The Suzuki DR650SM HSC Edition !!!

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Dekalerna är straight up custom made. Tank dekalen är en moddad kopia av DR650SE 05:ans orginal dekaler. Fixade och trixade ihop allt i photoshop.

Sadeln är inte orginal utan en gelesadel. Kommer inte ihåg märket på den.
Sen är All färg på hojen är pulverlackat!
Aha! :) Blev verkligen hur snyggt som helst. Vad är det för firma som printat dom?

Har ni pulverlackat hela motorn? Cylindern och toppen blir ju bra mkt varmare mot vad dom har i ugnen när dom smälter lacken. :va
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Vi har hållt på med denna hojen i ungefär ett år. HSC ligger alltid steget före ;)
Jag köpte min vita SP-2:a år 2003 :tungan

Du har fått till en mycket snygg hoj.

Det är bara en sak som (jag) tycker inte stämmer riktigt: Färgen på ok och navet till skivan. Enligt (mig), så skulle dom ha varit svarta eller att man eloxerar bakdrevet i samma färg.
 

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Lite allt möjligt
Aha! :) Blev verkligen hur snyggt som helst. Vad är det för firma som printat dom?

Har ni pulverlackat hela motorn? Cylindern och toppen blir ju bra mkt varmare mot vad dom har i ugnen när dom smälter lacken. :va

Det är Reklamateljen i Halmstad som skrivit ut dekalerna. Sen är hela motorn pulverlackad ja, förutom ventilkåpan som är polerad. Vet inte riktigt hur varmt det är i ugnen men en 200 grader har jag för mig. Och då härdar det väll, det håller ju iallfall.


Det är bara en sak som (jag) tycker inte stämmer riktigt: Färgen på ok och navet till skivan. Enligt (mig), så skulle dom ha varit svarta eller att man eloxerar bakdrevet i samma färg.


Håller med om att bakoket kunde varit i samma färg, men det som inte syns riktigt på bilden är att alla skruvar i motorn är eloxiderade i samma färg plus lite andra detaljer och att det finns lite orange i dekalerna. Precis lagom ju :)
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Jäkla snygg hoj! Var det samma dr som du körde skiten ur i skogen på en film ( Eller vad det någon annan kanske)?. Vad har du gjort med motorn? Har du bytt bakfjädringen också? På min var den sjukt mjuk.
 

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Lite allt möjligt
Jäkla snygg hoj! Var det samma dr som du körde skiten ur i skogen på en film ( Eller vad det någon annan kanske)?. Vad har du gjort med motorn? Har du bytt bakfjädringen också? På min var den sjukt mjuk.

Haha, nej det är inte samma. Jag har gått igenom ett par drs nu.

I motorn är det lite annorlunda. hehe.

Rostfritt effektavgassytem
Custom Pro circuit T-4 ljuddämpare
15% hårdare Kopplingsfjädrar
Portad och sätesfräst topp + ventilslipning
Nya SKF lager i hela motorn
JE Pistons högkomps kolv 10,5:1
Webcam 223 omslipad kamaxel
Mikuni TM40 flatslide förgasare
K&N luftfilter



Bakfjädern är bytt till en styvare supermotofjäder ja (den svarta).

P6010055.jpg


Jag har laddat upp lite bilder på kamen och toppen också. Inte någa jättebra bilder, men så man ser på ett ungefär.

Större bilder finns på http://www.huttenatt.com!

camshaft.jpg


cylinderhead_in.jpg


cylinderhead_ex.jpg
 
Last edited:

