UPS/DHL hjärndöda?

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Har väntat i över 2 veckor på en packning som aldrig kommer, men nu när man va ute och kratta så ligger där ett packet i grannens skjul?
tog upp och kolla, och stod såklart "Geiwiz, gasket",

UPS eller DHL hade bara slängt in skiten där:va

lata eller hjärndöda?

Har legat där sen den 21 juni ovetandes.. och geiwiz hade ingne koll heller:va
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Till mig hade DHL lämnat ett paket på pressbyrån?????? :va
Pressbyrån ringde mig efter ca 14 dagar och undrade vad det var för något som låg hos dem.

Pressbyrån är nog inte heller så smarta :D
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
ne dom verkar fan inte ha alla hönsen hemma!
Fast ingen skada skedd ,cylindern och kolven kommer inte förrän senare i veckan ! :)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det står på paketet vilket företag som har levererat det, kan vara en god idé att kolla upp det och lägga in ett klagomål.

Själv jobbar jag på UPS och paketen får absolut inte lämnas av utan fullmakt eller underskrift.

Mvh Pippi
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Det står på paketet vilket företag som har levererat det, kan vara en god idé att kolla upp det och lägga in ett klagomål.

Själv jobbar jag på UPS och paketen får absolut inte lämnas av utan fullmakt eller underskrift.

Mvh Pippi
E de för mycket att förvänta sig att du kommer i korta shorts och uppknäppt blus med mina grejer?
nästa packet ska lämnas med UPS nämligen,
vet du hur lång tid de tar efter all "data" har skickat från sverige,till england, till tyskland?
vad händer om ja/min pappa inte e hemma den dagen ?
Verkligheten ser dock inte ut så.
indeed

apropo det så är det alltid en och samma tjej som alltid ringer från tnt och berättar att sändningarna är försenade. en gång frågade jag vad exakt hon jobbade med, och hon svarade att ringa och berätta att varorna är försenade eller försvunna. det jobbet skulle jag vilja ha!

jotack, kvinnan som får utskällningarna från alla andras misstag :rolleyes:
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Schenker är lika gryma. Beställde ett bakdäck av Hojdäck.se, schenker hämtade upp paketet och levererade däcket i göteborg :va själv bor jag 130 mil från götet

Nu var hojdäck så proffsiga så dem skickade ett nytt direkt. Men fraktbolagen får fan ta och kamma sig
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Schenker är lika gryma. Beställde ett bakdäck av Hojdäck.se, schenker hämtade upp paketet och levererade däcket i göteborg :va själv bor jag 130 mil från götet

Nu var hojdäck så proffsiga så dem skickade ett nytt direkt. Men fraktbolagen får fan ta och kamma sig

hahahahahah kan inte hjälpa utav att skratta! otur minst sagt!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
DHL skulle lämna ett packet till mig, de påstår att de varit förbi en dag då jag var hemma, men tänkte jag har säkert missat det. Ringde dem och då skulle de göra ett nytt försök och jag var hemma och för säkerhets skull tog de mitt nr och skulle ringa 30min innan, tror de de ringde eller paketet kom......nä! ringde dem igen och då påstår de att de var förbi men ingen hemma. Frågade varför de inte ringde isåfall men de hade ingen aning så jag ledsnade och fick åka till Rosersberg och hämta ut skitet själv.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
DHL skulle lämna ett packet till mig, de påstår att de varit förbi en dag då jag var hemma, men tänkte jag har säkert missat det. Ringde dem och då skulle de göra ett nytt försök och jag var hemma och för säkerhets skull tog de mitt nr och skulle ringa 30min innan, tror de de ringde eller paketet kom......nä! ringde dem igen och då påstår de att de var förbi men ingen hemma. Frågade varför de inte ringde isåfall men de hade ingen aning så jag ledsnade och fick åka till Rosersberg och hämta ut skitet själv.

bodde du rätt "öde" eller?
jag bor 7 km ifrån Eslöv centrum och dom e fan riktigt snabba med allting här :va
sjukt dålig stil iallfall
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Schenker hade humor igår iaf. Fick 2 brev hem. På ett av dem står det att mitt paket finns att hämta på xxxxxx. På brev 2 står det att jag skall bortse ifrån brev 1, och om de ej hör av sig inom 10 dagar skall jag kontakta dem. Lustigt sätt att jobba på.
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Dhl är redigt dumma i huvudet. Skulle få en värmepump hemkörd en avtalad tid. Nu kom dom 3 timmar tidigare och bara ställde av den på vägen och for därifrån. Jättesmidigt när den vägde 400kg.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Till mig hade DHL lämnat ett paket på pressbyrån?????? :va
Pressbyrån ringde mig efter ca 14 dagar och undrade vad det var för något som låg hos dem.

Pressbyrån är nog inte heller så smarta :D

De har såkallade ServicePoints lite överallt, bla på Pressbyrån här och var. De var nog ett sådant ställe de dumpade ditt paket på. Du råkade inte få en avi per mail innan?

Verkligheten ser dock inte ut så.

Nee, kommer ihåg när korridorarn knatar förbi mitt rum och överlämnar min Ipod som enbart fick kvitteras av adressaten. UPS hade tydligen lämnat av den till första bästa i korridorn...


Men om inte torde detta vara ett bra sätt att göra sig av med personal man ej vill ha kvar, hänvisa till tjänstfel, ge några varningar efter att kunder klagat och säga upp.
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Posten kan också. Lantbrevbäraren levererade ett antal försändelser till samma adressat fem kilometer bort. Jag klagade och krävde portot återbetalt eftersom de inte utfört det jobb jag betalade för, varför jag istället tänkte köpa en kanellängd till grannen bort längs vägen som faktiskt var förbi med mina paket och post två gånger.

Fick en handskriven lapp med en ursäkt, löfte om att se över rutinerna och en karta frimärken. Klockren kundservice! :tummenupp
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
En intressant grej med UPS (säkert likadant med andra fraktbolag) är att om man beställt grejer från ex.vis USA så ska budet ha betalt för tull och moms när han levererar sakerna... i kontanter... och inte ringer de innan heller.

- Hej jag har ett paket till dig
- Kanon
- Det blir 637 kr för moms och tull
- Tar du kort?
- Nej, bara kontanter. Och så har jag ingen växel så jag behöver jämna pengar.
- Jo men jag har exakt 637 kr på mig... alltid... bara för er skull

Varför kan buden inte ha mobila kortterminaler?

Se'n dess har jag börjat beställa alla saker till firman istället, DÅ får man nämligen en faktura på avgifterna istället. Känns jävlig avigt dock.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top