Chippa bilen

Har själv en A3 Turbo
Chippat hos tm chiptuning
Värt varenda en krona
Skipppa dom andra skojarna som vill ha 6-7 000 spänn

Koppling 9-5 : tja man måste demontera "en ram" som sitte runder motorn.
I den sitter bla styrväxel och kylarpaket som måste fixeras på bilen innan ramen lyfts ner.
Detta gjordes på löpande band på mer eller mindra all 9-3 o 9-5 från -98 till 00, saabs skit växellådor/synkringar givetvis.

Sen är det bara att demontera vxl-lådan från motorn, gjort på nolltid......eller ?

Kan man göra det på 2-3 timmar så tycker jag man ska börja som Saab mek, med tanke på anslagen tid o tjäna bra me pengar med tanke på lönestystemet som är ackord.

Ok, då kanske jag var väl positiv även om jag kände till subframen. Men återigen, jag hoppas på att slippa det hela.
Har för övrigt fått tag på en kille som tankar in ny programvara för 2500:- och det är väl så gott som klart nu.

Ok, då kanske jag var väl positiv även om jag kände till subframen. Men återigen, jag hoppas på att slippa det hela.
Har för övrigt fått tag på en kille som tankar in ny programvara för 2500:- och det är väl så gott som klart nu.

För dom pengarna du nämner så är det helt ok, men att pröjsa det BSR vill.........är nog tveksamt faktiskt.

Från vem kommer mjukvaran ?

För dom pengarna du nämner så är det helt ok, men att pröjsa det BSR vill.........är nog tveksamt faktiskt.

Från vem kommer mjukvaran ?

Utvecklad av Maptun men inte deras programvara som de säljer för +7000:- som ger 210hk/340nm utan denna ger 205hk/290nm istället. Känns betydligt skonsammare mot kopplingen och +55hk och betydligt mer nm räcker gott och väl. Så blir det mer pengar över till de andra bilarna som behöver omvårdnad.

Hade ju varit billigare att köpa en Honda Civic som du inte ens behövt låsa om natten och bara tanka och köra. Eftersom du ska ju bara från A till B. :hihi

Du gillar inte pengar i sjön? Va FAN ska du då chipa bilen för???? :va
Nä klart, du sparar ju in soppakostnaden efter 27 år :rofl :lol :lol

Lycka till med bilen :hej

Hade ju varit billigare att köpa en Honda Civic som du inte ens behövt låsa om natten och bara tanka och köra. Eftersom du ska ju bara från A till B. :hihi

Jag förväntar mig inte att du ska förstå något, men du borde lära dig när du är uppskattad eller ej, det blir lätt pinsamt annars. Så var vänlig och försvinn bara härifrån så blir alla nöjda och glada, speciellt jag.

Inse, alla vill inte åka runt i kebabtaxis, dom är inte så häftiga som du tror...

Visst, du impar på invandrare och fjortisbrudar som tror att en beemer är märkvärdig

Saabägare klarar sig med en bil medans BMW ägare verkar behöva tre stycken för att ta sig till jobbet...

Jag förväntar mig inte att du ska förstå något, men du borde lära dig när du är uppskattad eller ej, det blir lätt pinsamt annars. Så var vänlig och försvinn bara härifrån så blir alla nöjda och glada, speciellt jag.

Folk som måste racka ner på andras val av saker är oftast såna som har insett hur lurade dom själv är :fakta

Last edited:
Inse, alla vill inte åka runt i kebabtaxis, dom är inte så häftiga som du tror...

Visst, du impar på invandrare och fjortisbrudar som tror att en beemer är märkvärdig

Saabägare klarar sig med en bil medans BMW ägare verkar behöva tre stycken för att ta sig till jobbet...

Folk som måste racka ner på andras val av saker är oftast såna som har insett hur lurade dom själv är :fakta

Det är ju just detta som det är fel på. Du tror att man köper en bil för att imponera på andra eller för att se cool ut. Du är helt fel ute, liksom deecati.

Jag rackar inte ner på hans val av saker, jag skriver att Saab är en dålig bil. Det är det också. Pinsamt eller ej men att fråga efter chipning av en bil på ett hojforum.... underbart :)

köru SAAB äre väl nordic tuning eller va dem nu hette som erbjuder lverlägset bäst grejer ?
BSR är ju billigt, lika bra ?

Va faan jobbar du med ? :mad:

Är det Mavve du menar så har han avancerat upp från att köra glassbilen till att jobba på Statoil och nåt annat jobb där han tydligen tjänar 100k i månader eller så...
Menar du mig så är jag bara en simpel snickare som för tillfället jobbar på en firma som tillverkar dörrar och fönster mm... Men vad spelar det för roll vad man jobbar med, man kan väl köra Saab utan att vara konsult?

köru SAAB äre väl nordic tuning eller va dem nu hette som erbjuder lverlägset bäst grejer ?
BSR är ju billigt, lika bra ?

Jag kan inte uttala mig om vilka som är bäst men det är väl Maptun, BSR och Nordic som är mest etablerade sedan länge men det är ju inte lika med att vara bäst, även om erfarenhet slår högt. Men Nordic är inte intressant, det blev Maptun-programvara istället.

Last edited:
Är det Mavve du menar så har han avancerat upp från att köra glassbilen till att jobba på Statoil och nåt annat jobb där han tydligen tjänar 100k i månader eller så...
Menar du mig så är jag bara en simpel snickare som för tillfället jobbar på en firma som tillverkar dörrar och fönster mm... Men vad spelar det för roll vad man jobbar med, man kan väl köra Saab utan att vara konsult?

Jag kan inte uttala mig om vilka som är bäst men det är väl Maptun, BSR och Nordic som är mest etablerade sedan länge men det är ju inte lika med att vara bäst, även om erfarenhet slår högt. Men Nordic är inte intressant, det blev Maptun-programvara istället.

Jag tänkte på Mavve..... inget roligt om du inte vet och jag orkar inte förklara.:tungan

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick