas alternativen dubbeldoktor och Professor Doktor.

För övrigt diskriminerande att de enbart har alternativet MX och således diskriminerar de som kör gathoj.
Det fanns några fler pronomen längre ner.

Ändå humor att de lagt in det där istället för det vanliga politiska korrekta skiten.

Lär ju dessutom vara större chans att en ambassadör skall boka bord än en transperson, tror knappast de äter ute alls faktiskt.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det fanns några fler pronomen längre ner.

Ändå humor att de lagt in det där istället för det vanliga politiska korrekta skiten.

Lär ju dessutom vara större chans att en ambassadör skall boka bord än en transperson, tror knappast de äter ute alls faktiskt.
Vänta bara tills någon kommer på att vem som helst borde ha rätt att identifiera sig som President eller Professor.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Saft och bulle samt en liten kramstund med soc?
Stämmer bra.
När jag bodde i Malmö på 1980-talet kunde jag läsa i lokalblaskan (Sydsvenskan) att polisen tagit en 14-åring sammanlagt 40 gånger för rån och helt enligt reglerna lämnat över honom till de sociala myndigheterna gång efter gång som helt enligt regler släppt honom gång efter gång med kanske en förmaning ?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Stämmer bra.
När jag bodde i Malmö på 1980-talet kunde jag läsa i lokalblaskan (Sydsvenskan) att polisen tagit en 14-åring sammanlagt 40 gånger för rån och helt enligt reglerna lämnat över honom till de sociala myndigheterna gång efter gång som helt enligt regler släppt honom gång efter gång med kanske en förmaning ?
Det är m à o ett långvarigt och systematiskt arbete som lett fram till nuvarande misär.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå EU och Folkpartiet, ni som har användning för Google Maps har noterat va? Ja, det är EU.

Och igår kom mail från Meta att man inte får starta insamling längre, gissar att det är EU det också.

Mer EU, det vill vi ha! 😅
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Apropå EU och Folkpartiet, ni som har användning för Google Maps har noterat va? Ja, det är EU.

Och igår kom mail från Meta att man inte får starta insamling längre, gissar att det är EU det också.

Mer EU, det vill vi ha! 😅
DMA. Ja tänk vad mycket bättre vi alla fick det bara sådär över en natt. Vad skulle vi göra utan detta EU egentligen? Hur skulle vi klara oss?

Dinn folkpartietfavorit vill ge bort mer makt till eu. Låter inte så liberalt va? Men det är skönt att slippa ta ansvar själv.
Han är ingen ledare. Han är inte vad vi behöver.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad var det Jan Björklund sade nu, "jag vill ha mer EU".


View attachment 497740
Det här börjar bli pinsamt. Det står inget sånt här i EU direktivet.

Det är Naturvårdsverket i Sverige som har tyckt och hittat på när dom skrivit förslag till Svensk implementering / Lag av EU Direktivet.​

Så om Björklund vill ha mer EU och mindre "svenska hittepå" i det här fallet håller jag med.
Exempel som Regeringen genomfört är minska reduceringsplikten i motorbränsle från "svenskt hittepå" till EU nivå.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Här kommer länk från Naturvårdsverket
Och här är tydligen den engelska texten (tror jag).
Den svenska texten litar jag inte på.
1714115161624.png
Från sida 14 av 28.
Det här om förbjudet bränna trädgårdsavfall är alltså 100 % "svenskt hittepå".
Dags se över om Naturvårdsverket uppfyller kravet på mångfall osv. Byta GD !
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här kommer länk från Naturvårdsverket
Fast där står det inte att det är Sverige som snurrat till det, vilket det säkert kan vara.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fast där står det inte att det är Sverige som snurrat till det, vilket det säkert kan vara.
Nej men nu klockan 09:09 har jag fått dit den Engelska texten i direktivet i inlägg #15674.
Jag är inte ett dugg förvånad eftersom jag jobbat med kylanläggningar.
Kylanläggningar med "kemifabriks köldmedier" ska "kontrollbesiktigas" minst var 12 månad enligt direktivet. Ungefär som bilar. Har man besiktigat bilen 18 oktober så duger det att nästa år besiktiga senast sista oktober. Men man kan åka in 1 oktober med bilen och nästa år 31 oktober.

Det här ändrade Naturvårdsverket om från månader till datum i Sverige gällde kylanläggningar. Dvs har kylanläggningen besiktigats den 18 oktober så är senaste besiktning av kylanläggningen den 17 oktober nästa år. Annars bli det miljöbot för ägaren. Det här innebär att när man planerar besiktning så måste man ta hänsyn till att kylteknikern som ska göra jobbet blir sjuk eller får ta ett akutfall (t.ex. kylmaskinstopp i Livsmedelsbutik) och då ska det finnas tid för att en annan kyltekniker ska kunna få besiktningen i sin lista och hinna med innan 17 oktober.
Vilket i pratiken innebär att vi fått 11 månaders intervall på besiktningarna av kylanläggningar med "kemifabriks köldmedier" som HFC och HFO. (Båda är på väg förbjudas så ska någon skaffa en värmepump, välj en värmepump med R290 (propan) som köldmedium .)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nej för kommunen och företaget att informera personalen
hade väl varit risk för åtal både för
förtal
sekretessbrott
1714117948852.png
gp.se
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Här kommer länk från Naturvårdsverket
Och här är tydligen den engelska texten (tror jag).
Den svenska texten litar jag inte på.
View attachment 497743
Från sida 14 av 28.
Det här om förbjudet bränna trädgårdsavfall är alltså 100 % "svenskt hittepå".
Dags se över om Naturvårdsverket uppfyller kravet på mångfall osv. Byta GD !
encourage=uppmuntra översätter Naturvårdsverket till någon form av förbud
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart inte mordförsök 😅

Sverige, så Sverige.


 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top