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Grymt snyggt bygge! :yoparty Älskar färgkombinationen och typ...allt! :tummenupp
Har själv en Dr som jag har funderat på att bygga om till motard några gånger men än så länge är det för skoj att köra i skogen! :)
Du verkar ju kunna mycket om Dr, hoppas att det är ok att jag lånar din tråd till några frågor! Jag undrar bara vad du skulle rekommendera som billigaste/enklaste trim till en Dr som min? Jag har KN-filter och GPR-slipon för tillfället men letar efter en extra knuff i motorn, viktigast är väl i låga hastigheter så den blir lite med bakhjulsvänlig...Har funderat på drevning eftersom att det är enkelt och billigt men jag vill ju inte att det inte skall gå att köra motorväg över huvud taget...
Så helst inte typ byte av kammar, kolvar eller liknande alltför dyra och omfattande ombyggnationer! Höja komp? Byta förgasare?
Grymt tacksam för svar! :)

// Jonatan
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Hur går det att hålla fälgarna vita? :tungan


Som sagt, mycket snyggt :tummenupp
 

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Lite allt möjligt
Grymt snyggt bygge! :yoparty Älskar färgkombinationen och typ...allt! :tummenupp
Har själv en Dr som jag har funderat på att bygga om till motard några gånger men än så länge är det för skoj att köra i skogen! :)
Du verkar ju kunna mycket om Dr, hoppas att det är ok att jag lånar din tråd till några frågor! Jag undrar bara vad du skulle rekommendera som billigaste/enklaste trim till en Dr som min? Jag har KN-filter och GPR-slipon för tillfället men letar efter en extra knuff i motorn, viktigast är väl i låga hastigheter så den blir lite med bakhjulsvänlig...Har funderat på drevning eftersom att det är enkelt och billigt men jag vill ju inte att det inte skall gå att köra motorväg över huvud taget...
Så helst inte typ byte av kammar, kolvar eller liknande alltför dyra och omfattande ombyggnationer! Höja komp? Byta förgasare?
Grymt tacksam för svar! :)

// Jonatan
¨

Haha jag vet hur kul det är i skogen, DR är fan skiten (the mf shit!)! i skogen, hade den varit några hekto lättare hade jag t o m kört GGN med DR! Det enklaste är ju att byta förgasare, till någon lämplig. TM40 är ju billig och fin! Annars är den ju förjävla lågt drevad orginal så att kugga upp några bak kan man ju alltid göra. En annan av mina DRs drevade jag upp 10 kugg bak, då kunde man gasa upp den i 2-3 men sen gick den ju inte särskilt snabbt. Kammen är ju jävligt snäll orginal också, jag skickade iväg min till Amerikat (webcam) för omslipning, det kostade 2000 kr. Då behöver du ju bara ha av ventilkåpan och med den omslipning så behöver du inte byta några ventilfjädrar eller så. Så om du ska höja kompet med tex en annan kolv så behöver du ju ha av topp och cylinder och så. En smidd kolv går på ungefär 2000 för övrigt.


Ska du motardkonvertera så passar KTM hjulen nästan bolt on!


Blev ju av med kortet för jag slangade lite med en gammal dr så jag ska ta om mitt jälva körkort i slutet av månaden. Sen bänka skiten och se hur mkt man får ut. haha.

Om ni undrar varför snut******** ser så fundersamma ut så är det för att dom funderar på om det är en jävla 125a!, till att förnedra en DR650! fyyy skäms! Men det är ju inte så lätt att veta ju.... förutom att det står på hela jävla motorcykeln att det är 650cc. men men. det är ju inte lätt att vara focking blåvit.
DSC00586.jpg


Men nu ska jag förstsätta syyyypa lite så :öl


Hur går det att hålla fälgarna vita? :tungan


Som sagt, mycket snyggt :tummenupp


Enklast är ju att inte köra alls men annars så använder man 5 dec avfettning varje gång man tvättar. haha.
 
Last edited:

volvokalle1

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
jönköping
Hoj
dr650
Ska du motardkonvertera så passar KTM hjulen nästan bolt on!

Från vilken KTM modell tog du hjulen ifrån?
Vad är det som man måste modifiera?
Tvungen att byta nav?

EDIT:
Ser nu att du har bytt framgaffel, från vilken hoj har du tagit den? Vad behövs modifieras? Org. hjul från DRn, passar med dem gaffelbenen?
 
Last edited:
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top