låsa upp mobil

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
hur ska man gå till väga?

jag har googlat som ett as men hittar ingen vettig information.

det jag har hittat är http://www.trycktill.com - men skulle mer än gärna bara vilja lämna in mobilen på något (lokalt) ställe här i Jönköping/Huskvarna och få det gjort på 15-30 minuter istället för att bli av med mobilen i 3-7 dagar...

tips och tricks? finns det någon möjlighet att fixa det själv?

p.s är en Sony Ericsson K608i som är låst till 3 som vill fixas.

Last edited:
www.trycktill.com verkade bättre än det där alternativet...

och vad gäller "fixa hemma" så står det inte mer info än att "uppdatering pågår" samt att det kostar 349 kr...

hur ligger det till med vanliga mobil-butiken? utför dem dessa tjänster?... eller kanske rättare sagt, personalen hehe.

Polarn skickade iväg sin k800 för ett tag sedan till nån skum firma. Tog typ en månad innan han fick tillbaka den. Var dyrt dessutom. Köpa obundet skit är the way to go tror jag. Det hjälper inte dig iofs.

Gsmteknik tror jag firman hette fö. Nånstans i södra sverige.

okej.

var hos Tre idag och snackade med en sliskig säljare (stureplan-wannabe, slikat hår och allmänt otrevlig).

enligt honom skulle det ta Tre mellan 3-5 månader att låsa upp mobilen och då kosta 350 kr...

så det blir nog att jag får skicka den till https://www.swedenmobile.se/ - 99 kr (plus frakt) och mellan 3-5 dagar (kanske mer i mitt fall då det är nyår snart...)

Jag testade trycktill.com med min gamla 3210 (mycket bra mobil) funkade efter lite krångel. Jag har svårt med läsförståelse, var nog därför jag gjorde fel 3 gånger innan jag läste rätt :hihi

Var ju jättebra, tack för det :)

Du känner ingen som bor i Stockholm eller åker hit någon gång ? Det finns en liten butik centralt som verkat kunna låsa upp vilken telefon som helst. Jag har testat gick lös på 200 och dom gjorde det medan jag väntade. I och för sig GSM.

Polarn skickade iväg sin k800 för ett tag sedan till nån skum firma. Tog typ en månad innan han fick tillbaka den. Var dyrt dessutom. Köpa obundet skit är the way to go tror jag. Det hjälper inte dig iofs.

Gsmteknik tror jag firman hette fö. Nånstans i södra sverige.

Gsmteknik var jag en timme från att skicka min splitnya Sonyericsson till för fuckrep när min käre far ringer och skriker att skicka den inte!
-nehe varför inte det nu då?! (tänkte att nu har gubben fått för sig att han kan själv)
-Gsmteknik har gått under jorden.
jahaja, där står jag med ett vadderat kuvert i ena näven och en fuktskadad mobil i andra, vart till att köpa ny nalle.

okej.

var hos Tre idag och snackade med en sliskig säljare (stureplan-wannabe, slikat hår och allmänt otrevlig).

enligt honom skulle det ta Tre mellan 3-5 månader att låsa upp mobilen och då kosta 350 kr...

så det blir nog att jag får skicka den till https://www.swedenmobile.se/ - 99 kr (plus frakt) och mellan 3-5 dagar (kanske mer i mitt fall då det är nyår snart...)

Brorsans telefon är bunden till 3, han skulle byta till Comviq. Iaf, det var gratis (vad jag minns). Det skulle ta 8 veckor sa dom, 3 månader har inte gått- kortet funkar fortfarande inte.

Min egna telefon jag köpte begagnat (k800i) som är låst till Telia. Telia själva vill inte låsa upp en av deras telefoner om det inte vart bundet i minst 12mån. Så jag ska dra till någon kiosk/frukthandlare i närheten och låsa upp den. Det skulle ta 150-200kr om jag minns rätt.

alltså, inte för att jag använder mobilen allt för ofta, men fan vad handikappad man känner sig utan den... och lite pinsamt då jag nu lånat flickvännens gamla rosa/lila mobilen under tiden, inte så att man är så himla sugen på att svara med den mitt på stan :D men det får man la bjuda på :rofl

Telia själva vill inte låsa upp en av deras telefoner om det inte vart bundet i minst 12mån.

okej, så indirekt säger dom att efter 12 månader så har man betalat av sin mobil som man "fick av dom gratis" :näsblod

mobiltelefoner... vilken jävla bransch... :zpy

Fick min telefon upplåst på en torghandel i sthlm city..tjugo min tog det (udda telefon, Sharp). Kostade 150 SEK.

Gsmteknik var jag en timme från att skicka min splitnya Sonyericsson till för fuckrep när min käre far ringer och skriker att skicka den inte!
-nehe varför inte det nu då?! (tänkte att nu har gubben fått för sig att han kan själv)
-Gsmteknik har gått under jorden.

Det krävdes lite hot om polisanmälan och ett jävla tålamod. Men han fick tillbaka den iaf. Du gjorde nog rätt som inte använde dom. :)

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back