Totalt vansinne, kompressormata alt turbomata en CB250

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har fortsatt med huset till bredbandslambdan, ett jäkla filande för att få till hålen för kablarna på baksidan och sen lyckas passa in så huset hamnade på rätt ställe och måttligt snett. Men när sånt här blir det, ska på med svart färg och sen också testa byta till vit tavla på lambda.
20240122_195530.jpg

Blir betydligt renare linjer från sidan utan att ha fula mätare som sticker upp lite hur dom helst.
20240122_195630.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu är jag och familjen hemma igen efter väl vad som blev en lyckad helg i Uleåborg, trevlig utställning med mycket bilar och hojar av hög klass.

Utställningen slutade med att jag fick ett "special awards" pris, fattade inte riktigt vad det jag fick för pris då jag inte kan finska men enligt en Haparandabo som jag känner sa att delade dom ut priser till speciella fordon som inte riktigt platsar i nån klass. Jag kan väl säga att jag blev smått överaskad då det på finska sades Honda sen nåt finskt och mitt namn. Detta får väl ses som att hojen ändå är en hyfsat lyckad och håller någorlunda finish.

Kunde aldrig tro att denna hoj skulle kunna ta ett pris mot riktigt utställningshojar med superputs, men man kan väl ändå påstå att just denna hoj är just lite specciell. Då dom andra rullade ut sina superfina showbyggen så startade givetvis jag och körde ut. Tänkte att va fan hojen ska ju köras inte bara tittas på.
IMG-20240512-WA0006.jpgIMG-20240512-WA0004.jpg
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top