Rensa datorn

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ska byta jobb och ska rensa datorn på all skit.
Jag vill plocka bort rubbet. Surfhistorik, gamla dokument som ligger och skräpar överallt osv osv.

Vista är helt ledlusat med användarmappar såsom senat ändrade dokument osv osv.

Finns det nåt lätt sätt att göra detta på, eller måste jag gå igenom skiten mapp för mapp?

Enklast är väl att gå till någon du litar på, på IT avdelningen och be dem blåsa den.

Om det är ett någorlunda modern och stort företag du jobbat på skulle jag bli förvånad om de inte skall blåsa den den iaf.

Blåsa = rensa och installera om hela burken.

Enklast är väl att gå till någon du litar på, på IT avdelningen och be dem blåsa den.

Om det är ett någorlunda modern och stort företag du jobbat på skulle jag bli förvånad om de inte skall blåsa den den iaf.

Blåsa = rensa och installera om hela burken.

Visst. Klart jag kan blåsa den, men det känns inte aktuellt. Det här är ett litet ftg där man knappt har kunskap om hur man installerar ny programvara :D

Tänkte mest bara om det fanns nåt smidigt sätt att plocka bort all användarspecifik data.

Visst. Klart jag kan blåsa den, men det känns inte aktuellt. Det här är ett litet ftg där man knappt har kunskap om hur man installerar ny programvara :D

Tänkte mest bara om det fanns nåt smidigt sätt att plocka bort all användarspecifik data.

Aha.. Nja.. I så fall är det, så vitt jag vet, manuellt som gäller..

Sök efter alla bilder, dokument osv och ta bort dom så, då slipper du gå igenom katalog för katalog!
Fast allt du tar bort går ganska lätt att ta fram igen. Så ska du vara lite mer säker så bör du skriva över allt några ggr. Jag gjorde ett program som fyllde hårddisken med slumpvist stora filer (för att hela tiden skriva på olika ställen). Sen körde jag det, tog bort alla filer det hade gjort, å körde igen osv några ggr :)

Skapa ett nytt admin-konto "sune" om du har admin-rättigheter. Logga ut StarStriker (växla inte användare) och logga in som sune och radera användarkatalogen för Starstriker. Om du inte får radera Starstriker lär du fajra upp Explorer och ta över ägarskapet från Starstriker via properties/egenskaper.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick