Vilken mc-tidning ska jag prenumerera på?

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ska beställa en prenumeration av nån mc-tidning och skulle uppskatta tips om vilken jag borde välja.

Jag gillar att läsa om sportmotorcyklar, inte alls om glidare och kanske lite om de andra typerna.

Uppskattar aktuella tester men gärna också artiklar om lite äldre hojar typ tillbaka till 1980. Ett test varje år om 1000- och 600klassen är ett måste.

Då finns det bara 2 svenska tidningar att välja mellan, Motorrad eller Bike.
Personligen tycker jag att dom är ganska likvärdiga, uppskattar dock 5000mila testerna som Motorrad har i varje nummer. Test av 1000 och 600 är det garanterat i båda tidningarna.

www.bike.se
Har köpt lite av deras tidningar och tycker de är bra, de har lite blandat, även olika tester av sporthojar och trevliga repotage om tex att luffa med hoj i Asien. Bra tidning enligt mitt tycke!
Gå till affären och kolla runt lite och köp nåt nummer innan du signar upp för en prenumeration..

bike all the way motorrad tycker jag inte om, vet ej varför men thats the deal bike e bra men om du e medlem hos smc så får du mcfolket XD

Tänkte säga Bomber, som jag själv prenumererar på, men så kom jag på att tidningen inte finns längre.

Jag är jävligt missnöjd med tiden det tar att fixa fram "ersättning" för uteblivna nummer. Borde hända något snart tycker jag... Jag hoppas att det kommer en "ny" tidning i "Bomber-anda"snart, men kanske med en "ledning" som är mån om sina kunder...

Tänkte säga Bomber, som jag själv prenumererar på, men så kom jag på att tidningen inte finns längre.

Hade också den tidningen, suger som fan att dom bara la ner den i sverige.
Inget meddelande eller nånting, fick läsa här på sh att dom slutat ge ut den.

Ok, jag har köpt ett exemplar av Bike, Motorrad och mc-nytt. Av nån anledning hittade jag inte AlltomMC, det verkar som om den bara finns ute i nåt "2009allahojarnummer".

Det är ju vinter och fattigt med saker att skriva så det kanske är svårt att avgöra men det känns som om det står mellan Bike och Motorrad. Bike hade nån "testspecial" så det är väl kanske lite missvisande.

Hur är det med klassiker-repotage (hojar äldre än 08) i tidningarna? Mc-nytt hade nån om rd500 och det var kul och Motorrad lovade nån i nästa nummer, Bike hade ingen men det var ju också "special".

Performans bike,PB en brittisk tidining
Köper den alltid när jag är i UK och ibland här hemma.
Men borde nog köpa prenumeration på den.

Jag prenumererar på Bike, tycker den är tokbra!
Men sen så kan jag inte hålla mig för att pilla i de andra tidningarna när jag är och handlar.
Har blivit så att jag köpt något nummer av motorrad och "sporthojen", tycker de är bra också! Men Bike är jag nöjdast med att prenumerera på!

MC-nytt, "AlltomMC" etc är inget att ha enligt mig :P

Kör på BIKE! :)

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick