Yamaha TRX 850 blir Kurvätarhoj?

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Däck beställda.
Det blev dock inga av ovan nämnda.
Hittade till ganska trevligt pris en uppsättning nya Continental "ContiSportAttack" 2: or.

Har använt dom på min R6 och testat dom i de flesta körförhållandena och de har levererat övertygande i samtliga fall. Men framförallt kurvgrepp och känsla i dom är riktigt bra.
Nackdelen är väll att dom inte levererar så många mil men det är inte intressant här. Inte är det något som andra "sportigare" däck gör heller så det är kanske inte ens en nackdel.

De borde kunna leverera det jag vill ha till denna hoj.


70 profil fram blev det såklart :)
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
I väntan på däck, och inför kommande vinterförvaring så kan man ju passa på att putsa lite.
Tycker hojen klarat sig bra med tanke på mil och att den i perioder förvarats utomhus. Den svarade också riktigt bra på polering och div. smårepor försvan, och lystern kom tillbaka.TP1.jpegTP2.jpegDet som tagit mest stryk är vissa skruvar/bultar samt mindre detaljer. T.ex. har skyddet som håller fast bromsvätskebehållaren ärjat och blivit riktigt fult. Lite slipning och färg så blev den som ny.
TP3.jpg
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
WTRX.jpg
Våren börjar så smått att smyga sig på. Däckbyte, service och lite allmän översyn pågår.Alltid mysigt att veta att den är genomgången och klar att tas ut direkt när värmen kommer.
Målet för denna sommar är att testa stötdämparna och få lite bättre koll på hur dom fungerar. Och vad som passar hojen och mig bäst.
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Hojen klar och redo för kommande turer. Bara lite värme ute som saknas.

Det blev ett par nya sintrade DP belägg för att få till ett ytterligare lite vassare grepp i bromsarna.
image000001 (1).jpg

Ordinär service med olja och div. filter såklart.
Och sedan det som förhoppningsvis kommer ge mest skillnad kommande sommar.
Klistriga ContiSportAttack 2: or både fram och bak. Med framdäcket bytt från 60 till 70 profil.
Hoppas dom fungerar lika bra som dom ser ut.
image000001.jpg
image000000 (4).jpg
image000000 (3).jpg
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Blir den mer snabbstyrd med högre däckprofil? Ser bra ut :)
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Blir den mer snabbstyrd med högre däckprofil? Ser bra ut :)

Precis. Ganska logiskt egentligen då högre profil gör att däcket blir "spetsigare". Dock finns såklart en gräns då det blir instabilt. Tillverkarna brukar ha testat rejält för att komma fram till vad som passar resp. modell bäst. Men på denna, och några till jämnåriga Yamahamodeller så hade man 60 profil fram. Säkert en bra anledning till det men just för kurvegenskaperna så är expertisen enig om att det är 70 som gäller.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top