Indrivning av skuldebrev från privatperson?

hmm av hans avatar att döma är han "uppe" jämt. Eller aldrig. Svårt att veta :)

inte synd om denna bruden över huvud taget. Hon pröjsar inte tillbaka av ren mañana-ism. Några kids har hon alltså inte och lever av vad jag förstår göttare än vad jag gör. Och i framtiden kan jag säkert också rycka på axlarna åt några tusenlappar, men nu när jag pluggar och när hyran är betald har 2-3000 å leva på är det betydligt surare. Plus att jag givetvis är pissed.

En som aldrig pengar har har bara inte lärt sig läsa eller skriva ekonomiskt. Inte förrens du gör detta som du verkligen kommer ha pengar på fickan, oavsett hur mycket du kommer tjäna efter din utbildning.
Bara en tanke till dig om du har surt med stålar...

den greppade jag inte riktigt. hur exakt läsa och skriva ekonomiskt?

En som aldrig pengar har har bara inte lärt sig läsa eller skriva ekonomiskt. Inte förrens du gör detta som du verkligen kommer ha pengar på fickan, oavsett hur mycket du kommer tjäna efter din utbildning.
Bara en tanke till dig om du har surt med stålar...

Det där med att ragga upp dig och blåsa dig på pengar var ett skämt rakt av, tror inte heller att det är lättare att blåsa dig på pengar än någon annan, den delen kan vi släppa.

Jag fick en känsla av att du försvarade pengafifflaren ifråga varpå jag då drog slutsaten att du tyckte det bästa vore att bara låta personen vara, vilket jag tolkar som att du lider/tycker synd om henne. Jag förstår dock att du menar att det är för Marsianmejlsers skull du tycker hon bör dra sig ur det hela istället för att lägga en massa energi på det hela som ändå bara kommer drabba henne negativt. Tanken är god men här handlar det nog mer om personlighet, det som känns bra för dig kanske inte känns lika bra för Marsianmejler att göra som så, hänger du med?