Välja hoj

Stimpy69

Ny medlem
Gick med
26 May 2021
Hoj
Elcykel
Hjälp önskas.
Jag är på g att börja köra lite hoj igen. Det är nog 10 år sedan jag körde sist. Jag behöver lite tips och råd på hoj, tänker mig prisklass 30-40k och inte supersport. Jag körde tidigare sv650 lätt uppskrämd och körde framförallt bankörning då det bara var fullgas som gällde. Nu är upplägget lite annorlunda och hade tankar på typ Bandit1200, Honda CB1300 alt VTR1000 eller Sv 1000. Jag vill sitta skönt och kunna på med frugan när hon varit snäll de få tillfällena det händer. Inte några långturer utan mest köra lite kurvigt och stanna å käka glass och sen hem. Ni fattar. Någon som har rekommendationer är jag tacksam.
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hm... läste lite snabbt "Välta hoj". Hetsig? Tvärt om, den är relativt slö på lägre varvtal jämfört med Banditerna och gsx1400 som drar iväg som skållad från tomgången.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Som Anders säger.
Banditen eller GSX har ju ett monstervrid redan från början och är därmed riktigt lämpade för 2up körning.

FZ1 är snäll som ett lamm upp till 8000 varv sedan skottar det på ordentligt. FZ1:an har ett mkt sportigare chassi än Sukkorna. Dvs en smaksak vad man föredrar. Bra hojar som håller ihop allihopa.
 

Stimpy69

Ny medlem
Gick med
26 May 2021
Hoj
Elcykel
Det låter som Sukkorna är mer lämpade för ändamålet jag är ute efter, men vad tror ni om VTR då. Lite sportigare körstil men vad jag förstår inte fullt så sportig som rena racers.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Den är förvånansvärd på mer än ett sätt. Du borde iaf provköra. Shimsa bakfjädringen ett par mm och den hänger med mer än storleken antyder att den borde kunna göra.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top