Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Det med att få den genom besiktningen med utan att lämna bänkningspapper och en massa annat kan du glömma direkt. Men visst går det att genomföra.Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Ja de bör funka men de blir svårt att få gasvajrar och chokevajer tät. De är mycket ovanligt så de kan finnas svårlösta fel som kan komma upp som du inte kan läsa dig till problemen. Undvik ett sådant bygge i första hand.
Ja de bör funka men de blir svårt att få gasvajrar och chokevajer tät. De är mycket ovanligt så de kan finnas svårlösta fel som kan komma upp som du inte kan läsa dig till problemen. Undvik ett sådant bygge i första hand.
Är det förresten därför en del väljer att konvertera till insprutning?
Jag har aldrig sett någon som byggt in insprut/spjällhus men de går såklart också om de är platsbrist. Men även spjällhus har gasvajer eller elkabel för gasen och en kabel för tps givare. Är de eldrivet gasspjäll så är de enkelt att få tätt. Insprut ger ingen fördel vs förgasare vid normalt bygge de kräver lika stort plenum som förgasare kräver.
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Ola Stenegärd på MC Collection
Sverige har begåvats med et... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!
Just nu är Allt om MC på et... |