Tjuvar fångade men inget åtal

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Min Buell stals i slutet på maj och jag drog igång värsta sökningen på nätet och i alla närområden men utan resultat.

Skaffade ny hoj efter att sommaren nästan passerat med allt trassel som en stöld innebär.
Min tanke var att den här ska de fan inte få så jag kedjade fast den och vaktade min nya pärla. (lång historia)

Hur som helst så dyker 3 herrar upp en torsdag kväll och för att göra en ohyggligt lång historia väldigt kort så lyckades jag avbryta deras två första försök ganska odramatiskt men när de återvänder en 3:e gång samma kväll så har jag redan polisen i luren och jagar dem in i skogen och en hundpatrull kommer till platsen.

Resultatet blev att alla tjuvar hittas, identifieras på plats samt häktas eftersom de hade en ansenlig mängd av verktyg som används för just den typen av verksamhet.

Det här var inga pundare utan vältränade herrar i sina bästa år som agerar helt iskallt då de upptäcks.

Idag kom beskedet: Underrättelse om beslut x3 "Åtal väcks inte" (Det föreligger inte tillräckliga skäl att väcka åtal)

Hur i H-VETE kan det här inte räcka till åtal?

Krävde att få ta del av utredning m.m men det här är det enda jag har hört sedan polisen ringde och frågade om jag hade krav på ersättning. Efter att ha faxat in kvitton på vad det kostade att åtgärda de skador de gjorde så hände ingenting.

Bara att vänta återbesök till våren då :huvet
 

Invalido

Guest
välkommen till den sura verkligheten !
en kofot o ingen polis, det är så dom vill ha det tydligen.
 

Smagatusk

Guest
Bara till att instämma i all galla som G W Persson spyr över vår inkompetenta polis- och åklagarmyndighet.

Medborgargarden låter som ett allt mer tilltalande verktyg.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Ja, ibland undrar man. Jag hjälpte polisen in i grannfastigheten i kväll. De skulle "prata" med ngn boende där, men kunde inte komma in. Jag gissade portkoden på andra försöket. Det är för mycket Kling och Klang, och för lite Dirty Harry över kåren.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Bara till att instämma i all galla som G W Persson spyr över vår inkompetenta polis- och åklagarmyndighet.

Medborgargarden låter som ett allt mer tilltalande verktyg.

I mitt fall gjorde farbror blå en riktigt bra insats men sade också att utgången av en sån här sak beror på hur feg åklagaren är.
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
välkommen till den sura verkligheten !
en kofot o ingen polis, det är så dom vill ha det tydligen.

Kofot och ingen polisgris? Menar du att du ska springa efter och dra kofoten i nacken på snubben? Då är du fan dummare än de!!:arsele
Riskera att sitta 5-10 år för dråp. Tänkt på att "tjuven" gör allt för att slippa bli tagen? Troligtvis är han farligare än du då han har mer press på sig och han har redan bevisat sin IQ genom att riskera fängelse / bli misshandlad för en mc stöld.
Finns betydligt bättre vägar att gå men visst är det känslan man får.
Visst, skulle jag se någon bryta min hoj så skulle jag förmodligen sänkt fanskapet om jag bedömt läget ok!

Bättre att låta honom leva i osäkerhet ett tag framöver:såjaponken
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fy fan kenny, minns när vi snackade om det. Du vet vilka snubbarna är så häng gärna ut dem här :)

Om inte vårat rättsystem kan ta hand om dessa så ska vi fan inte göra livet lätt för dessa.

Skulle jag få inbrott så ringer jag inte snuten, så enkelt är det. Löser saker själv och lär en o annan person att man låter andras saker vara i fred så det sprider sig till alla dessa h*rungar att de faktist riskerar sitt liv ifall de ger sig in i nåt sådant, för idag riskerar de inget. De har bara allt att vinna på det.
 

Invalido

Guest
Kofot och ingen polisgris? Menar du att du ska springa efter och dra kofoten i nacken på snubben? Då är du fan dummare än de!!:arsele
Riskera att sitta 5-10 år för dråp. Tänkt på att "tjuven" gör allt för att slippa bli tagen? Troligtvis är han farligare än du då han har mer press på sig och han har redan bevisat sin IQ genom att riskera fängelse / bli misshandlad för en mc stöld.
Finns betydligt bättre vägar att gå men visst är det känslan man får.
Visst, skulle jag se någon bryta min hoj så skulle jag förmodligen sänkt fanskapet om jag bedömt läget ok!

