Tips på relativt bra högtalarpaket (5.1 eller 7.2) till hyfsat billigt pris önskas.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Då jag har tröttnat rejält på att skifta hdmi-kablar beroende på om jag ska kolla på tv eller projektor, så beställde jag nyss en Pioneer VSX-923 Receiver.

Att det blev just den var att den har det jag söker (2st HDMI-utgångar samt 3D-stöd + vettigt pris).

Hade jag inte haft så förbannat mycket grejer i tvbänken (PS3, PS4, Wii U, digitalbox, dator, xbox 360) så hade jag fortsatt att köra med mitt Logitech z-5500 som jag har varit mycket nöjd med.

Nåväl.
Vad rekommenderar ni för prylar för att jag ska få minst likvärdigt ljud som mitt gamla z-5500 kan leverera?
Jag gillar basen på z-5500, men det gör absolut ingenting om det kunde vara ännu mer så att grannarna får något att klaga på.
Vet att många där ute inte gillar z-5500. Men jag har absolut inget att klaga på.
Iofs har jag ju inte haft något annat att jämföra z-5500 med heller.

Vad rekommenderar ni? Nytt eller beg?
Vill inte lägga ner några jättesummor på detta. Max ett par tusen vore kanon.

Tacksam för svar utav er "proffs" här på sh. :tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu svarar jag fast jag inte är "proffs".

För summan max ett par tusen så får du inte ens 2 st bra högtalare. Än skräpigare blir det om du ska köpa 6 st eller ännu värre 8 st.

Jag skulle köpa ett par stereohögtalare och nöja mig med att lyssna i stereo. Får du mer pengar över i framtiden kan du ju komplettera med en sub. Ytterligare lite senare kan du köpa ett par nya fronthögtalare och förpassa det gamla paret till bakhögtalare.

Jag vågar inte köpa beggade högtalare, och riskera att få ett par sönderspelade. Undantaget om säljaren är någon jag känner och vet att han inte poppar järnet.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Billigt. Inte bäst på nåt sätt men jäkligt billigt http://www.ljudfokus.se. Jag är så långt från ljudbög man kan bli och vet inte vad Z-5500 är för nåt... Men min fru tröttnade på dom stora fula lådorna och tvingade på mig nåt litet och då jag inte ville lägga några pengar på det så slutade det på http://www.ljudfokus.se/produkt/proson-reality-sat-31-sa-v-2-5-0-paket-white-piano-ljusgra/5466/ och SUB http://www.ljudfokus.se/produkt/proson-rumble-r-8-sub-white-piano-ljusgra-tygfront/5469/

Funkar bra för mig. Kanske inte alls vad du frågar efter då du säger "relativt bra högtalarpaket"?
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Du kan få mitt gamla 5.0 paket jävligt billigt. Fronthögtalare med dubbla 10" kevlarbasar. Se kan du om du vill kompl med en sub men jag tror imte det behövs. Grannarna kommer att hata dig.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Du kan få mitt gamla 5.0 paket jävligt billigt. Fronthögtalare med dubbla 10" kevlarbasar. Se kan du om du vill kompl med en sub men jag tror imte det behövs. Grannarna kommer att hata dig.

Låter intressant. Glömde säga att jag bor i hus, men grannarna kanske kommer hata mig ändå :tummenupp
Pm:a pris så får vi se.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Låter intressant. Glömde säga att jag bor i hus, men grannarna kanske kommer hata mig ändå :tummenupp
Pm:a pris så får vi se.

Kan ta pris här istället. Vad tycker du själv är lämpligt? Kan tänka mig ett par backar kvalitets-bärs, en skaplig enduro hoj eller varför inte en banhoj eller ett nytt skinnställ? Välj själv. Jag tar vad som bjuds, en mindre slant går bra med men du kanske skulle se skiten innan så du inte bjuder onödigt mycket.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag beställde ett Jamo-paket. Får se om man blir nöjd eller ej.

Har ca 25mil att åka till Göteborg.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag beställde ett Jamo-paket. Får se om man blir nöjd eller ej.

Har ca 25mil att åka till Göteborg.

Blir nog bra. Jag hade nog kunnat fixa iväg min skit till Örebro eller 3-4mil därifrån kostnadsfritt. Då riggar jag upp min gamla 5.1 förstärkare, högtalarna och en överbliven platt-tv i garaget och byggar man cave istället.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top