Bättre att låta honom leva i osäkerhet ett tag framöver:såjaponken
nej jag e inte dum, men bor i en hålla där jag ej får ha mina saker ifred.....o saker har dom tagit o glada ska dom vara att jag ej sett dom när dom gjorde det...vist... kan låta (tuft) men dom ska vara glada... hade inte tvekat att ge dom riktigt med däng! kan dom ej skilja på ditt o mitt så kan jag fan köra en snabblektion o jag kan ta straffet,det e det värt:mad:
ge dom riktigt mycket däng o sen in i bilen med dom o slänga dom i en buska 2 mil i från mig så kan dom ringa grisen om dom vill...
får vara nog någon stans.
och det har int med iq att göra men som jag redan skrevit...grensen drar jag i min trägård.
man är ej dummare än att man vet hur man ska ordna det försig när man står där.
jag råkar ha den oturen att när jag väl blir så pass arg så tänker jeg efter lite försent.. ligger inte oftast inte till min fördel men ej tjuvarnas hälller.
 
Last edited:
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
nej jag e inte dum, men bor i en hålla där jag ej får ha mina saker ifred.....o saker har dom tagit o glada ska dom vara att jag ej sett dom när dom gjorde det...vist... kan låta (tuft) men dom ska vara glada... hade inte tvekat att ge dom riktigt med däng! kan dom ej skilja på ditt o mitt så kan jag fan köra en snabblektion o jag kan ta straffet,det e det värt:mad:
ge dom riktigt mycket däng o sen in i bilen med dom o slänga dom i en buska 2 mil i från mig så kan dom ringa grisen om dom vill...
får vara nog någon stans.
och det har int med iq att göra men som jag redan skrevit...grensen drar jag i min trägård.
man är ej dummare än att man vet hur man ska ordna det försig när man står där.

Bor i samma håla men mina grejer e det aldrig någon som har pillat på :va:D
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
nej jag e inte dum, men bor i en hålla där jag ej får ha mina saker ifred.....o saker har dom tagit o glada ska dom vara att jag ej sett dom när dom gjorde det...vist... kan låta (tuft) men dom ska vara glada... hade inte tvekat att ge dom riktigt med däng! kan dom ej skilja på ditt o mitt så kan jag fan köra en snabblektion o jag kan ta straffet,det e det värt:mad:
ge dom riktigt mycket däng o sen in i bilen med dom o slänga dom i en buska 2 mil i från mig så kan dom ringa grisen om dom vill...
får vara nog någon stans.
och det har int med iq att göra men som jag redan skrevit...grensen drar jag i min trägård.
man är ej dummare än att man vet hur man ska ordna det försig när man står där.
jag råkar ha den oturen att när jag väl blir så pass arg så tänker jeg efter lite försent.. ligger inte oftast inte till min fördel men ej tjuvarnas hälller.

Tack, bra svar!
Håller med dig och själv så har jag tagit ett liknande straff pga av mitt "handla först/tänka sedan" betende. Kan lova att straffet jag fick INTE var värt det!! Kanske har jag blivit vuxen och klokare??
Men TRO MIG det är INTE värt straffet att slå sönder och samman en person som kränker dig genom att försöka stjäla din hoj!!:fakta
Som sagt, ta det vid ett senare tillfälle !???

Respekt till ditt svar!:tummenupp
 

Invalido

Guest
just nu i denna stund har jag folk här ute som förstör o skriker o slänger flaskor...
misstänker att jag kommer vara vaken ett tag.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Åka baklucka kan även en yrkeskriminell blir hispig av, även om det är en hederlig medborgare som kör. Tråkigt för dig med stölden och försök till stöld.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Kanske ska påpeka om det inte var klargjort från början, är att de som nu kom undan utan åtal inte är några nybörjare utan det är professionella som vet exakt vad de ska göra.

Kommer att bli betydligt svårare att komma undan nästa gång jag råkar ut för nåt liknande.
 

Invalido

Guest
Kanske ska påpeka om det inte var klargjort från början, är att de som nu kom undan utan åtal inte är några nybörjare utan det är professionella som vet exakt vad de ska göra.

Kommer att bli betydligt svårare att komma undan nästa gång jag råkar ut för nåt liknande.
profesjonell pundare????

skämt o skidor..
lagen får fan bli bättre.
hur länge o hur mycket ska man tåla??????????????????????????????????????????????????????????????:rolleyes:
 

Alxman

Hunter
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Gbg
Hoj
KTM 525 exc -05, Yamaha x-max 250 -09
Lider med dig Kenny!

Köp en gammal björnsax så sitter de fast samt får ganska ont...

GMallm_6034.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top